راهنمای خرید دیوار پوش سه بعدی

1

یکی از تغییرات جذاب و درعین‌حال ساده که باعث تغیر و تحول در دکوراسیون داخلی خانه شما می‌شود، تزئین دیوارها است. شما می‌توانید دیوارهای خانه خود را به کمک دیوار پوش‌های دکوراتیو به زیباترین و متفاوت‌ترین شکل ممکن تغییر دهید. امروزه استفاده از دیوار پوش‌های مدرن برای جلوه بخشیدن به دیوارها در دکوراسیون داخلی بسیار پرطرفدار شده است. دیوار پوش‌ها یکی از باصرفه‌ترین مصالحی است که برای طراحی دکوراسیون‌های داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در انتخاب آنها باید به‌شدت دقت شود، در غیر این صورت مطمئناً به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب انواع دیوار پوش‌های دکوراتیورا معرفی کنیم تا شما بتوانید با کمک این نمونه‌های جذاب و متفاوت، فضای خانه خود را به فضایی مدرن و ایده آل تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

دیوارپوش‌های سنگی

گاهی برای ایجاد یک تغیر و تحول اساسی، می‌توانید از ساده‌ترین و درعین‌حال زیباترین عناصر کمک بگیرید. امروزه استفاده از سنگ‌های دکوراتیو برای طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است. دیوار پوش‌های سنگی یکی از جذاب‌ترین مواردی است که می‌توانید دردکوراسیون داخلی خانهخود به‌کار برید. دیوار پوش‌های سنگی معمولاً در قسمت‌های مرکزی خانه همانند شومینه، قسمتی از دیوار اتاق نشیمن، دیوار پشتتلویزیونو … استفاده می‌شوند و بر زیبایی و جلوه‌ی فضا می‌افزایند. از دیگر مزایای دیوار پوش‌های سنگی این است که به‌راحتی می‌توانید آنها را با دکوراسیون هر اتاقی هماهنگ کنید. این نوع دیوار پوش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که امروزه نوع آنتیک آن بسیار پرطرفدار است که ظاهر زیبایی به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد.

دیوارپوش‌های سنگی
دیوارپوش‌های سنگی
دیوارپوش‌های شیشه‌ای
دیوارپوش‌های شیشه‌ای

دیوارپوش‌های شیشه‌ای

دیوار پوش‌های شیشه‌ای نوعی دیگر از انواع دیوار پوش‌های دکوراتیو هستند که می‌توانند دکوراسیون خانه شمارا جذاب‌تر و چشمگیرتر کنند. این نوع از شیشه‌ها در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که به‌راحتی با دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ می‌شوند. به‌ویژه این نوع از دیوار پوش ها، بخش‌هایی مانند آشپزخانه و قسمت‌هایی که نیاز به جلوهای متفاوت و خاص دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهند و زیبایی بسیار زیادی در محیط شما ایجاد می‌کنند. دیوار پوش‌های شیشه‌ای حس خوب و تنوع در دکوراسیون داخلی را ایجاد می‌کنند و درعین‌حال به‌راحتی تمیز می شوند..

دیوارپوش‌های چوبی
دیوارپوش‌های چوبی

دیوارپوش‌های چوبی

یکی از پرطرفدارترین دیوار پوش‌ها را می‌توانیم دیوار پوش‌های چوبی بنامیم. این نوع از دیوار پوش‌ها در اصل از تخته‌های پهن یا باریک چوب که در اندازه و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند، ساخته می‌شوند، اما امروزه به دلیل گران بودن قیمت چوب و حفظ محیط‌زیست، از چوب‌های مصنوعی مانندMDF،HDFو… بیشتر استفاده می‌شود. می‌توان آنها را به‌صورت افقی و یا عمودی بانظم خاصی در کنار هم بر روی یک دیوار نصب کرد و جلوه‌ی خاص و متفاوتی به فضای دیوار خانه بخشید. به علت ماهیت گرم این نوع دیوار پوش‌ها، گزینه‌ی منحصربه‌فردی برای استفاده در معماری داخلی محسوب می‌شوند، تأثیر زیادی در گرما بخشیدن به فضای سرد و بی‌روح دکوراسیون داخلی خواهند داشت و باعث می‌شوند که حس خوبی در فضای خانه شما ایجاد شود.

دیوارپوش‌های چرمی
دیوارپوش‌های چرمی

دیوارپوش‌های چرمی

خوشبختانه امروزه دیوار پوش‌های چرمی در مدل‌ها و طراح‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. این دیوار پوش‌ها، به‌صورت نرم و توپر طراحی‌شده‌اند که از کنار هم قرار گرفتن آنها در دکوراسیون داخلی منزل شما، طرح‌های زیبا و متنوع خلق می‌کنند. استفاده از دیوار پوش‌های چرمی بر روی کل دیوارها مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما به دلیل اینکه چرم ازنظر بصری سنگین است و جلوه خاصی دارد، پیشنهاد ما به شما در استفاده از این دیوار پوش‌ها این است که فقط از آن تنها برای قسمتی از دیوار فضای موردنظرتان استفاده کنید تا جلوه خاصی به خانه شما ببخشد. قسمت‌هایی مانند پشت میز تلویزیون، قسمتی ازدیوار نشیمن وناهارخوری و… ازجمله فضاهایی هستند که با انتخاب دیوار پوش چرمی، می‌توان این فضاها را به شکل زیبایی تزئین کنید و حس یکنواختی را از این فضاها دور کنید. این پوشش‌های دیواری به دلیل ساختاری که دارند، می‌توان از آن‌ها به‌عنوان عایق دیوار نیز استفاده کرد. بکار بردن این دیوار پوش‌های چرمی در دکوراسیون منزل، ایده‌ای زیبا و جذابی است که به شما کمک می‌کند تا فضایی متفاوت و خاصی را خلق کنید.

دیوارپوش‌های سه‌بعدی
دیوارپوش‌های سه‌بعدی

دیوارپوش‌های سه‌بعدی

دیوار پوش‌های سه‌بعدی یکی از منحصرترین و پرطرفدارترین دیوار پوش‌ها در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند که با استفاده از آنها به‌سادگی می‌توانید دیوارهای یکنواخت و کسل‌کننده خانه خود را متفاوت کنید. همچنین شما می‌توانید با یک نورپردازی خاص و جذاب بر روی پنل‌ها، نماهای شگفت‌انگیز و چشمگیری ایجاد کنید و زیبایی فضا را به کمال برسانید. دیوار پوش‌های سه‌بعدی دارای انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که استفاده از این نوع دیوار پوش‌ها فضا را دنج‌تر و صمیمی‌تر نشان می‌دهند. از دیگر خصوصیات آنهامی‌توانیم به ضد آب و ضد حریق بودن و وزن بسیارکمی که دارند، اشاره‌کنیم که نصب آنها را راحت می کند.

دیوارپوش‌های آلمینیومی
دیوارپوش‌های آلمینیومی

دیوارپوش‌های آلومینیومی

یکی دیگر از دیوار پوش‌هایی که می‌توانیم به آنها اشاره‌کنیم و البته موردتوجه طراحان دکوراسیون داخلی قرارگرفته است و ضمناً جزو یکی از ماهرانه‌ترین انتخاب‌ها برای پوشش دیوارهای دکوراسیون داخلی منزل هستند، دیوار پوش دکوراتیوی از جنس آلومینیوم است. این محصول با توجه به زیبایی‌هایی و طرح‌های متنوع و رنگ‌های جذابی که دارد، جای خود را به‌عنوان محصولی منحصربه‌فرد در دکوراسیون داخلی بازکرده است. ما می‌توانیم از مزایای منحصربه‌فرد این دیوار پوش‌ها، به مقاومت بالا در برابر ضربات و مقاومت در برابر رطوبت اشاره‌کنیم. این پوشش‌های آلومینیومی برای آفریدن فضاهایی بسیار مجلل و منحصربه‌فرد گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند که از قطعات کوچک آلومینیومکامپوزیتبه ضخامت ۴ میلی‌متر که باکیفیت بالا ساخته‌شده‌اند. این نوع دیوار پوش‌ها را می‌توان در همه قسمت‌های دکوراسیون داخلی استفاده کرد و حس و حالی تازه در خانه ایجاد کرد.

دیوارپوش‌هایی از جنس کاغذدیواری

در آخر می‌پردازیم به دیوار پوش‌هایی از کاغذ که از مدت‌ها قبل با عنوان کاغذدیواری در دکوراسیون داخلی مورداستفاده طراحان داخلی قرار می‌گرفت و هم‌اکنون نیز در بسیاری از موارد کاربرد دارند. امروزه کاغذدیواری‌هایی با انواع مختلف ازنظر رنگ و شکل مناسب با هر سلیقه‌ای در بازار موجود هستند. این تنوع زیاد، سبب شده است که  آنها به یکی از پرکاربردترین دیوار پوش‌ها تبدیل شوند. کاغذدیواری‌ها می‌توانند نقش مهمی برای تغییر محیط داخلی ایفا کنند. در انتخاب کاغذدیواری باید به این نکته توجه شود که هماهنگی طرح و رنگ کاغذدیواری بادکوراسیون داخلی و مبلمان محیط بسیار مهم است و می‌تواند زیبایی خاصی را به معماری درونی خانه شما بدهد، درصورتی‌که به این نکته توجه نشود، محیط آشفته و شلوغ به نظر می‌رسد. به‌طور مثال طرح‌های ساده برای محیطی با دکوراسیون مدرن و طرح‌های با نقش و نگار کلاسیک بامبلمان استیلمناسب است.

دیوارپوش‌هایی از جنس کاغذدیواری
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد