دکوراسیون اتاق خواب کوچک

1

خود را در یک  اتاق‌خواب کوچکتصور کنید. احتمالاً نخستین احساسی که به شما دست می‌دهد، تنگی و نفس‌گیر بودن است. اتاق‌خواب کوچک مکان چندان جذابی به نظر نمی‌رسد، چراکه با وارد شدن به آن با معضلات زیادی مواجه می‌شویم. مشکلاتی که در نگاه اول لاینحل به نظر می‌رسند، اما باکمی خلاقیت می‌توان همین اتاق‌خواب کوچک را به کنجی دنج و راحت برای نشستن بدل کرد.

اغلب ما ازاتاق‌خواب کوچک فراری هستیم. به‌خصوص کودکان پر جنب‌وجوش که به فضای زیادی برای فعالیت‌های خود نیاز دارند و از یک جا نشستن خسته می‌شوند. در این مکان ما با مشکلاتی نظیر کمبود فضای نگهداری، کمبود نور، نبود مساحت کافی برای قرار دادن میزو صندلی و یا راه رفتن روبرو هستیم. در این هنگام سؤالی که در ذهن ما شکل می‌گیرد این است که آیا راهکاری وجود دارد که به حل بخشی از این مشکلات کمک کند؟

استفاده از فضای زیر تختخواب در طراحی اتاق خواب
استفاده از فضای زیر تختخواب در طراحی اتاق خواب

استفاده از فضای زیر تخت

دردکوراسیون اتاق خواب کوچک وجود کمدهای بزرگ به قیمت تنگی و دلگیر شدن فضا تمام می‌شود. در این مواقع بهتر است از فضای زیرتختبه‌منظور نگهداری وسایل خود استفاده کنیم. به این منظور می‌توان با خرید تخت‌هایی با ارتفاع زیاد، به‌اندازه دو ردیف کشو در زیر آن ایجاد کرد که با توجه به عرض و طول مناسب تخت‌های یک نفره، این کشوها فضایی به‌اندازه یک کمد در اختیار شما قرار می‌دهند.

یک کتابخانه کوچک در اتاقی جمع و جور

کمتر کسی را می‌توان یافت که به داشتن یککتابخانه در اتاق خود علاقه نداشته باشد. بااین‌حال شاید تصور کنید که کتابخانه در طراحی داخلی اتاق‌خواب کوچک چندان جایی ندارد. البته تا حدودی هم درست فکر می‌کنید، اما قرار نیست تمام کتابخانه‌ها شکلی ثابت و همانند یک کمد داشته باشند. شما به‌راحتی می‌توانید از ظرفیت موجود بر روی دیوارها استفاده کنید و با خرید باکس‌های دیواری یا نصب طبقاتی ساده و هم‌رنگ با تختخواب خود، یک کتابخانه کوچک برای خود دست‌وپا کنید. این کتابخانه می‌تواند در قسمت بالای میزتحریر یا بالایتختخواب قرار گیرد که البته نزدیکی به تختخواب به سبب در دسترس بودن آن، می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد.

نصب باکس دیواری در اتاق خواب کوچک به عنوان کتابخانه
نصب باکس دیواری در اتاق خواب کوچک به عنوان کتابخانه

تختی در کنار پنجره

در اتاق‌خواب‌های کوچک به سبب محدودیت طول و عرض، فضای چندانی برای قرار دادن تختخواب وجود ندارد، اما یکی از بهترین مکان‌ها برای جا دادنتختخواب، کنار پنجره‌هاست. به لحاظ حس زیبایی، خوابیدن بر روی تختی که منظره‌ای از آسمان را ارائه می‌دهد، بسیار لذت‌بخش است. افزون بر این در فصول گرم سال به دلیل نزدیکی به پنجره، هوای خنک و مطبوعی را احساس خواهید کرد. در مقابل با نصب شیشه‌های دوجداره بر روی این پنجره‌ها، در ایام سرد سال نیز از نفوذ سرما به داخل جلوگیری می‌کنید و به دلیل نزدیکی سیستم‌های گرمایشی نظیر شوفاژها به پنجره از گرمای آن بهره‌مند می‌شوید.

قرار دادن تخت در کنار پنجره در اتاق خواب کوچک
قرار دادن تخت در کنار پنجره در اتاق خواب کوچک
استفاده از پرده‌های کرکره‌ای به منظور تنظیم نور اتاق خواب کوچک
استفاده از پرده‌های کرکره‌ای به منظور تنظیم نور اتاق خواب کوچک

استفاده از پرده‌های کرکره‌ای

نور یکی از عوامل مؤثر در ایجاد یک حس خوب و دوست‌داشتنی دردکوراسیون اتاق خوابکوچک است. در واقع نور طبیعی بیش از هر سیستم نورپردازی به ما نشاط و شادی می‌بخشد. با این وصف وجود نور طبیعی چه هنگام استراحت، چه حین انجام فعالیت‌های روزانه نظیر مطالعه و درس خواندن، می‌تواند مفید باشد. افزون بر این مشاهده منظره بیرون از اتاق خواب بخصوص در منازل آپارتمانی، موجب سرگرمی افراد می‌شود. نتیجه آنکه بهتر است به‌جای استفاده از پرده‌های ضخیم و تیره رنگ از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید. امروزه این پرده‌ها در رنگ‌ها و نقش‌های متنوعی عرضه می‌شوند و همانند یک تابلو می‌توانند زینت بخشاتاق خواب کوچکشما باشند.

لذت خوابیدن بر روی تخت دوطبقه

خوابیدن بر رویتختخواب‌های دو نفره برای بسیاری از ما لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است. اگر خیلی با محدودیت فضا مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از ارتفاع اتاق‌خواب کوچک خود بیشتر استفاده کنید تا فضای آزاد بیشتری برایتان باقی بماند. به این منظور می‌توانید از تختخواب‌های مرتفع در دکوراسیون اتاق‌خواب خود استفاده کنید و از فضای خالی زیر آن برای قرار دادن میزتحریر، قفسه، کمد یا کتابخانه کوچک بهره گیرید. افزون بر این، با قرار دادن اینتخت‌ها در اتاق‌خوابمی‌توانید از دیوارها استفاده بیشتری کنید و با نصب باکس‌ها یا طبقات در ارتفاع بالاتر فضای نگهداری بیشتری در اختیار داشته باشید.

لذت خوابیدن بر روی تخت دوطبقه
لذت خوابیدن بر روی تخت دوطبقه
پهن کردن یک قالیچه در اتاق خواب کوچک
پهن کردن یک قالیچه در اتاق خواب کوچک

یک قالی کوچک پهن کنید

اگر تمام نکات فوق را به درستی رعایت کنید احتمالاً فضای مناسبی در کف اتاق خواب کوچک خود برای پهن کردن یکقالی یاگلیمخواهید داشت. با توجه به اینکه اتاق خواب‌های کوچکبه لطف وجود تخت و کمدهای در کنار هم، تکیه گاه های زیادی را ایجاد می کنند، با پهن کردن یکگلیمدر کف اتاق می‌توانید یکنشیمنگاه دل‌نشینو دوست‌داشتنی برای خلوت‌های دوستانه خود فراهم کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد