راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

1

کارکنان شرکت های دولتی و خصوصی بیشتر زمان خود را در محیط‌های اداری سپری می‌کنند. درواقع محل کار خانه دوم این افراد به حساب می آید. همانطور که احساس راحتی و زیبایی محیط در خانه اهمیت دارد در محیط کار نیز احساس آرامش در فضای کاری از اهمیت به سزایی برخوردار است. به همین دلیل اصول زیباشناسی در دکوراسیون و استفاده از زیباترینمبلمان‌های اداری مدرن  از مواردی است که در محیط‌های اداری باید رعایت شود. یکی از جنبه‌های اصلی استفاده از مبلمان اداری مدرن، جذب مراجعه‌کنندگان، ایجاد رفاه برای کارکنان و ایجاد حس اعتماد و اطمینان است. هر فردی که برای بار اول وارد فضای اداری می‌شود با دیدن دکوراسیون چیده شده، برداشت‌هایی از آن فضا می‌کند که ممکن است در تصمیم نهایی برای ادامه همکاری‌اش تأثیر بگذارد و همچنین کارکنان به عنوان مشتری اول یک سازمان بایستی از فضای کار خود رضایت کافی داشته باشند تا بتوانند با بهره وری بالا کار کنند.

دفتر گوگل در زوریخ
دفتر گوگل در زوریخ

اهمیت رنگ ها در مبلمان اداری مدرن

در هر بخش از فضای اداری، می‌بایست از مبلمان خاصی استفاده شود. مبلمان های مدرن در محل کار، سبب افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود. درست به همین دلیل است که اغلب کمپانی‌ها و ادارات مهم جهان،مبلمان های مدرنو جدید را جایگزین میلمان های قدیمی و خسته‌کننده می‌کنند. همچنین روی آوردن به رنگ‌های شاد و روشن که بر اساس روانشناسی و تأثیرگذاری رنگ‌ها انتخاب می‌شوند، بر راندمان کار افراد تأثیر شگرف دارد. استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در محیط کاری، بر خلق‌وخوی افراد تأثیر مثبت دارد و خلاقیت را افزایش می‌دهد. این را می‌توان یکی از روش‌های مفید برای کاهش استرس و افزایش بهره‌وری در کار معرفی کنیم. جا دارد به دفتر گوگل در زوریخ اشاره‌کنیم که دارای طراحی شاد و پرانرژی است که چنین محیطی خلاقیت را دوچندان می‌کند.

اتاق‌ کنفرانس
اتاق‌ کنفرانس

مبلمان اداری مدرن برای اتاق کنفرانس

یکی از مهم‌ترین فضاها در ادارات و سازمان‌ها، اتاق‌های کنفرانس است که معمولاً نقطه‌ی کانونی سازمان‌ها محسوب می‌شوند چراکه فرایند تصمیم‌گیری، جلسات و گردهمایی‌های کاری در آن محل رخ می‌دهد. میز کنفرانس مهم‌ترین بخش اتاق کنفرانس است، پس باید در انتخاب دکوراسیون اتاق کنفرانس، میز مناسبی انتخاب کنیم. می‌توانیم بگوییم استفاده از یک میز خوب با ظاهر مناسب و ارتفاع استاندارد و همچنین صندلی‌های راحت، می توان فضای مناسبی را پدید آورد. نکته دیگری که باید اضافه کنیم توجه به فرم و اندازه اتاق و ابعاد میز کنفرانس است، چراکه باید میزی انتخاب شود که در دکوراسیون اتاق به زیباترین شکل جلوه کند. اولین ویژگی که در انتخاب میز کنفرانس می‌بایست مدنظر قرار گیرد، کارایی آن است. دقت داشته باشید که از این میز حین جلسات برای پذیرایی هم استفاده می‌شود. همچنین استفاده از فناوری مدرن در میزهای کنفرانس همانند مانیتورهای لمسی، کیبوردهای توکار برای هوشمند سازی اتاق کنفرانس امروزه از ضروریات به شمار می رود.

میزهای کارگروهی
میزهای کارگروهی

میزهای کار گروهی بخش مهمی از مبلمان اداری مدرن

امروزه، ایجاد فضاهای کارگروهی در ادارات و سازمان‌ها، بسیار موردتوجه قرارگرفته است. این میزهای به‌خصوص می‌توانند سازمان‌ها را از دکوراسیون‌های کسالت‌آور سنتی خارج کنند و سرزندگی را جایگزین آن کنند. خرید میزهای کارگروهی باعث می‌شوند که کارمندان در کنار هم از خستگی کار انفرادی دور شوند و نسبت به مسئولیت‌های خود تعهد بیشتری پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین نقش‌های میزهای کار گروهی، افزایش خلاقیت در کارکنان است. خوب است به این نکته توجه کنید که استفاده از میزهای کارگروهی برای تشویق کارمندان به مشارکت بیشتر در کار و افزایش بهره‌وری طراحی‌شده‌اند و درنتیجه باعث موفقیت بیشتر سازمان و اداره می‌شود.

نمونه‌ای از مبلمان‌های مدرن مدولار
نمونه‌ای از مبلمان‌های مدرن مدولار

نمونه هایی از مبلمان اداری مدرن

از نمونه‌های مبلمان های مدرن می‌توانیم به مجموعه مدولاری اشاره کنیم که سازندگان اتریشی به نام های پیرسون لوید و بنه -” Pearson Lloyd and Bene” – طراحی کرده‌اند که شامل نیمکت‌ها و دیوارهای مدولار است. این مجموعه یک فضای نیمه‌خصوصی برای ملاقات های غیررسمی، جلسه‌های دوستانه، مطالعه و … را تشکیل می‌دهند.

طراحی مبلمان اداری مدرن با توجه به ساختار بدن انسان
طراحی مبلمان اداری مدرن با توجه به ساختار بدن انسان

اهمیت بیش از پیش ارگونومی در مبلمان اداری مدرن

نکته‌ ی دیگری که در خصوص مبلمان اداری مدرن باید به آن توجه کنیم، طراحی آنها با توجه به ساختار بدن انسان است تا در صورت نیاز ارتفاع صندلی، کم یا زیاد شود که در استفاده طولانی مدت خسته‌کننده نباشد. همچنین باید جنسروکش مبلمان‌های اداری مدنظر قرار داده شود تا در اثر نشستن طولانی مدت، باعث عرق و حساسیت نشوند.

امروزمبلمان‌های اداری مدرن ضمن بهره گیری از سادگی و با داشتن کمترین تزئینات، ببیشترین تاثیر را روی افراد دارند. این نکته رو فراموش نکنیم که استفاده از مبلمان‌های مدرن در ادارات و سازمان‌ها، تأثیر زیادی در خلاقیت و میزان بهره‌وری کاری افراد دارد، پس در انتخابمبلمان اداریزیبا نهایت دقت و سخت‌گیری را داشته باشیم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد