دکوراسیون منزل با تم کریسمس

0

چیزی به کریسمس نمانده است و بسیاری از افراد، به خصوص مسیحیان، خود را برای این روز آماده می کنند. اما به غیر از مسیحیان، سایر افراد هم، چیدمان مخصوص به کریسمس را دوست دارند، چرا که آنقدر لوازم دکوراتیو  این شب جذاب هستند که هر کسی را وسوسه می کنند تا از آنها برای زیباسازی فضا و خانه ی خود استفاده کند، از جوراب های مخصوص هدیه گرفته تا تزئین درخت های کریسمس. اما آیا می دانید که موارد دیگری نیز وجود دارند که در این شب می توان از آنها برای زیباسازی خانه استفاده شود؟

 

مثلا درب ورودی منزل، صندوق پستی و بسیاری دیگر می توانند تزئینات مخصوص این شب را داشته باشند. اگر شما هم مایلید تا خانه ی خود را کریسمسی کنید،  با ادامه ی مطلب با ما همراه شوید، چرا که قصد داریم چند ایده ی جذاب برای چیدمان مخصوص کریسمس را به شما معرفی کنیم.

چیدمان مخصوص کریسمس
چیدمان مخصوص کریسمس
ما در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید از کوچک‌ترین وسایل و فضاهای فراموش‌شده، یک خانه‌ای کاملاً کریسمسی بسازید و به بهترین شکل به مهمانان خود خوش‌آمد بگویید.
فضای کریسمسی پاسیو
فضای کریسمسی پاسیو

اگر فضای کافی در اختیار دارید، صحنه ای از کریسمس را در پاسیو ایجاد کنید.

بهتر است چیدمان مخصوص این شب را محدود به داخل خانه نکنید و از سایر مکان‌های منزل هم استفاده کنید. بخشی از چیدمان مخصوص این شب را به قسمت پشتی خانه خود بیاورید، مثلاً پستو، پاسیو و حیاط‌خلوت خانه. می‌توانید این فضاها را به‌وسیله‌ی صندلی‌های حصیری و پتوهای زیبا که کنار یک منقل آتش چیده شده‌اند، به یک مکان صمیمی تبدیل کنید. حتی می‌توانید یک درخت کریسمس زیبا در این قسمت قرار دهید و به کمک نورپردازی طلایی‌رنگ و گوی‌های درخشان، بر جذابیت این فضا بیفزایید. یک ریسه از گیاه همیشه‌سبز در بالای آتش هم می‌تواند این صحنه خیره‌کننده را کامل کند.

کمی هم به درب ورودی توجه کنید

چرا از مهمانان از همان ابتدای ورود به منزل با یک چیدمان مخصوص کریسمس، استقبال نکنید! گیاه مگنولیا را خریداری کنید و درب ورودی منزل را به وسیله ی آن، تزئین کنید. همچنین می توانید شاخه های اکالیپتوس را به رنگ های قرمز، نقره ای و طلایی اسپری کنید و درب ورودی را به کمک آنها زیبا کنید.

تزئین درب ورودی برای کریسمس
تزئین درب ورودی برای کریسمس
نور پردازی مسیر ورودی خانه
نور پردازی مسیر ورودی خانه

یک خوشامدگویی پر حرارت تدارک ببینید

استفاده از یک نورپردازی ویژه برای درب ورودی می‌تواند بسیار جذاب باشد، البته این کار زمانی شدنی است که شما یک راهروی طولانی و یا یک حیاط داشته باشید. برای این منظور، چراغ‌هایی را در دو طرف راه عبور در روبه روی‌هم، در امتداد راه قرار دهید تا مسیر را روشن کنند. برای این کارمی توانید با مراجعه به فروشگاه خوگر چراغ موردعلاقه خود را خریداری کنید و مسیر ورودی را زیبا و دل‌نشین کنید.

از پارچه های چهارخانه استفاده کنید

توجه داشته باشید که این پارچه‌ی زیبا تنها برای دوختن لباس نیست. شما می‌توانید از این پارچه‌های فوق‌العاده و شیک استفاده کنید و هدیه‌های زیبای خود را با آن‌ها بپیچید. استفاده از این پارچه به عنوان  تم دکوراسیون کریسمسی  شما می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. برای این‌که در استفاده از این تم، زیاده‌روی نکرده باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از طرح‌های دیگر نیز برای بسته‌بندی هدایای خود استفاده کنید. کار خود را با این پارچه شروع کنید و سپس با تزئینات دیگر مانند ربان به آن جلوه‌ی ویژه دهید. همچنین پیشنهاد می‌شود که هدایای خود را زیر درخت کریسمس بچینید تا به زیباتر شدن خانه کمک کنید.

پارچه مخصوص کریسمس
پارچه مخصوص کریسمس
تزئینات درب ورودی
تزئینات درب ورودی

تزئینات درب ورودی، به شکل باغچه

برای اینکه بتوانید کمی هم حال و هوای بهاری به این شب ببخشید، می توانید از چیدمانی شبیه به باغچه، به دکوراسیون شب کریسمس اضافه کنید. البته این دکوراسیون را می توانید در نقاط مختلف خانه اجرا کنید، از درب ورودی منزل گرفته تا پاسیو و حتی بخش هایی از سایر نقاط خانه. برخی از گیاهان کریسمسی که می توانید از آن در این چیدمان استفاده کنید خردل، خرچنگ، گوزن، آویشن لیمو، ترخون، برگ های خزه ای، برگ نعناع، اسطوخدوس، سرکه، ریحان، مریم گلی و آویشن هستند.

یک سبد گل سفید آویزان کنید

چه کسی گفته است که برای چیدمان با گل و گیاه، باید تا فصل بهار صبر کنید؟ شما میتوانید حال و هوای کریسمسی خانه تان را با یک سبد گل بهاری کنید، چیزی شبیه به تصویر.

فانوس های کریمسی هم انتخاب بسیار مناسبی هستند

همچنین شما می توانید فانوس های کریسمسی به رنگ های قرمز، سبز و خاکستری تیره خریداری کنید و درون آنها چند شمع قرار دهید و فضایی زیبا در خانه خلق کنید. این فانوس ها را بر روی شلف و روی سنگ اپن آشپزخانه قرار دهید و تاثیر آن را در فضا ببینید.

فانوس کریسمس
فانوس کریسمس
درکوب کریسمسی
درکوب کریسمسی

درکوب تاج گل

استفاده از تاج گل به‌عنوان در کوب برای این روز بسیار مرسوم است، اما به‌جای آنکه این تاج گل‌ها را خریداری کنید، دست‌به‌کار شوید و خودتان یکی زیبا درست کنید. برای این کار یک لوله‌ی پی‌وی‌سی آورده و گل‌های کریسمسی را به وسیله‌ی سیم به آن وصل کنید و یک در کوب زیبا برای خانه خود بسازید.

یک نقطه ی کانونی فوق العاده زیبا درست کنید.

با استفاده از گل‌های رز رمانتیک و قرمزرنگ که با مروارید تزئین شده‌اند، گلدان‌های نقره‌ای میز را پر کنید و یک نقطه کانونی روی میز ایجاد کنید. گلدان‌های فلزی و نقره‌ای در این چیدمان فوق‌العاده عمل می‌کنند، چراکه آنها نور گرم و درخشان شمع را منعکس می‌کنند. رنگ قرمز گل‌ها به همراه شمع‌های روشن می‌توانند ظاهری بسیار زیبا به میز شما ببخشد. حتی می‌توانید مجسمه‌های کوچکی نیز روی میز قرار دهید و شاهد چیدمان چشمگیرتری باشید.

میز کریسمسی
میز کریسمسی
حلقه دستمال سفره کریسمسی
حلقه دستمال سفره کریسمسی

یک حلقه ی دستمال فوق العاده زیبا به سبک کریسمسی درست کنید.

حلقه‌های دستمال‌سفره سفارشی خود را، از گل سرخ طبیعی تهیه کنید. گل رز سدر مخروطی باز که از درخت سدر دئودار است را، خریداری کنید، هرکدام از این گل‌ها را با اسپری به رنگ طلایی یا نقره‌ای‌رنگ کنید و هر یک را روی یک ربان قرمزرنگ بچسبانید. دقت کنید که ربان شما به‌اندازه‌ی کافی پهن باشد و همچنین به خوبی به هم چسبیده باشند. ترکیب رنگ نقره‌ای با گلدان‌های فلزی و نقره‌ای میز، بهترین است.

فکری به حال چراغ های آشپزخانه تان کنید.

اگر چراغ‌های شما به‌صورت تک‌تک از سقف آویزان شده‌اند و ارتفاع بلندی دارند، می‌توانید با گیاهان همیشه‌سبز آن‌ها را دکور کنید. با استفاده از سیم‌های نازک، این گیاه را به چراغ‌های طویل خود مهر و موم کنید. این ایده به‌خصوص برای آشپزخانه‌های اپن که رو به پذیرایی هستند، بسیار مناسب است. چراکه آشپزخانه در دید قرار دارد و مهمانان تردد بیشتری به این مکان خواهند داشت، پس چه‌بهتر است که به بهترین شکل ممکن به وسیله‌ی این گیاهان، چراغ‌ها را دکور کنید.

چیدمان آشپزخانه کریسمسی
چیدمان آشپزخانه کریسمسی
همان‌طور که دیدید، چیدمان مخصوص کریسمس، تنها به‌قرار دادن درخت و دکور کردن آن ختم نمی‌شود و شما می‌توانید این حال و هوا را به همه جای خانه ببرید و چیدمانی زیبا بسازید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد