استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی چگونه انجام می شود؟

0

استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی چگونه انجام می شود؟ در تهیه و تولید مواد غذایی بحث برندسازی و ثبت نشان تجاری اهمیت ویژه ای دارد. مشتریان مواد غذایی و کلیه اقلام خوراکی برای حفظ سلامت خود به دنبال مواد غذایی با برند معتبر می گردند. چنانچه قصد به ثبت رسانیدن نشان تجاری مخصوص به خود دارید، استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی در اولویت اقدامات قرار دارد.

استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی چگونه انجام می شود؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همه صاحبان کسب و کار تمایل دارند، طرح و نشانه ای را به عنوان برند خود برگزینند که منحصر به فرد و خاص باشد. وقتی اقدام به اخذ استعلام می کنید، کارشناسان سایت اداره مالکیت معنوی طرح را در گروه ویژه مواد غذایی در طبقات ۴۵ گانه شغلی بررسی و نتیجه را به مالک برند اعلام می کنند.

بنابراین انتخاب طرح و آرم تجاری نیاز به توجه ویژه دارد. در صورتی که نشان انتخابی مغایر با قانون یا تکراری باشد، علامت انتخابی عودت داده می شود و مجدد باید به انتخاب نشان جدیدی بپردازید.

آیا می دانید چه شرایطی برای انتخاب برند وجود دارد؟ چه کنیم که نتیجه استعلام برند، بدون معطلی تایید شود؟ در این مقاله قصد داریم به نحوه استعلام برند در گروه مواد غذایی اشاره کنیم و نکات مربوط به آن را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

در استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی چه مواردی بررسی می شود؟

استعلام برند به منظور تکراری نبودن طرح انتخابی است و زنجیره ای از بایدها و نبایدها دارد که در انتخاب برند باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که تمامی موارد قانونی رعایت شود و علامت تجاری به لحاظ نماد ظاهری و مفهومی جدید و مبتکرانه باشد، این اطمینان حاصل می شود که با اخطار مواجه نمی شود و نتیجه استعلام مثبت خواهد بود.

اگر تصمیم به ثبت نشان تجاری در عرصه بین المللی دارید، شرایط کمی گسترده تر می شود. برند انتخابی باید در سایر کشورها نیز بررسی شود. حال چه مواردی را در انتخاب نشان تجاری مدنظر قرار دهیم که نتیجه مثبت استعلام را دریافت کنیم؟

نشان تجاری به روز و جدید انتخاب کنید

علائم تجاری جدید باشند! مهم ترین نکته در انتخاب آرم و نشان تجاری این است که علامتی جدید و مبتکرانه انتخاب کنید که پیش از این مورد مشابهی با آن به ثبت نرسیده باشد.

به این منظور می توانید در طبقه شغلی مواد غذایی برندهای به ثبت رسیده را مشاهده کنید و تشابهات برند خود با سایر برندها را از بین ببرید. این کار ایده بیشتری به انتخاب نشان جدید می دهد و انتخابی خلاقانه تر دارید.

به طور قطع انتخاب برند سخت تر از گذشته شده است؛ چرا که تعداد برندهای ثبت شده فعلی در کشور قابل شمارش نیست و انتخاب برندی تک و غیرتکراری باید هوشمندانه باشد.

نشان تجاری، گنگ و مبهم نباشد

آرمی گمراه کننده و دور از فضای کسب انتخاب نکنید! در استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی به این نکته نیز توجه می شود که آرم انتخابی مفهومی از کسب و کار را نشان دهد و مرتبط با حیطه فعالیت باشد.

برند انتخابی از نام ها و علائم ممنوعه نباشد

نشانی انتخاب کنید که مشکل نداشته باشد! برخی علایم و عناوین جز اسامی و نشان های ممنوع در کشور هستند و استفاده از آنها در ثبت برند منع قانونی دارد. این موارد در استعلام مرجوع خواهند شد.

جهت استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی به کجا مراجعه کنیم؟

حال که طبق قوانین و مقررات مطرح شده در مورد انتخاب برند، طرح ویژه خود را انتخاب کردید، باید از اداره مالکیت صنعتی استعلام بگیرید. مراجعه حضوری با تمامی مدارک و نمونه طرح مقدور است. برای راحتی کار به سامانه آنلاین ثبت برند مراجعه کنید و علائم انتخابی خود را در سیستم بارگذاری کنید.

به منظور دریافت استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی طراحی شده است. کارشناسان، علامت تجاری انتخابی را در طبقه شغلی مواد غذایی در سطح کشور بررسی می کنند. در صورتی که مغایر با اصول و قوانین جاری نباشد و در مورد تکراری بودن نیز بررسی های لازم صورت گرفت، نتیجه استعلام مثبت اعلام می شود.

اگر نتیجه استعلام مثبت نباشد، طرح مرجوع می شود و فرصتی برای انتخاب مجدد داده می شود. پس از آن نشان های تجاری تایید شده برای اطلاع رسانی بیشتر در روزنامه رسمی کشور چاپ می شوند.

استعلام برند چند روز به طول می انجامد؟

همان طور که گفته شد سامانه ثبت برند در صورت عدم مشاهده مغایرت با قانون و منحصربه فرد بودن برند، در زمانی کوتاه نتیجه را اعلام می کند. مشکل این است که برخی افراد آگاهی و تجربه کافی در انتخاب نشان ندارند و طرح انتخابی مردود می شود.

در صورتی که در این کار حرفه ای نیستید و تبحر کافی در بررسی برندهای ثبت شده گذشته ندارید، زمان طلایی خود را در ثبت برند از دست می دهید. این کار نیاز به دانستن فوت و فن های قانونی دارد. جهت تسریع در روند استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی بهتر است راهکاری طلایی به کار بگیرید.

زمان آزمون و خطا نیست! وقت شما در این برهه ارزشمند است. کلیه مراحل استعلام ثبت برند را به فردی بسپارید که در مدت کوتاهی نتیجه را دریافت کند. اما چه راهی وجود دارد؟

راهکاری ویژه جهت استعلام

در صورتی که به فنون کامپیوتری اشراف کامل ندارید و نخستین بار است که وارد فضای انتخاب نشان تجاری و ثبت برند شده اید نگران نباشید! به صورت اینترنتی در موسسه حقوقی ثبت فردا سفارش خود را ثبت کنید؛ تولیدات خود در حیطه مواد غذایی را شرح دهید و نظرات خود را در مورد نوع نشان تجاری مطرح کنید.

از متخصصین ثبت فردا مشاوره رایگان بگیرید و در بازه زمانی بسیار کوتاه طراحی برند خود را تحویل بگیرید تمامی مراحل استعلام ثبت برند از صفر تا صد توسط کارشناسان ما انجام می شود.

سخن آخر

برای رونق خدمات و فعالیت هایی که در انجام آن مصمم هستید، باید برندی مناسب به ثبت برسانید.گاهی در پیچیدگی های انتخاب برند مناسب گرفتار می شوید و روند بررسی آن به طول می انجامد.

استعلام برند قبل از ثبت برند مواد غذایی کار پیچیده و دشواری نیست؛ اما کارشناسان ثبت فردا روال قانونی را مثل آب خوردن انجام می دهند. کلیه امور مربوط به استعلام و ثبت برند را به متخصصان ثبت فردا بسپارید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد