مزایای ثبت برند مواد غذایی چیست؟

0

مزایای ثبت برند مواد غذایی چیست؟ شرکت های مواد غذایی معروف درآمد هنگفت خود را مدیون برند سازی هستند. اغلب مردم برای حفظ سلامتی و شادابی خود روی مواد غذایی که خریداری می کنند حساسیت به خرج می دهند. برای این منظور سعی دارند مواد غذایی با کیفیت تری را خریداری و مصرف کنند. به همین دلیل از محصولات شناخته شده با برند معتبر استفاده می کنند.

مزایای ثبت برند مواد غذایی چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : نام آوری هر یک از مواد غذایی معروف به چند عامل بستگی دارد. یکی از آن ها کیفیتی است که شرکت برای آن در نظر می گیرد. اگر محصولات از کیفیت خوبی برخوردار باشند، چگونه آن را بشناسیم؟

ثبت برند ین امکان را به ما می دهد که محصولات مورد تایید خود را از محصولات دیگر جدا کنیم. از مزایای ثبت برند مواد غذایی می شود به این موضوع اشاره کرد که هیچ برند دیگری حق مشابهت با نام برند را ندارد. پس ماهیت یک شرکت با برند آن تایید می شود.

اگر هنوز معتقدید که ثبت برند اهمیت چندانی ندارد با ما در سایت ثبت فردا همراه باشید که از مزایای ثبت برند مواد غذایی مطلع شوید. در ادامه حتما به الزام ثبت برند پی خواهید برد.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند برای هر کسب و کاری لازم است. ثبت برندی برای تولیدات یا خدمات شما باعث شناخت بازار هدف از محصولات غذایی شما خواهد شد. با تکیه بر برند، هر کسب و کاری امکان ترقی و گسترش فعالیت خود را فراهم می کند.

اگر فعالیت شما دارای علامت تجاری نباشد هویتی که بشود با آن اعتبار کسب کند را در دست نخواهد داشت. در واقع پیشرفت زیادی نیز نخواهد کرد. اگر نام و نشانی خاص را برای فعالیت خود در نظر نگیرید نباید انتظار داشته باشید مورد سواستفاده قرار نگیرد یا بازار محصولات شما را در دست نگیرد.

معیار شناسایی محصولات شما برند شما است. با ثبت برند امتیازات زیادی به شما تعلق می گیرد. در این میان مزایای ثبت برند غذایی بسیار قابل توجه است این مزایا را در دو بخش مزایای خروجی برای فروش و مزایای داخلی برای شرکت بررسی می کنیم.

مزایای خروجی برای فروش مواد غذایی

  1. ایجاد زمینه برای تشخیص محصول توسط مشتریان؛ اگر برندی خاص به مشتری معرفی شود، مصرف کننده امکان تشخیص و انتخاب آن بین محصولات شرکت های دیگر را پیدا خواهد کرد.
  2. بالا بردن میزان فروش؛ به واسطه خوشنامی و برند سازی میزان فروش تغییر خواهد کرد. هرچه رضایت مشتریان بیشتر و تبلیغات بهینه تر باشد فروش محصول بیشتر و سود آوری بیشتر خواهد شد. این مورد از مهم ترین مزایای ثبت برند مواد غذایی است.
  3. جلب اعتماد خریداران؛ زمانی که محصول غذایی تحت عنوان یک برند به مشتریان عرضه می شود مشتریان نیز به واسطه نام آن برند که قطعا برای اخذ مجوز ها مسیر بهداشتی و قانونی را طی نموده است، به محصولات آن اعتماد می کنند.
  4. ورود به عرصه رقابت؛ ممکن است از یک محصول در بازار نمونه های زیادی وجود داشته باشد اما با توجه به ثبت برند مواد غذایی محصول شما متمایز می شود و در صورت کیفیت امکان پیشی گرفتن از رقبا برای شما فراهم می شود.
  5. امکان ورود به بازار جهانی و صادرات؛ محصولات غذایی با ثبت برند زمینه رشد و فعالیت خود در سطح بین المللی را فراهم می کنند. موفقیت در فروش خارجی و صادرات محصول نیازمند نام و نشان تجاری خاص است.

مزایای داخلی برای شرکت مواد غذایی

  1. امکان تبلیغات تخصصی؛ با ثبت یک برند، امکان مانور روی محصول و تبلیغات تخصصی برای آن فراهم می شود.
  2. ترغیب شرکت ها به بهینه سازی کیفیت؛ شرکت ها همواره برای حفظ نام و اعتبار خود تلاش می کنند. اگر نامی خاص برای محصول در نظر گرفته نشود مدیران اهمیتی به کیفیت آن نخواهند داد و فقط سود آوری را مد نظر قرار می دهند. در صورتی که با ثبت برند مواد غذایی مدیران و کارکنان، خود را ملزم به بالا بردن کیفیت نیز می دانند.
  3. ایجاد انحصار برای محصول یا خدمات؛ ثبت برند در اداره مالکیت معنوی باعث می شود محصولات در طبقه فعالیت مورد نظر، قبل یا بعد از ثبت برند اختصاصی با تشابه به نام برند شما قابل ثبت نباشند. این موضوع حق انحصار برند را برای کسب و کارتان به ارمغان می آورد.
  4. ایجاد حق و اعطای نمایندگی؛ از مزایای ثبت برند مواد غذایی ایجاد حق نمایندگی برای شماست که در این صورت امکان فروش حق امتیاز و درآمدزایی برای شرکت را فراهم می آورید. اعطای نمایندگی زمینه گسترش هر چه بیشتر فعالیت شما را فراهم می کند.
  5. افزایش اعتبار برای تامین مالی؛ در سایه یک برند ثبت شده میزان اعتبار شما افزایش میابد. برای استفاده از تسهیلات بانکی، مدارک ثبت برند کمک شایانی به شما خواهد کرد.
  6. جلوگیری از سو استفاده احتمالی؛ اگر سودجویان قصد استفاده از ایده یا نامی مشابه نام محصول شما را داشته باشند. با ثبت برند شما حق شکایت و جلوگیری از سو استفاده را برای مجموعه خود فراهم می سازید.

در نهایت

با مزایای ثبت برند مواد غذایی آشنایی پیدا کردیم. امتیازاتی که ثبت برند برای ما فراهم می آورد مسلما بیشتر از مواردی است که در این مقاله گنجانده شده است. پس از آگاهی از این مزایا باید بدانید دستیابی به برند برای همه کار آفرینان امکان پذیر است. بر خلاف تصور، ثبت برند مراحل پیچیده و غیر قابل انجامی ندارد.

اگر موارد قانونی را رعایت کرده و هزینه های آن را پرداخت کنید بعد از پیگیری روند قانونی، شما صاحب برند مواد غذایی منحصر به فعالیت خود خواهید بود. بهره مندی از مزایای ثبت برند مواد غذایی شما را در دنیای کسب و کار محبوب تر و موفق تر خواهد کرد.

اطلاعات موجود در سایت ثبت فردا شما را به سوی بهره مندی از کسب و کار قانونی و سودمند سوق می دهد. چنانچه در این میان نیاز به مشاوره داشتید از کارشناسان ما کمک بخواهید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد