پاسخ سوالات متداول ثبت شرکت در عمان

0

پاسخ سوالات متداول ثبت شرکت در عمان : امروزه کشور عمان به دلیل برخورداری از زیباترین جاذبه های گردشگری و همچنین رشد و پیشرفت در حوزه های اقتصادی و تجاری به یکی از کشورهای پرطرفدار برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. علاوه بر این دولت عمان برای افراد متقاضی اقامت در این کشور مزایای بسیاری در نظر گرفته است.

پاسخ سوالات متداول ثبت شرکت در عمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همچنین این کشور مرزهای آبی مانند خلیج فارس و دریای عمان دارند که در رونق بیشتر کسب و کار در آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به طوری که سرمایه گذاران بیشتر مواقع نسبت به ثبت شرکت در کشور عمان اقدام می کنند.

ضمن اینکه این کشور به دلیل سخت گیری های کم تر در قوانین نسبت به کشورهای دیگر به مقصد بیشتر افراد برای دریافت اقامت تبدیل شده است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم که سوالات متداول ثبت شرکت در عمان را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت چقدر است؟

از جمله سوالات متداول ثبت شرکت در عمان باید به مقدار سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور اشاره شود. همانطور که می دانید؛ شما امکان تاسیس هفت نوع شرکت بر اساس حوزه کاری در عمان وجود دارد. اگر به ثبت شرکت های مسئولیت محدود، سهامی عام و شرکت های مجاز در عمان به غیر از سهامی خاص تمایل دارید؛ به حداقل ۱۵۰۰۰۰ ریال مرسوم در این کشور به عنوان سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

اما اگر بخواهید که شرکتی با سهامی خاص را در عمان به ثبت برسانید؛ باید ۵۰۰۰۰ ریال عمانی را به عنوان حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار در نظر داشته باشید. به این نکته توجه کنید که سرمایه گذاری در کشورهای خارجی یک ریسک محسوب می شود. بنابراین راه منطقی این است که تمام دارایی خود را در این راه صرف نکنید.

آیا با ثبت شرکت در عمان امکان اخذ اقامت در این کشور وجود دارد؟

بسیاری از افراد جهت دریافت اقامت کشور عمان می خواهند که به ثبت شرکت در این کشور بپردازند. برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت در هر کشور بهتر است که تمام جوانب آن را بسنجید. به طوری که در آینده علاوه بر سودآوری، به اقامت آن کشور نیز دست پیدا کنید.

در پاسخ به این پرسش از سوالات متداول ثبت شرکت در عمان باید گفت که برای ثبت شرکت در این کشور قوانین ساده ای وجود دارد؛ اما امکان اخذ اقامت به خصوص به طور دائم غیرممکن است. براساس قوانین کشور عمان دولت متناسب با میزان سودآوری شرکت به ثبت رسیده در این کشور به شما اقامت موقت خواهد داد.

البته برای سرمایه گذاران خارجی شرایط به گونه ای است که در صورت ثبت شرکت در این کشور علاوه بر همسر خود؛ این امکان را دارند که برای فرزندان با سن کم تر از ۱۸ سال نیز اقامت دائم دریافت کنند.

مزایای ثبت شرکت در عمان چیست؟

از دیگر سوالات متداول ثبت شرکت در عمان این است که این کار چه مزایایی برای فرد سرمایه گذار دارد؟ در این رابطه باید بدانید که ایران این روزها به دلیل تحریم هایی که بر این کشور اعمال شده است؛ شرایط خوبی از لحاظ اقتصادی و تجاری ندارد. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان نسبت به سرمایه گذاری در کشورهای خارجی اقدام می کنند.

در این رابطه کشور عمان بهترین شرایط را برای ثبت شرکت دارد. این موضوع که عمان به راحتی این امکان را فراهم کرده است که به سراسر دنیا واردات و صادرات محصولات شرکت خود را داشته باشید؛ توجه بسیاری از سرمایه گذاران را جلب می کند.

جالب است بدانید که با ثبت شرکت در عمان علاوه بر اینکه به راحتی محصولات و کالاهای تولید شده در شرکت خود را به سراسر دنیا صادر می کنید؛ از شرایط ویژه ای نیز برخوردار خواهید شد.

به عنوان مثال در صورتی که در کشور عمان شرکتی را به ثبت برسانید؛ از زمانی که شرکت راه اندازی شود؛ به هیچ عنوان از شما مالیات دریافت نخواهد شد. همچنین این امکان فراهم است که به تنهایی و بدون نیاز به شراکت با یک فرد تبعه عمان صاحب شرکت شوید. البته به این منظور لازم است که سرمایه اولیه شما برای شروع یک میلیون ریال مرسوم در عمان باشد.

برای ثبت شرکت در عمان به چه مدارکی نیاز است؟

یکی از سوالات متداول ثبت شرکت در عمان این است که به منظور تاسیس شرکت در این کشور باید چه مدارکی را به همراه داشته باشیم؟ برای انجام این کار لازم است که ابتدا پرینتی از حساب بانکی خود در طول شش ماه گذشته و گواهی عدم سو پیشینه را تهیه کنید.

سپس باید یک عکس رنگی در ابعاد ۳×۴ را همراه با مدرک اسکن شده از گذرنامه نیز در اختیار اداره مربوط قرار دهید. به این منظور پاسپورت شما باید یک سال اعتبار داشته باشد.

چه شرکت هایی قابلیت ثبت در کشور عمان را دارند؟

پرسش های زیادی در رابطه با انواع شرکت های مجاز در عمان پرسیده می شود که در این قسمت توضیحاتی را ارائه می دهیم. شرکت هایی که در عمان امکان ثبت و تاسیس را دارند؛ به هفت دسته تقسیم می شوند. از جمله این شرکت ها باید به شرکت با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص، مشارکت محدود، آژانس بازرگانی، دفتر شعبه و در نهایت دفتر نمایندگی انواع شرکت های قانونی در کشور عمان اشاره شود.

درواقع سرمایه گذاران باید با توجه به زمینه کاری خود نسبت به انتخاب یک شرکت اقدام کنند. به عنوان مثال اگر سرمایه گذاران قصد دارند که تمام مسئولیت ها و تعهدات سهامداران براساس درصد شراکت آن ها تعیین شود؛ شرکت با مسئولیت محدود مناسب ترین گزینه است.

در نتیجه

در این مقاله گفته  که در سال های اخیر کشور عمان در زمینه های تجاری و همچنین اقتصادی رشد و پیشرفت درخشانی داشته است. افراد بسیاری نیز به این منظور نسبت به ثبت شرکت و در صورت تمایل اخذ اقامت در کشور عمان اقدام می کنند.

اما در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که سعی کردیم در این مقاله پاسخ سوالات متداول ثبت شرکت در عمان را با زبانی ساده توضیح دهیم. توجه داشته باشید که شرایط برای ثبت شرکت در عمان بسیار ساده است و علاوه بر آن شما تا آخرین روز کاری شرکت از پرداخت مالیات به کشور عمان معاف خواهید بود.

اما اگر قصد دارید که نسبت به اخذ اقامت از این طریق اقدام کنید؛ این را بدانید که وجود قوانین سخت و تا حدی نشدنی در کشور عمان مانع از این کار می شود. در نهایت در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه این امکان برای شما فراهم است که با مشاوران ثبت فردا تماس حاصل کرده و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ماهر ما دریافت کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد