سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت های مختلف در عمان

0

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت های مختلف در عمان : امروزه ثبت شرکت در کشورهای دیگر نوعی سرمایه گذاری کلان به شمار می رود که سبب پیشرفت کشور مورد نظر خواهد شد. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان نیز یکی از راهکارهای بسیار مناسب جهت افزایش سود و سرمایه محسوب می شود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت های مختلف در عمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از آنجایی که عمان در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در خاورمیانه و حوزه خلیج فارس قرار گرفته است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی با کشورهای عربی پیشرفته دارد؛ اقتصاد آن ثبات بسیاری خواهد داشت. به طوری که روز به روز شاهد پیشرفت این کشور و رشد سرمایه گذاری در آن هستیم.

به همین دلیل ثبت شرکت در این کشور از جمله روش هایی است که افراد بدین وسیله پیشرفت قابل ملاحظه ای را به دست می آورند. بنابراین در این مقاله می خواهیم که در رابطه با نحوه ثبت شرکت در عمان و شرایط لازم جهت سرمایه گذاری بدین طریق توضیحاتی را ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

استانداردهای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان چیست؟

ثبت شرکت علاوه بر سرمایه گذاری در کشور عمان، مزایای دیگری مانند دریافت اقامت دائم را نیز برای افراد در پی دارد. جهت انجام این امر مهم باید در ابتدا به قوانین این کشور و استانداردهای سرمایه گذاری در آن توجه داشته باشید. این استانداردها به صورت زیر عنوان می شوند:

  • براساس نرخ مصادره اموال و سلب مالکیت هر گونه تخلف و قانونی شکنی شرکت مربوطه باعث می شود که سرمایه گذار از سرمایه گذاری در این کشور منع شود و بدین طریق هیچ گونه خسارت مالی به صاحب شرکت وارد نخواهد شد.
  • یکی دیگر از استانداردهایی که در زمان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان بررسی می شود؛ نرخ کنترل فساد است. از این طریق دولت عمان کنترل شرکت ها و فعالیت های آن ها را انجام می دهد که در هر سال این نرخ تغییر خواهد کرد.

چه نوع شرکت هایی در عمان قابل ثبت است؟

شرکت ها با توجه به فعالیتی که دارند؛ در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. بنابراین جهت ثبت هر یک از این شرکت ها در عمان باید در ابتدا با آن ها آشنایی کاملی داشته باشید که در سریع ترین زمان شرکت خود را جهت سرمایه گذاری در این کشور ثبت کنید. در ادامه این شرکت ها را بررسی خواهیم کرد:

شرکت سهامی عام

سرمایه این نوع از شرکت ها به صورت سهام در نظر گرفته می شود که امکان خرید و فروش و معاوضه آن در بورس وجود دارد. برای ثبت این شرکت ها به سرمایه حداقل ۱۵۰ هزار ریال کشور عمان احتیاج است. همچنین این نوع از شرکت ها باید از وزارت تجارت و صنعت این کشور جواز کسب و کار را دریافت کنند.

شرکت سهامی خاص

این شرکت ها به صورت خصوصی پایه گذاری می شوند و سهام آن ها در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت. افرادی که می خواهند که ثبت این نوع از شرکت ها را در عمان انجام دهند؛ باید در ابتدا سرمایه ای حداقل برابر با ۵۰ هزار ریال عمان را تهیه کنند.

جهت ثبت این شرکت ها باید حداقل سه سرمایه گذار برای این کار وجود داشته باشد و یکی از آن ها شهروند عمانی محسوب شود. علاوه بر آن ۳۰ درصد کل سهام شرکت مربوط به اسم فرد مورد نظر باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان قوانین مربوط به خود را دارد. یکی از انواع شرکت هایی که افراد نسبت به تاسیس و ثبت آن در عمان اقدام می کنند؛ شرکت با مسئولیت محدود یا LLC محسوب می شود. جهت ثبت این شرکت ها به سرمایه ای حداقل برابر با ۱۵۰ هزار ریال عمان احتیاج است.

وجود دو سرمایه گذار برای ثبت این شرکت ها ضروری خواهد بود که یکی از آن ها باید سیتیزن عمان یا آمریکا یا عضوی از Gcc باشد. همچنین ۳۰ درصد از سهام کل شرکت نیز باید به نام این فرد ثبت شود.

شرکت مشارکت محدود

این نوع از شرکت ها همانطور که از نام آن ها مشخص است؛ به حداقل دو شریک جهت ثبت نیاز دارند. یکی از این اعضا باید شهروند عمان محسوب شود و نسبت به پرداخت بدهی ها و قوانین مربوطه در عمان تعهدات لازم را داشته باشد.

عضو دیگر نیز با توجه به سهام و سرمایه ای که در شرکت مربوطه شریک است؛ در حد محدود و متناسب با سهام خود مسئولیت بدهی و تعهدات شرکت را بر عهده می گیرد.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان چه مزایایی دارد؟

بدون شک ثبت شرکت در کشورهای دیگر یکی از روش های سرمایه گذاری کلان محسوب می شود که مزایای بسیاری را برای افراد در پی خواهد داشت. در ادامه مزایای ثبت شرکت در کشور عمان را عنوان می کنیم:

  • از این طریق شرکت های خارجی نیروی کار متخصص با قیمت ارزان جذب می کنند و در این صورت در هزینه های آن ها صرفه جویی خواهد شد.
  • با افزایش سرمایه گذاری در عمان، ارزش پول در این کشور افزایش پیدا می کند.
  • با ورود سرمایه خارجی به عمان، اقتصاد و صنعت آن پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
  • امکان جذب سرمایه گذاران خارجی بیشتری به این کشور فراهم می شود و تجارت آزاد در سطح بین المللی گسترش پیدا خواهد کرد.
  • از این طریق تسهیلات و مزایای بانکی به صاحبان شرکت ها تعلق خواهد گرفت و مالیات ۱۵ درصدی که بسیار کم است؛ از آن ها دریافت می شود.
  • با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان امکان کارآفرینی در این کشور وجود دارد.

 در نتیجه

سرمایه گذاری در عمان از طریق ثبت شرکت یکی از روش های بسیار کارآمد است که سبب می شود که کسب و کار رونق بیشتری داشته باشد و این امر به اقتصاد و صنعت عمان بسیار کمک خواهد کرد. به همین دلیل در این مقاله مزایا و شرایط ثبت شرکت در این کشور را برای شما توضیح دادیم و با انواع شرکت های قابل سرمایه گذاری آشنا شدید.

در نهایت اگر قصد ثبت شرکت در این کشور را دارید و سوالات قانونی بسیاری در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرده است؛ باید بدانید که مشاورین حقوقی که در سایت ثبت فردا به صورت آنلاین مشغول به فعالیت هستند؛ در این زمینه بسیار به شما کمک خواهند کرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد