چگونه اثر انواع چسب را از بین ببریم؟

0
چگونه اثر انواع چسب را از بین ببریم؟ چسب ها کاربرد فراوانی در اتصال دو جسم یا چسباندن دو قطعه یک وسیله دارند. به عبارتی نه تنها تعمیرات کوچک، بلکه تعمیرات اساسی را ساده می کنند. حین استفاده از کاربرد چسب ها حتی اگر شما بسیار مراقب باشید؛ ممکن است که چسب ها باعث ایجاد لکه هایی روی لباس، فرش، ابزار کار، محیط کار یا سایر سطوح شوند.

چگونه اثر انواع چسب را از بین ببریم؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پاک کردن اثر چسب ریخته شده روی لباس یا وسایل روش های مختلفی دارد. این روش ها به نوع چسب، سطحی که چسب روی آن ریخته شده و فاکتور های دیگر بستگی خواهند داشت. در این مقاله به بررسی روش های پاک کردن اثر چسب از روی سطوح مختلف خواهیم پرداخت. هر اندازه که حین چسباندن دقت کنید؛ امکان نشت چسب وجود دارد. اگر می خواهید بدانید که چگونه اثر انواع چسب را از بین ببرید؛ با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در ادامه به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:
  • نحوه از بین بردن اثرات چسب : آنچه باید بدانید!
  • روش ها و مواد از بین بردن اثرات چسب
  • چگونه اثر چسب را از روی فلز از بین ببریم؟
  • چگونه اثر چسب را از روی پلاستیک از بین ببریم؟
  • چگونه اثر چسب را از روی شیشه از بین ببریم؟
  • چگونه اثر چسب را از روی پارچه از بین ببریم؟
کار با چسب هایی مانند چسب های فوق العاده قدرتمند و چند منظوره خوگرپلاس انجام هر پروژه ای را آسان می کند. فارغ از کاربرد چسب ممکن است که مقداری چسب به صورت ناخواسته در سطوح مختلف باقی بماند. در این صورت استفاده از حلال های مختلف جهت پاک کردن اثر چسب الزامی است. اما اینکه بدانیم که کدام حلال کدام نوع چسب را روی چه نوع سطحی از بین می برد؛ مسئله مهمی است. با انجام مراحل صحیح اطمینان حاصل کنید که بهترین روش را برای پاک کردن اثر چسب اتخاذ کرده اید.

تکنیک های از بین بردن اثر چسب در سطوح مختلف

تکنیک های زیادی برای پاک کردن اثرات چسب در سطوح مختلف وجود دارد. این تکنیک ها به دلیل این تنوع چسب ها و سطوح بسیار هستند. به طور کلی می توان گفت که تکنیک ها و روش های چسب زدایی به ۳ دسته اصلی از جمله مکانیکی، شیمیایی و حرارتی تقسیم می شوند.

روش مکانیکی از بین بردن اثر چسب

بسیاری از لکه های چسب با استفاده از ابزار های قدیمی همچون استفاده از تیغ، ناخن، چاقو و غیره از بین می روند. برخی مواد پلاستیکی نوک تیز یا لبه برخی از مواد آهنی باعث از بین رفتن اثر چسب خواهند شد. حین استفاده از این وسایل باید از آن ها به آرامی استفاده کنید که موجب خراشیدگی و آسیب به سطوح نرم مانند لباس نشوند.

روش شیمیایی از بین بردن اثر چسب

در این روش از حلال ها برای از بین رفتن خاصیت چسب و اثر آن روی مواد و سطوح استفاده می شود. هنگام تصمیم گیری در رابطه با انتخاب بهترین حلال برای از بین بردن چسب باید مواد، سطوح و میزان نفوذپذیری حلال را در نظر بگیرید. برای مثال یک روش آسان استفاده از روغن پخت و پز  است. روغن نباتی یا روغن کانولا در این زمینه باعث شگفتی می شود. همچنین مواردی مانند کره بادام زمینی یا مایونز نیز در این رابطه تاثیرگذار هستند. در برخی موارد این مواد را روی سطحی که اثرات چسب روی آن وجود دارد؛ بگذارید و پس از گذشت حدود یک ساعت آن را پاک کنید که اثر چسب از بین برود.

روش حرارتی از بین بردن اثر چسب

در روش حرارتی از قدرت گرما برای پاک کردن اثر انواع چسب استفاده می شود. برای مثال برچسب های موجود روی شیشه سس مایونز در حالت گرما کنده شده و از بین می روند. یکی از راه های گرما دهی به سطوح برای از بین رفتن اثر چسبندگی، استفاده از سشوار و گرمای آن است.

از بین بردن اثر چسب روی سطوح مختلف

پاک کردن اثر چسب باقی مانده روی سطوح مختلف متناسب با اینکه لکه چسب روی چه سطحی باقی مانده است؛ روش های مختلفی دارد. در ادامه به بررسی این روش ها میپردازیم.

چگونه اثر چسب را از روی فلز از بین ببریم؟

برای از بین بردن باقی مانده چسب از روی فلز ابتدا باید از روش مالیدن الکل یا ایزوپروپیل استفاده کنید. پنبه را به الکل آغشته کنید و آن را به سطح فلز بکشید که اثر چسب از بین برود. اگر الکل در دسترس شما نبود؛ از روغن بچه استفاده کنید.

چگونه اثر چسب را از روی پلاستیک از بین ببریم؟

بسیاری از حلال ها و مواد شیمیایی باعث آسیب در پلاستیک ها می شوند. بنابراین برای پاک کردن اثر چسب ها از روی پلاستیک ابتدا از آب گرم و صابون استفاده کرده و سطح را محکم مالش دهید. اگر این روش موفقیت آمیز نبود؛ سرکه را امتحان کنید. زیرا یک ماده پاک کننده قدرتمند و بدون هیچ گونه اثر مضر برای پلاستیک است.

چگونه اثر چسب را از روی شیشه از بین ببریم؟

ماده ای که باعث از بین رفتن باقی مانده اثر چسب از روی شیشه می شود؛ آستون یا پاک کننده ناخن است. اگر آستون پاسخگو نبود؛ از اسپری روان کننده استفاده کنید.

چگونه اثر چسب را از روی پارچه از بین ببریم؟

پاک کردن اثر چسب از روی پارچه و لباس به لمس ملایم برای جلوگیری از آسیب نیاز دارد. پنبه آغشته به سرکه می تواند اثر چسب باقی مانده روی لباس را از بین ببرد.

کلام آخر

روش های از بین بردن اثر چسب متناسب با نوع چسب و سطحی که اثرات چسب روی آن باقی مانده است؛ تفاوت دارد. در این مقاله خوگرپلاس، بزرگترین سایت خرید اینترنتی چسب روش های مختلف پاک کردن اثر چسب از سطوح مختلف مانند شیشه، لباس، پلاستیک و فلز را بیان کرد. همچنین که این سایت امکان خرید اینترنتی چسب و خرید اقساطی چسب را برای شما فراهم کرده است. بنابراین بدون هیچ نگرانی نسبت به کثیفی های چسب، این محصول را با مراجعه به سایت خوگرپلاس تهیه کنید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد