بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب

0
چسب ها از مهم ترین مواد در صنایع چوبی به شمار می روند. این محصول در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. چسب هایی که در حوزه چوب مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلف دارند. اغلب صنایع بزرگ در شناسایی بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب با مشکلاتی مواجه می شوند.

بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : هنگام خرید چسب برای اتصال چوب ها به یکدیگر باید نکاتی را در نظر داشته باشید. تنوع گسترده این محصول بسیاری از افراد را هنگام خرید آن با مشکلاتی روبه رو می کند. در این مقاله بهترین نوع چسب اتصال به چوب، کاربرد چسب و ویژگی های آن را شرح خواهیم داد.

انواع چسب های مورد استفاده در صنعت چوب

چسب های متنوعی جهت استفاده در صنعت چوب وجود دارد. در گذشته از چسب های طبیعی یا حیوانی جهت اتصال قطعات چوبی به یکدیگر استفاده می شد. این چسب ها بر پایه کلاژن بوده و قابلیت حل شدن در آب را دارند. این چسب به صورت جامد و مایع بوده و رنگ آن قهوه ای است.
چسب پروتئین کازئین از دیگر انواع چسب های مورد استفاده در صنعت چوب به شمار می رود. این محصول به صورت پودر بوده و در بعضی مواقع، با مواد شیمیایی مخلوط می شود. رنگ این چسب سفید تا قهوه ای بوده و در صورت افزودن آب در دمای معمولی اتاق قابل استفاده است. چسب اوره فرمالدئید از انواع دیگر چسب های صنعت چوب است. این چسب به صورت پودر یا مایع و به رنگ سفید مایل به کرم به بازار عرضه شده است. چسب اوره فرمالدئید، ارزان بوده و کاربرد بسیار راحتی دارد؛ اما مقاومت این محصول در برابر رطوبت بسیار پایین است. چسب رزورسینول، به صورت مایع در بازار موجود است. این چسب از ترکیب با فرمالدهید در محیط های قلیایی به دست می آید. این چسب حساسیت بالایی در برابر حرارت داشته و هزینه تولید بسیار بالایی دارد. همچنین این محصول سمی و قابل اشتعال است. انواع این چسب ها خلاصه ای از چسب های مورد استفاده در صنایع چوبی بود. در گذشته این چسب ها کاربرد بسیاری در صنایع چوبی داشتند. اما امروزه از چسب چوب به عنوان بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب استفاده می شود. این محصول به تنهایی کاربردهای متنوعی را از خود ارائه می دهد.

نحوه عملکرد چسب چوب

این محصول اتصالی فیزیکی میان چوب و چسب به وجود می آورد. قندیل های چسب به داخل چوب نفوذ کرده و نیروی چسبندگی را به سطوح چسب کاری شده وارد می کند. به این ترتیب منافذ چوبی به خوبی به یکدیگر متصل می شوند. عملکرد این محصول، پیوندی محکم را به محصولات چوب می بخشد. همچنین به گونه ای است که در سال های اخیر مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است. ویژگی های این محصول نیز از دیگر موارد استفاده از آن است. در ادامه این خصوصیات را شرح خواهیم داد.

خصوصیات چسب چوب

خصوصیات بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب، بارز است. این محصول بوی آزاردهنده ای ندارد و قابلیت حل شدن در آب و رنگ های پلاستیکی را دارد. رنگ این محصول سفید بوده و غلظت بسیار بالایی دارد. جهت استفاده از این محصول نیازی به حل کردن آن در آب نخواهید داشت. چسب چوب مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد. چسب های مورد استفاده در گذشته، در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر بودند و عمر کمی داشتند. سهولت آسان در استفاده نیز از دیگر خصوصیات چسب چوب است. کاربرد چسب چوب بسیار راحت است. مقرون به صرفه بودن از دیگر خصوصیات بهترین نوع چسب اتصال به چوب به شمار می رود. این چسب به انواع مختلفی تقسیم شده و هر کدام از آن ها کاربردهای متنوعی را از خود ارائه می دهند. در ادامه انواع این محصول را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

انواع چسب چوب

چسب چوب پلی اورتان، اپوکسی، پرس گرم و صنعتی از معروف ترین انواع چسب چوب به شمار می روند. چسب های پلی اورتان جهت استفاده در ساخت انواع آلاچیق و صندلی های کاربرد دارد. به طور کلی از این چسب در فضای بیرونی استفاده می شود. چسب اپوکسی یا قایق نیز جهت تعمیر قطعات داخلی قایق کاربرد دارد. استفاده از چسب پرس گرم، جهت چسباندن روکش بر سطوح کابینت است. در خرید این چسب رنگ های طبیعی آن را خریداری کنید. چسب های پرس گرم در دمای مشخص فعال می شوند. چسب های صنعتی نیز در موارد متعدد کاربرد دارند. این محصول عملکردی شبیه به چسب های پرس گرم دارد. بنابراین، از چسب چوب و انواع آن استفاده بسیاری در صنایع چوبی می شود. پیش از خرید این محصول به انواع آن دقت کنید.

شیوه های خرید بهترین نوع چسب

خرید بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب از روش های متفاوتی انجام می شود. برخی از افراد از روش سنتی یا همان خرید حضوری جهت تهیه این محصول اقدام می کنند. خرید اینترنتی چسب از دیگر روش های خرید به شمار می رود. خرید اینترنتی چسب مزایای بسیاری را برای کاربران به همراه خواهد داشت. در خرید اینترنتی هزینه های اضافی حمل و نقل و غیره را متحمل نخواهید شد. همچنین در صورت عدم کمبود وقت، به راحتی امکان خرید این محصول به صورت اینترنتی را خواهید داشت. سایت خوگرپلاس یکی از فروشگاه های اینترنتی فعال در این زمینه است. بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب به آسانی در این سایت قابل مشاهده خواهد بود. همچنین ویژگی های محصول مورد نظر را در این سایت مشاهده خواهید کرد.

خرید اقساطی چسب

امروزه برخی از صنایع از این روش جهت پرداخت هزینه این محصول استفاده می کنند. خرید اقساطی چسب مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت. صنایع بزرگ با خرید اقساطی بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب، آن را به صورت عمده و بدون محدودیت های مالی خریداری می کنند.

حرف آخر

چسب های متنوعی در صنایع چوبی جهت اتصال قطعات به یکدیگر وجود دارد. چسب چوب از معروف ترین انواع چسب به شمار می رود. همچنین انواع این محصول کاربردهای متنوعی را در صنایع مختلف ایفا می کنند. خرید اینترنتی از سایت خوگرپلاس، یکی از آسان ترین روش های تهیه این محصول است. خرید اقساطی نیز روشی به صرفه در پرداخت هزینه های آن محسوب می شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی درباره بهترین نوع چسب جهت اتصال به چوب در اختیار شما قرار گرفته باشد. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد