ویژگی های چسب چوب

0
ویژگی های چسب چوب : چسب چوب یکی از مواردی است که در صنعت نجاری کاربرد های بسیار گسترده ای دارد.

ویژگی های چسب چوب

اگر کمی با اتصالات چوب ها آشنا باشید؛ می دانید که بدون وجود چسب چوب، این سازه های زیبا و جذاب به وجود نمی آید. این محصول باعث شده است که نجارها سفارش های خود را به راحتی و با سرعت بیشتری انجام دهند. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ممکن است که نام های زیادی از انواع این محصول را شنیده باشید. باید بدانید که همه آن ها بارزترین ویژگی چسب چوب، یعنی قدرت چسبندگی بالا را دارند. اما ویژگی های این چسب تنها به این مورد ختم نمی شود. چسب های چوب موجود در بازار ویژگی های بسیار متنوعی همانند موارد زیر دارند:
  • استحکام بالا
  • ضدآب
  • درزگیری
  • و غیره
در مقاله زیر ویژگی چسب چوب با کیفیت را برای شما شرح داده ایم. بنابراین با ما همراه باشید. کاربرد چسب چوب بسیار گسترده است و مدل های بسیار متنوعی از آن در بازار وجود دارد که برای شما توضیح می دهیم. خاصیت ضدآب در چسب چوب ها، یک برتری به حساب می آید. این ویژگی با یک فرمولاسیون خاص به وجود می آید و چسب را در برابر سایر عوامل همچون رطوبت نیز مقاوم می کند. به همین جهت این چسب به راحتی با آب شستشو داده می شود و از این محصول در دمای پایین استفاده می کند. همین امر باعث شده است که کاربرد آن زیاد و راحت باشد. ضمن اینکه برخی از انواع چسب چوب مدت زمان کوتاهی را جهت خشک شدن نیاز دارند. نجارها به دلیل دریافت سفارشات انبوه به ابزاری نیاز دارند که در کار آن ها سرعت ایجاد کند. بنابراین از محصولی استفاده می کنند که به زمان خشک کردن کمتری نیاز داشته باشد. چسب چوب با سرعت بسیار خوبی که در خشک شدن و محکم شدن انواع اتصالات دارد؛ توجه بسیاری از افراد مشغول در این صنعت را به خود جلب کرده است. در زمان خرید این چسب، توجه داشته باشید که چه نوعی از آن را تهیه می کنید. به همین جهت سایت خوگرپلاس امکان خرید اینترنتی چسب چوب را برای شما فراهم کرده است. به طوری که شما انواع این چسب را به صورت آنلاین از این طریق سفارش می دهید. علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر شد؛ قدرت چسبندگی نیز  بسیار قابل توجه است. چنان که این مسئله مهمترین ویژگی چسب چوب است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

قدرت چسبندگی چسب چوب

چسب چوب با کیفیت، قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. در واقع این موضوع به فرمول آن وابسته است. این چسب به فیبرهای چوب نفوذ کرده و به راحتی دو قطعه چوب را به یکدیگر متصل می کند. همچنین که این چسب با آب ترکیب می شود و یک پیوند قوی را تشکیل خواهد داد. در این رابطه باید بدانید که با خرید اقساطی چسب چوب، انواع آن را در حجم زیاد و با قیمت مناسب تهیه خواهید کرد.

ویژگی های چسب چوب های معروف

همانطور که می دانید چسب چوب انواع مختلفی دارد. به همین دلیل هر یک از این مدل ها، ویژگی هایی مخصوص به خود دارند که باعث تفاوت آن ها شده است. بنابراین در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از این مدل ها می پردازیم.

اوره فرمالدئید

از جمله مهم ترین ویژگی چسب چوب اوره فرمالدئید باید به هزینه کم آن اشاره شود. این چسب در دمای پایین مورد استفاده قرار می گیرد و در برابر میکرو ارگانیسم ها و سایش مقاوم است. ضمن اینکه این چسب در محیط های گرم و مرطوب قدرت خود را از دست می دهد.

پلی اورتان

این نوع چسب در برابر سایر مدل ها بسیار پر طرفدار است. زیرا علاوه بر کاربرد زیاد در اتصالات چوبی، در موارد دیگری همچون موارد زیر از آن استفاده می شود.
  • فلزات
  • شیشه
  • سرامیک
  • پلاستیک
این نوع چسب ها، پروپلیمرهایی هستند که با آب واکنش می دهند. به همین دلیل به عنوان چسب چوب ضد آب معروف شده اند.

اپوکسی

قطعا نام این نوع چسب چوب به گوش شما آشنا است. این نوع چسب ها خاصیت پرکنندگی دارند و جهت پردکردن شکاف ها بسیار مناسب هستند. از این چسب ها در گستره دمایی بیشتری استفاده می شود و در هنگام استفاده به پرس و فشار نیازی ندارند. مهم ترین ویژگی چسب چوب رزین اپوکسی، خاصیت درزگیری و پرکنندگی آن است. در این رابطه خوب است بدایند که خرید اینترنتی چسب چوب رزین اپوکسی، راحت ترین روش جهت تهیه این محصول به شمار می رود.

رزین آلیفاتیک

این محصول به عنوان چسب زرد نیز معروف است. این چسب جهت اتصال انواع مختلف چوب های سخت به یکدیگر کاربرد دارد. ویژگی چسب چوب رزین آلیفاتیک، خاصیت بدون بو و اشتعال پذیری کم تر است. همچنین استحکام بالایی دارد و در برابر آب و رطوبت بسیار مقاومت می کند. به همین دلیل جهت اتصال چوب های سخت و زاویه دار از این نوع چسب استفاده می شود.

تاثیر کف بر استحکام چسب چوب

کف و حباب دادن ویژگی چسب چوب است. این ویژگی ممکن است که بر استحکام آن تاثیرگذار باشد. در واقع هنگامی که ماده ای حباب داشته باشد؛ بین آن سوراخ هایی ایجاد می شود. از چسب های حباب دار، می توان در درزگیری استفاده کرد. چسب گوریلا یکی از مدل های معروف چسب چوب است که ایجاد کف و حباب بر کیفیت آن تاثیر دارد. اگر تمایل دارید که از چسبی استفاده کنید که پیوندهای محکمی ایجاد کند؛ باید چسب Titebond III را تهیه کنید. این چسب به راحتی از پوست دست پاک نمی شود؛ اما استحکام خوبی دارد. همچنین در زمان استفاده از چسب گوریلا، اگر دچار مشکل شدید؛ از اپوکسی استفاده کنید. کاربرد چسب چوب اپوکسی، همانند گوریلا، پر کردن شکاف است.

نتیجه گیری

در این مقاله به انواع چسب چوب و ویژگی های آن ها اشاره شد. به طوری که دانستید که تمام چسب های معرفی شده در بالا، ویژگی چسب چوب مرغوب را دارند و از قدرت چسبندگی بالایی بهره مند هستند. هر یک از آن ها مشخصه خاص خود را دارند و در صنعت نجاری از آن ها استفاده می شود. همچنین گفته شد که با خرید اقساطی و آنلاین چسب چوب به انواع این محصول دسترسی خواهید داشت و بهترین را با قیمت مناسب تهیه می کنید. اگر چسب کلایبریت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد