انواع نئوپان ملامینه

0
انواع نئوپان ملامینه در ابعاد و رنگ های مختلف تولید و روانه بازار می شود. به طور کلی، صفحات فشرده چوبی از جمله متریال پر مصرف و پر کاربرد در صنعت چوب به شمار می آیند. چراکه یکی از متریال اصلی و اساسی برای تولید و ساخت مصنوعات و سازه های چوبی، انواع مختلف صفحات فشرده چوبی مانند نئوپان و ام دی اف می باشد.

انواع نئوپان ملامینه

از سوی دیگر، نئوپان ملامینه از ترکیب و تخته نئوپان و روکش ملامینه به وجود می آید. محصول نهایی ایجاد شده ماحصل تراشه ها، ضایعات خرد شده چوب و چوب های نرم می باشد. به طور معمول، نئوپان ها به صورت خام یا روکش دار تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : روکش ملامینه به عنوان یکی از روکش های پر مصرف، علاوه بر افزایش و دوام و مقاومت نئوپان، روکشی ضد خش و مقاوم در برابر حرارت محسوب می شود. گفتنی است که امروزه متاثر از پیشرفت های صورت گرفته در صنعت چوب، قابلیت تولید انواع نئوپان ملامینه امکان پذیر می باشد. همچنین ارائه این محصول در ابعاد و اندازه های مختلف و همینطور تنوع طرح و رنگ بالا، به خوبی نیازهای تولید کنندگان مصنوعات چوبی را برآورده می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در حال حاضر فروش انواع نئوپان ملامینه در ابعاد متنوع مانند ۱۸۳ در ۳۶۶ و ۱۸۳ در ۲۴۴ و در ضخامت های متفاوتی نظیر ۸، ۱۶ و ۲۵ میل به مرحله تولید می رسند. ناگفته نماند که رنگبندی بسیار بالای نئوپان های ملامینه، سلیقه های مختلف را به نحو مطلوب پاسخگو می باشد. در ادامه انواع نئوپان ملامینه از نظر روش ساخت و روکش بکار رفته در ساختار آن را مورد بررسی قرار می دهیم. به طور کلی، نئوپان ملامینه، در چهار گرید مختلف تولید و در صنایع چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید نئوپان های ملامینه پس از ترکیب خرده ها و تراشه های چوب با رزین و چسباننده های مناسب، به دستگاه های پرس پیشرفته، جهت پرس کاری منتقل می شوند. بر این اساس، یکی از روش های تولید انواع نئوپان ملامینه، ماحصل پرس صفحه ای می باشد. در این نوع پروسه تولید پس از مرتب شدن جهت طول تخته های چوب، محصول نهایی به تخته های چند لایه، سه لایه و یک لایه تقسیم بندی می گردد. از دیگر روش های ساخت نئوپان ملامینه می توان به روش پرس قالبی اشاره نمود. در این روش به علت پروفیل دار، برجسته و انحنا دار بودن صفحات پرس قالبی، تخته هایی در اشکال مختلف و متنوع تولید می گردد. تولید انواع نئوپان ملامینه با استفاده از پرس غلتکی، از شیوه های دیگر برای ساخت این محصولات به شمار می رود. در این شیوه تلفیق چسب و خرده های چوب به منظور رسیدن به ضخامت های مورد نظر، بین غلتک های دارای حرکت چرخشی عبور داده می شوند. همچنین با این روش قابلیت تولید تخته های بدون لایه، چند لایه، یک لایه و سه لایه، امکان پذیر می گردد.

انواع روکش این محصول

به طور کلی، روکش های مورد استفاده در دو دسته عمده روکش مصنوعی و چوبی تقسیم بندی می شوند. روکش های مصنوعی از کاغذهای تزئینی و غیر تزئینی و آغشته شده به رزین و چسباننده مختلف ساخته و پرداخته می شوند. بر این اساس، از انواع نئوپان ملامینه بر حسب روکش استفاده شده در ساختار آن می توان به تخته خرده چوب لاک کاری شده و ورق با روکش مصنوعی اشاره نمود. مضاف بر این، تخته خرده چوب با روکش طبیعی و تخته خرده چوب بدون روکش، از دیگر انواع نئوپان ملامینه محسوب می شوند. شایان ذکر است که روکش های ملامینه استفاده شده بر سطح نئوپان ها، از یک لایه کاغذ تزئینی به صورت براق، مات، طرحدار و ساده بوده که با چسباننده مناسب آغشته و خشک می گردند. ناگفته نماند که این روکش ها غالباً به صورت رول و در ابعاد و اندازه های مختلف به تولید می رسند. ضمناً رزین ها و چسباننده هایی که در ساختار نئوپان ملامینه استفاده می شود، پلی وینیل استات، ملامین فرمالدئید و اوره فرم آلدئید می باشند.

موارد کاربرد انواع نئوپان ملامینه

انواع نئوپان ملامینه متناسب با نحوه کارایی و نوع استفاده در طیف های مختلفی مورد استفاده واقع می شوند. بر این اساس، مدل هایی از نئوپان های ملامینه برای ساخت لوازم و مصنوعات چوبی داخل فضای ساختمان به کار می روند. علاوه بر این، برای ساخت دکوراسیون داخلی، کابینت، قفسه بندی، تولید دیوارهای موقت و کمد و ساخت مبلمان، بر روی این محصولات حساب ویژه ای باز می کنند. همچنین ساخت درب، زیر سازی سقف ساختمان، پارتیشن بندی، ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی و ساخت کانتینرهای حمل، از دیگر موارد رایج کاربرد نئوپان های ملامینه به شمار می رود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که وزن سبک، هزینه کم و مقاومت و دوام مناسب در برابر فرسایش و حرارت، از مزیت های بارز و برجسته انواع نئوپان ملامینه پرکاربرد تلقی می شود. وبسایت خوگرپلاس انواع نئوپان ملامینه باکیفیت و بادوام را به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصنوعات چوبی ارائه می نماید. تنوع بسیار بالا، برخورداری از ابعاد مناسب و کاربردی و قیمت مقرون به صرفه، از شاخصه های حائز اهمیت خوگرپلاس محسوب می شود. اگر نئوپان ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد