انواع ام دی اف خام

0
انواع ام دی اف خام، از جمله محصولات پرکاربرد و پر مصرف به شمار می آیند. بر این اساس، از این محصولات برای تولید مدل های شیک و مدرن کمد دیواری و انواع مختلف کابینت آشپزخانه و مواردی از این قبیل، در طیف وسیعی و گسترده ای استفاده به عمل می آید.

انواع ام دی اف خام

شایان ذکر است که ام دی اف، در زمره فرآورده های چوبی قرار دارد. به عبارت دیگر، ورق های ام دی اف، به عنوان نوعی تخته فیبر بوده که فرآیند تولید آنها به صورت خشک انجام می پذیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ام دی اف خام، در مفهوم تخته فیبر دارای چگالی متوسط، تعبیر و تفسیر می گردد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این محصول در مقایسه با محصولات دیگر نظیر تخته لایه و نئوپان، ویژگی های مطلوب و کاربردهای متنوعی تری دارد. بر این اساس، باید اذعان نمود که انواع ام دی اف خام، به نسبت سایر ورق ها، از استحکام و دوام قابل توجهی برخوردار می باشند. از سوی دیگر، کاربرد و موارد استفاده ام دی اف های خام به علت مزیت های منحصر به فرد آن، با افزایش چشمگیری همراه شده است. شایان ذکر است که انواع ام دی اف خام، جایگزین مناسب و در عین حال مقرون به صرفه ای برای چوب به شمار می آیند. قیمت مناسب و اقتصادی و فرآیند تولید مهندسی شده، جایگاه مناسبی را برای استفاده از ام دی اف خام رقم زده است. به طور کلی، این کالا در مقایسه با چوب طبیعی از تفاوت هایی برخوردار می باشد. بر این اساس، ام دی اف خام، علاوه بر برخورداری از ساختار یکنواخت و یکپارچه، در سطح آن هیچگونه رگه شکاف یا گره ای به چشم نمی خورد. با این وجود از لحاظ کارکرد، ورق های ام دی اف، همانند چوب، از قابلیت روکش شدن، رنگ پذیری، چسب کاری، برش و سوراخ کاری برخوردار می باشند. ناگفته نماند که انواع ام دی اف خام برای تولید بسیاری از محصولات نظیر دیوارپوش، میز و صندلی، جا کتابی، کابینت آشپزخانه، تخت، کمد و مبلمان نقش برجسته و بسزایی ایفا می کنند. در بسیاری از مواقع به سبب افزایش مقاومت و دوام ورق های ام دی اف، روکش دار کردن آنها در دستور کار قرار می گیرد. همچنین انواع ام دی اف خام، از لحاظ شکل ظاهری، شباهت بسیاری به چوب داشته، با این تفاوت که این محصولات از معایب چوب برخوردار نیستند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که سطح ام دی اف خام به سبب بهره مندی از وزن مخصوص یکنواخت، بهتر مورد ماشین کاری قرار می گیرد. ضمناً سطح هموار و صاف این محصولات، قابلیت اصلاح و سنباده زنی آن را امکان پذیر می سازد.

نگاهی به نمونه های مختلف و انواع ام دی اف خام

ام دی اف نازک، یکی از انواع مختلف ام دی اف خام به شمار می رود. استفاده به عنوان کفپوش، دیوارپوش، تخته های منحنی، صنعت خودرو سازی و همینطور سطح پشتی کمدها و کابینت ها، از موارد کاربرد این محصول تلقی می شود. از دیگر نمونه ها و انواع ام دی اف خام، می توان به ام دی اف ضخیم اشاره نمود. گفتنی است که ام دی اف های ضخیم در کلاس های ۴۵ الی ۶۰ و ۳۰ الی ۴۵ میلیمتر موجود می باشند. ساخت کف نیمکت، رویه کاری کابینت، طاق ها، پایه های میز، ستون ها و سازه های معماری، بخشی از موارد استفاده این محصول به شمار می آیند. ناگفته نماند که ام دی اف های ضخیم به علت برخورداری از سطوح صاف و عمیق، برای ماشین کاری بسیار مناسب و مفید می باشند. ام دی اف انعطاف پذیر، ام دی اف قالب گیری شده، ام دی اف دارای وزن پایین، مقاوم در برابر آتش، مقاوم در مقابل قارچ ها و حشرات و ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت، از دیگر انواع ام دی اف خام محسوب می شوند.

مزیت های حائز اهمیت این محصول

بدون اغراق، انواع ام دی اف خام، در مقایسه با سایر محصولات چوبی، از مزیت های ویژه و منحصر به فردی برخوردار می باشند. بر این اساس، دوام و استحکام مناسب، به انضمام خواص شیمیایی و فیزیکی بسیار بالا، از جمله مزیت های این محصولات به شمار می رود. برخورداری از ابعاد پایدار، مقاومت قابل توجه در برابر فشرده شدن، بهره مندی از چگالی همگن و یکنواخت، خواص شکل پذیری و برخورداری از سطح صاف و یکدست، از دیگر مزیت های مهم و حائز اهمیت انواع ورق های ام دی اف محسوب می شود. تراکم بسیار بالا، قابلیت سنباده زنی، ماشین کاری و ابزار خوری و روسازی، از نقاط عطف این محصول قلمداد می گردد. ناگفته نماند که ورق های ام دی اف از لحاظ ابعاد و ضخامت، از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند. همچنین مقرون به صرفه بودن از نقطه نظر اقتصادی، بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران را به سمت سوی استفاده از انواع ام دی اف خام سوق داده است. خوگر پلاس، یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید و عرضه انواع ام دی اف خام به شمار می آید. تولید و عرضه ورق های ام دی اف باکیفیت و مقرون به صرفه، از مشخصات بارز و شاخص برند خوگر پلاس تلقی می شود. اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد