اهمیت چوب نئوپان خام

0
اهمیت چوب نئوپان خام همانطور که میدانید نیاز انسان به چوب از جمله مسائلی می باشد که از ابتدا وجود داشته است. چوب از دل طبیعت بدست آمده است و از دوران های پیشین بشر از آن استفاده می کرد.

اهمیت چوب نئوپان خام

چوب نئوپان خام نیز مانند دیگر صفحات فشرده چوبی از چوب درختان تهیه شده و با پردازش و ترکیب چسب و خرده چوب در تحت پرس و حرارت ساخته می شود. همه ما می دانیم که وجود درختان نیز مانند دیگر منابع طبیعی دائمی نیست و در صورت استفاده افراطی از آنان به زودی این وسعت این منبع گرانبها نیز کاهش می یابد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از راهکارها در جهت حفظ منابع طبیعی و درختان استفاده از خرده چوب ها و چوب های کم ارزش به لحاظ اقتصادی و تجاری براس ساخت محصولاتی مانند چوب نئوپان خام بوده است. استفاده از این چوب ها علاوه بر اینکه باعث حفظ محیط زیست می شود،  بسیار مقرون به صرفه تر است، زیرا صفحات فشرده ای مانند چوب نئوپان خام که از این روش به دست می آید با قیمت مناسب تری نیز روانه بازارها می شود. اگر شما به آثار تاریخی و باستانی بازمانده از تمدن های گذشته مانند تمدن مصر و ایران باستان توجه کنید، متوجه خواهید شد که استفاده از چوب در تمام برهه‌های تاریخ رایج بوده است و چوب نئوپان خام تحولی جدید را در این عرصه رقم زد. پژوهش های بسیاری در زمینه انواع چوب و وسعت درختان نواحی جغرافیایی مختلف انجام شده است که با مطالعه ی آنان به این نتیجه می‌رسیم که در دورانی که شمال اروپا دچار سرمای شدید و یخبندان بوده است، فلات ایران از جمله مناطق جغرافیایی پربارانی بود که خاک حاصلخیز و آبرفتی آن باعث رشد درختان بسیاری شده بود و جنگل های انبوهی در دوره هخامنشیان وجود داشته است. اما در طول تاریخ به دلیل رشد دیرهنگام صنعت کشورمان و استفاده نکردن از محصولاتی مانند چوب نئوپان خام ، شاهد قطع درختان و از بین رفتن جنگلهای زیادی بوده ایم، در صورتی که اگر  از همان زمانی که اروپا و کشورهای توسعه یافته از چوب نئوپان خام استفاده کردند ایران نیز از این نوع چوب استفاده می کرد اکنون نیمی از جنگل های کشورمان از بین نرفته بود. البته فراموش نکنید که هنوز هم می‌توان از صنعت و طبیعت کشورمان محافظت کرد. برای مثال  با استفاده از محصولاتی همچون چوب نئوپان خام می توانیم از بریده شدن درختان جنگلی و باارزش بسیاری جلوگیری کنیم و متقابلاً صنعت کشورمان را نیز با پیشرفت در این زمینه روبرو کنیم. در سال های اخیر شاهد پیشرفت رشته های هنری همچون چیدمان دکوراسیون داخلی بوده‌ایم و با پیشرفت این هنر، متقابلا استفاده از چوب نئوپان خام نیز به صورت چشمگیری روند صعودی خواهد داشت، زیرا امروزه انواع چوب نئوپان خام که  در طرح ها و اندازه های مختلفی به بازارها عرضه می شود با هر مدل چیدمان و دکور دلخواهتان مطابقت خواهد داشت. شما می توانید از ورق نئوپان روکش شده متناسب با سلیقه تان است، استفاده کنید .حتی می توانید چوب نئوپان خام را تهیه کنید و به دلخواه خود از روکش ها و رنگ های متفاوتی برای طرح دادن به آن بهره ببرید.

ویژگی های منحصر بفرد نئوپان خام

امروزه چوب نئوپان خام که از فشرده شدن حجم زیادی خرده چوب و چسب به دست می آید در ضخامت های مختلفی تولید و روانه بازارها می شود. یکی از ویژگی های جالب چوب نئوپان خام آن است که این چوب در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است. امروزه، یکی از مدرن ترین نوع روکش برای چوب نئوپان خام استفاده از روکش سفید استخوانی است که برای سطوح میز پیشخوان های اداره ها و یا حتی میز مطالعه و پذیرایی بسیار پرکاربرد می باشد. بسیاری از صنعتگرانی که در حوزه محصولات چوبی فعالیت دارند معتقدند که نوع دیگری از محصولات چوبی که ویژگی‌های چوب نئوپان خام را داشته باشد، هنوز وارد این عرصه نشده است. چوب نئوپان خام بندرت دچار پوسیدگی و کاهش حجم می‌شود و اگر در رطوبت بسیار بالایی قرار گیرد و روکش مناسبی داشته باشد، تاب بر نمی‌دارد و یا به اصطلاح باد نمی‌کند. بسیاری از فرآورده های چوبی دیگر که شاید از لحاظ قیمت نیز گرانتر از چوب نئوپان خام باشند چنین ویژگی هایی را ندارند و ممکن است به سرعت در اثر برخورد با رطوبت دچار آسیب شوند. ناگفته نماند که چوب نئوپان خام امروزه به گونه ای تولید می شود که تا حدودی در برابر حمله ی موریانه و دیگر حشرات نیز مقاوم می باشد. یکی از بهترین و باکیفیت ترین ارائه دهندگان انواع چوب نئوپان خام، خوگرپلاس میباشد که می تواند با مراجعه به سایت آن محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایید. اگر چوب نئوپان خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد