چسب وکیوم پارامونت

0
چسب وکیوم پارامونت امروزه از ورق های ام دی اف در ساخت انواع مصنوعات چوبی همچون مبلمان، کمد، سرویس خواب و… استفاده می شود. البته ام دی اف ها بیشتر به صورت روکش شده مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا ام دی اف های روکش شده ضمن زیبایی دارای مقاومت و طول عمر بیشتری نیز هستند. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در عمل روکش کردن یا وکیوم ورق های ام دی اف از چسب برای چسباندن روکش استفاده می شود. چسبی که در فرآیند وکیوم ام دی اف از آن بهره می برند چسب وکیوم یا ممبران است. این چسب براساس ویژگی ها و کارایی در انواع مختلفی در کشورهای دنیا تولید می شود.

چسب وکیوم پارامونت

یکی از مرغوب ترین چسب های وکیوم که در کشور ترکیه تولید می شود، چسب وکیوم پارامونت است. با توجه به ویژگی های مناسب این چسب، امروزه در فرآیندهای روکش زنی ورق های ام دی اف بسیار مورد استفاده واقع می شود.

اهمیت درجه دما در چسب وکیوم

یکی از موارد قابل توجه در خرید چسب وکیوم یا ممبران درجه حرارت مورد نیاز برای استفاده از آن در روکش کردن ورق ام دی اف است. همانطور که می دانید در فرآیند وکیوم ام دی اف باید میزان حرارت متناسب با ویژگی های چسب در نظر گرفته شود تا قابلیت چسبندگی آن فعال شود. درجه حرارت مورد نیاز برای فعال سازی چسب بیشتر تحت تاثیر ویژگی های آن چسب است. اکثر افراد شاغل در زمینه تولید وکیوم ام دی اف هنگام خرید چسب وکیوم به درجه حرارت لازم برای فعالیت آن توجه می کنند. به همین جهت چسب وکیوم پارامونت یکی از چسب هایی است که در درجه حرارتی پایین، چسبندگی آن فعال می شود و می توان به راحتی از آن برای روکش کردن ام دی اف استفاده کرد.

چسب وکیوم را عمده بخرید

باید بدانید که امروزه در صنایع زیادی عمل وکیوم و روکش کردن ام دی اف انجام می شود و این کار به صورت گسترده صورت می گیرد. به همین جهت خریداری چسب مورد نیاز برای روکش ام دی اف باید از لحاظ قیمت نیز مقرون بصرفه باشد. این نوع از چسب وکیوم نسبت به قابلیت ها و کیفیت بالایی که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. به طوری که شما می توانید در یک وهله خرید به راحتی مقادیر بالایی از آن را جهت کاربرددر کارگاه خود خریداری کنید.

ثبات کیفیت

بسیاری از صنایع روکش زنی و کسانی که در پروسه وکیوم ام دی اف دخیل هستند، بدنبال نوعی از چسب وکیوم هستند که ضمن توانایی در خرید عمده آن بتوانند آن را در انبارهای خود به مدت زمان طولانی نگهداری کنند. به صورتی که با گذشت زمان در کیفیت آن تغییری ایجاد نشود. به همین جهت چگونگی کیفیت چسب بر هزینه های شما نیز تاثیرگذار است. با خرید چسب پارامونت می توانید مقادیر زیادی از آن را در انبارهای خود نگهداری کرده و در زمان نیاز از آنها استفاده کنید. زیرا این چسب در طول زمان، کیفیت و قابلیت های خود را به خوبی حفظ می کند.

چگونگی استفاده از چسب وکیوم پارامونت

عمل روکش کردن ورق ام دی اف دارای مراحل و شرایط خاصی است. بنابرای باید چگونگی کاربرد چسب را بلد باشید تا در نهایت بتوانید عملیات روکش زنی را با موفقیت انجام دهید. برای اینکار ابتدا باید چسب را بر روی سطح ورق ام دی اف مورد نظر اسپری کرده و سپس منتظر بمانید که خشک شود. توجه کنید که در این مرحله حتما چسب را بر لبه های ورق ام دی اف دوبار اسپری کنید. سپس روکش را بر آن قرار داده و در دستگاه وکیوم بگذارید تا روکش بر سطح ام دی اف مورد نظر پرس شود.

آنچه در استفاده از چسب وکیوم پارامونت باید بدانید

همانطور که گفته شد این نوع از چسب وکیوم در درجه حرارت پایین فعال می شود. بنابراین باید دقت کنید که حرارت زیادی به آن وارد نشود. زیرا ممکن است این چسب بر اثر حرارت زیاد خاصیت چسبندگی خود را از دست بدهد. در این صورت عمل وکیوم ام دی اف شما دچار مشکل شده و روکش به خوبی روی ام دی اف قرار نمی گیرد. یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از چسب ممبران این است که باید مخزن چسب را پیش از استفاده به خوبی تکان دهید که ترکیبات آن مخلوط شود. اینکار برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون تبله یا پوسته پرتقالی شدن روکش مورد نظر انجام می شود. معمولا افراد در بسیاری از موارد هنگام روکش کردن ورق ام دی اف با ان مشکل روبرو می شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی حتما پیش از استفاده از همگن بودن ترکیبات چسب به خوبی اطمینان حاصل کنید. در زمان استفاده از چسب وکیوم باید با قابلیت استفاده از آن برای روکش های مختلف اطلاع داشته باشید. زیرا چسب های ممبران هر کدام برای استفاده در نوعی خاص از روکش به کار می روند. به همین جهت اگر از آن برای موارد نامربوط استفاده کنید ممکن است با مشکلات زیادی حین کار روبرو شوید. اگر چسب وکیوم انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد