چسب روکش وکیوم

0

چسب روکش وکیوم از جمله چسب هایی است که در صنعت ام دی اف برای روکش کردن سطوح آن استفاده می شود. به واسطه این چسب انواع روکش های ام دی اف را می توانید به سطح آن پرس کنید. در پروسه روکش کردن ام دی اف توسط چسب ممبران باید به نکات بسیاری دقت کرد.

چسب روکش وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بدون ایجاد شرایط مناسب نمی توان از چسب روکش ممبران استفاده کرد. برای این منظور نیاز است تا در مورد شرایط مناسب برای روکش کردن ام دی اف اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی روکش کردن ام دی اف را به صورت حرفه ای انجام دهید.

روکش کردن ام دی اف کاری است که به تجربه و مهارت بالایی احتیاج دارد. افرادی که در زمینه تولیدات ام دی اف و محصولات چوبی فعالیت می کنند، می دانند که باید از ویژگی های چوب و چسب مخصوص مناسب آن مطلع باشند.

در ادامه این مقاله اطلاعاتی را در مورد این چسب و ویژگی های آن در اختیار شما قرار می دهیم.

یکی از ویژگی های بسیار مهم در چسب های وکیوم که باید به آن توجه داشت، مقاومت بالای آن در برابر دمای بالا و حرارت است. این ویژگی سبب می شود تا ام دی اف روکش شده مقاومت بالاتری ذاشته باشد. با توجه به اینکه چسب روکش وکیوم در دو نوع تک جزئی و دو جزئی تولید می شود، با انتخاب نوع مناسب چسب وکیوم کیفیت ام دی اف روکش شده را بالا ببرید.

چسب های تک جزئی کاربرد و موارد استفاده بیشتری دارند. در نتیجه متقاضی برای این نوع از چسب ها به مراتب بیشتر است. این امر به دلیل مزیت هایی است که چسب های تک جزئی دارند.  یکی از این مزیت ها مقاومت و پایداری مناسب آنها در برابر حرارت است.

در چسب های دو جزئی ماده اضافی دیگری به اسم ایزوسیانول به ترکیبات چسب اضافه می شود و از این طریق مقاومت حرارتی چسب را بالاتر می برد. این امر نیاز به صرف هزینه و زمان بیشتری دارد. همچنین ممکن است شرایط مناسب برای مخلوط کردن این ماده با چسب دو جزئی فراهم نباشد.

در این صورت استفاده از آن غیر ممکن می شود. یکی دیگر از دلایلی که از چسب دو جزئی کمتر استفاده می شود، زمان محدودی است که باید بعد از اضافه کردن ایزوسیانول از آن استفاده کرد. پس از گذشت این زمان، چسب خاصیت خود را از دست خواهد داد. این امر می تواند ضرر اقتصادی را متوجه صاحبان تولیدی کند.

چسب روکش وکیوم باید دارای چسبندگی و ویسکوزیته بالایی باشد تا بتوان با استفاده از آن روکش را روی سطح ام دی اف چسباند. ویسکوزیته مورد نیاز برای این چسب ها ۲۵۰۰ مگاپاسکال در ثانیه است. این امر نشان می دهد که گرانروی آنها در حد بالایی قرار دارد. به همین دلیل چسبندگی و غلظت مناسبی را دارا هستند.

از جمله ویژگی های مهمی که باید در همه چسب های وکیوم وجود داشته باشد، دمای پایین فعال سازی آنها است. در چند سال اخیر با توجه به پیشرفت های بسیاری که در زمینه تولید چسب وکیوم ایجاد شده است، از لحاظ ساختار شیمیایی در این چسب ها تغییرات بسیاری به وجود آمده است.

یکی از این تغییرات پایین آمدن دمای فعال سازی است. در دمای پایین فعالسازی، هزینه و انرژی کمتری مصرف می شود. زیرا زمان کمتری برای گرم کردن چسب قبل از استفاده نیاز است. این امر می تواند میزان چسب مورد نیاز را کمتر کند. از این طریق در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

در حالت کلی زمان فعال سازی چسب وکیوم ۵۵ درجه سانتیگراد است. بدین طریق دیگر نیازی به گرمای بیش از حد برای فعال سازی چسب مورد نظر نیست.

اطلاعات مورد نیاز برای استفاده از این محصول

۱. برای فعال سازی چسب چوب وکیوم نیاز است در ابتدا چسب گرم می شود. این فرآیند در دستگاه پرس وکیوم صورت می گیرد. المنت هایی که در این دستگاه وجود دارد می تواند دمای چسب را بالا ببرد. در نتیجه مراحل آماده سازی آن انجام می شود.

۲. استفاده از چسب روکش وکیوم به صورت اسپری است. چسب مورد نظر بعد از گرم شدن در پیستوله هایی مناسب ریخته می شود. این پیستوله ها باید دارای نازل با قطری بین ۷.۱ تا ۲ میلیمتر باشند. در این صورت اسپری کردن چسب بدون ایجاد حالت توده ای انجام می شود.

۳. حداکثر ضخامتی که چسب باید روی سطح ام دی اف اسپری شود نباید از ۰.۲ میلیمتر بیشتر باشد زیرا این امر در زیبایی ام دی اف تاثیر منفی را ایجاد خواهد کرد.

۴. دستگاه وکیوم با ایجاد فشار و خلا به طور همزمان عملیات پرس کردن روکش را انجام می دهد. از قسمت بالای دستگاه فشاری به میزان ۴ تا ۶ بار به روکش وارد می شود و در قسمت پایین بین سطوح ام دی اف و روکش خلا به وجود می آید. در این صورت شرایط لازم برای روکش کردن ام دی اف فراهم خواهد شد.

۵. میزان فاصله پیستوله و سطح ام دی اف نباید از ۲۵ سانتیمتر بیشتر یا کمتر باشد.

بهترین چسب روکش وکیوم چگونه انتخاب می شود؟

شاید برای شما انتخاب بهترین چسب ممبران کار آسانی نباشد. به همین دلیل در این مقاله موارد مهمی را در مورد نحوه انتخاب چسب مناسب در اختیار شما قرار داده ایم.

اولین قدم در انتخاب بهترین چسب ممبران توجه به ویژگی های آن است. این ویژگی ها شامل مقاومت حرارتی، ضد رطوبت بودن، چسبندگی بالا، میزان دمای فعال سازی پایین است. در صورتی که این ویژگی ها در چسب وکیوم وجود نداشته باشد نمی توان آن را بهترین چسب برای روکش کردن ام دی اف نامید.

قیمت مقرون به صرفه و بالا بودن کیفیت چسب مورد نظر نیز می تواند یکی از نکات مهم برای انتخاب بهترین چسب روکش باشد.

تک جزئی بودن چسب وکیوم نیز نشان می دهد این نوع از چسب ها با کاربری آسان و صرفه جویی در زمان به نوعی بهترین چسب وکیوم بحساب می آیند.

اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد