چسب دستگاه وکیوم

0
چسب دستگاه وکیوم برای افزایش مقاومت و زیبایی ام دی اف ها از روکش هایی بر سطح آنها استفاده می کنند. برای تولید یک سازه با کیفیت باید تجهیزات و متریال پیشرفته و با کیفیتی به کار رفته شود که بتوان محصول چوبی خوبی را تولید کرد.

چسب دستگاه وکیوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بمنظور چسباندن روکش از چسب های مخصوص و محکمی استفاده می شود. چسب ها در انواع مختلف در بازار عرضه شده که نحوه استفاده هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است. چسب وکیوم از آن دسته از چسب هایی است که باید با استفاده از دستگاه های پیشرفته بر سطح ام دی اف روکش ها را چسباند. در ادامه در خصوص نحوه روکش کردن ام دی اف و چسب دستگاه وکیوم برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. همانطور که گفته شد برای افزایش کیفیت تخته های ام دی اف از روکش های متفاوتی بر سطح آن استفاده می شود. برای روکش کردن ام دی اف باید از دستگاه و ابزار های مختلفی استفاده کرد بطوریکه چسب کاملا دو سطح را به یکدیگر بچسباند. در واقع با استفاده از این نوع دستگاه شما به راحتی می توانید روکش را بدون وجود مشکل بر سطح ام دی اف چسباند. این دستگاه محفظه ای به صورت ایزوله شده دارد که به صورت سینی شکل در دستگاه قرار گرفته است. در قسمت زیرین سینی دستگاه وکیوم سوراخ های ریزی تعبیه شده است که این سوراخ ها در انتها به پمپ هایی متصل شده اند. در این پمپ های آب یا روغن های در گردشی وجود دارد. این تجهیزات به کار رفته در دستگاه سبب شده که به بهترین حالت ممکن روکش بر سطح ام دی اف پرس شود.

جزئیاتی در خصوص چسب دستگاه وکیوم

همانطور که گفته شد برای چسباندن و پرس روکش بر سطح ام دی اف باید از چسب و دستگاه های پیشرفته ای استفاده شود. دستگاه وکیوم از آن دسته از دستگاه های پیشرفته در صنعت سازه های چوبی است. این نوع دستگاه به گونه ای طراحی شده اند که دارای یک سینی بر سطح دستگاه است که صفحه چوبی و پانل مورد نظر شما بر سطح آن قرار خواهد گرفت. المنت های حرارتی در قسمت پایین هد دستگاه، تعبیه شده اند. همچنین بدنه دستگاه طوری طراحی شده که از اتلاف گرما و حرارت جلوگیری می کند. برای کار کردن با این دستگاه، هد کاملاً بسته می شود. پس از بسته شدن هد، عملیات وکیوم بر سطح ام دی اف شروع می شود. در هنگام شروع عملیات میزان گرمای مورد نیاز در دستگاه به طور اتومات تنظیم می شود. پمپ های قرار گرفته شده در زیر سینی محفظه، هوایی را در داخل آن ایجاد می کند. پس از ورود هوا و ایجاد خلا در محفظه، فشار بر سطح ام دی اف وارد می شود. فشاری که بر سطح کار وارد می شود، معادل با ۶۵۰۰ کیلوگرم است. فشارهای وارد شده بر سطح کار به طور یکسان بر سطح وارد می شود. این مقدار فشار می تواند به راحتی روکش را بر روی سطح ام دی اف به طور کامل و بدون هیچ خلایی پرس کند.

نحوه روکش ام دی اف با استفاده از دستگاه چسب چگونه است؟

جهت روکش سطح تخته چوب ام دی اف باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که به بهترین شکل ممکن این کار انجام شود. ابتدا باید سطح کار را به طور کامل از گرد و غبار های موجود پاک کرد. هنگامی که پانل چوبی مورد نظر در دستگاه قرار می گیرد در محفظه ای قرار داده می شود که امکان ورود هیچ گرد و غباری به داخل آن نیست. بسیاری از تولید کنندگان برای تمیز تر شدن سطح کار آن قسمت را به طور کامل ایزوله می کنند. با کمک نایلون یا جدا کردن این قسمت از سایر قسمت ها این دستگاه را می توان به طور کامل ایزوله کرد. پس از رعایت این نکات سطح چسب را با استفاده از پیستوله پاشش بر سطح ام دی اف اسپری می کنند. هرچه چسب بهتر بر سطح ام دی اف پخش شود، نتیجه کار بهتر خواهد بود. پخش کامل چسب بر سطح کار از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. پس از چسب زنی، ام دی اف را در سینی دستگاه قرار می دهند. سپس با استفاده از رول گیر روکش را بر سطح تخته های ام دی اف قرار می دهند. باید مطمئن شوید که روکش به طور کامل بر سطح ام دی اف قرار گرفته است. در نهایت پس از انجام این اقدامات با استفاده ار پرس، روکش آغشته به چسب بر سطح ام دی اف پرس می شود. همچنین باید دقت داشته باشید که روکش بطور کاملا صاف و یکدست بر سطح کار قرار گیرد. دستگاه وکیوم با ایجاد مکش و خلا سبب جلوگیری از ایجاد چروک بر سطح ام دی اف خواهد شد.

مزیت استفاده از این محصول

با استفاده از دستگاه وکیوم روکش بدون هیچ فاصله ای و به طور کامل بر سطح ام دی اف پرس می شود. همچنین با استفاده از این دستگاه و روکش صفحات فشرده چوبی می توانید طول عمر آن ها را افزایش دهید چرا که وجود روکش بر سطح ام دی اف محصول شما را در مقابل عوامل مخرب مقاوم می کنند و عمر مفید آن ها بطور چشمگیری افزایش می یابد. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد