چسب ممبران دکوراک

0
چسب ممبران دکوراک ام دی اف ها به دلیل مقاومت و ویژگی های خوبی که دارند در ساخت و ساز بسیاری از محصولات به کار می روند. تولید کنندگان به جهت زیبایی و مقاومت بیشتر روکش هایی را بر سطح ام دی اف قرار می دهند. استفاده از روکش های PVC جهت روکش کردن این نوع ام دی اف ها بسیار متداول شده است.

چسب ممبران دکوراک

برای چسباندن روکش بر سطح ام دی اف باید از چسب هایی مخصوصی استفاده شود که از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار باشند. چسب ممبران یکی از چسب هایی است که برای روکش کردن ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : چسب ها با انواع کیفیت در برند های متفاوت در بازار به فروش می رسند. یکی از برندهایی که در اغلب مواقع بمنظور چسباندن روکش ها مورد استفاده قرار می گیرد، چسب ممبران دکوراک است. اگر شما با این نوع چسب آشنایی ندارید تا پایان مقاله با ما همراه باشد تا در خصوص این چسب اطلاعات کاربردی مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. در گذشته برای چسباندن روکش بر سطح ام دی اف بیشتر از چسب هایی استفاده می شد که دو جزئی بودند. چسب های دو جزئی جهت عملکرد بهتر باید با مواد دیگر ترکیب می شدند. همچنین برای فعالسازی، این چسب ها باید در دمای ۹۰ تا ۱۴۰ درجه سانتیگراد قرار می گرفتند. اما پس از مدت زمان کمی چسب ها اغلب به صورت تک جزئی به بازار عرضه شدند. اینگونه چسب های تک جزئی همانطور که از نامشان مشخص است، نیازی به ترکیب شدن با مواد دیگری را ندارند. چرا که خود به تنهایی از عملکرد و مقاومت خوبی برخوردار هستند. یکی از چسب هایی که به صورت تک جزئی تولید شده اند، چسب دکوراک نام دارد. اینگونه چسب ها نیاز به مخلوط کردن مواد و طی کردن پروسه های طولانی برای آماده سازی ندارند. این چسب به سطح تخته اسپری می شوند سپس روکش با استفاده از دستگاه پرس بر سطح ام دی اف  قرار می گیرد.

مزایای استفاده از چسب ممبران دکوراک چیست؟

برای روکش کردن ام دی اف باید از چسب هایی استفاده شود که در طولانی مدت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشند. شما با استفاده از چسب ممبران محصولات خود را در برابر عوامل مخرب مقاوم خواهید کرد. زیرا اینگونه چسب ها در برابر تغییرات دمایی و حرارت از مقاومت خوبی برخوردار هستند. همچنین اینگونه چسب ها در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و رطوبت را از خود عبور نمی دهند. به طور مثال شما برای ساخت کابینت باید از صفحات فشرده چوبی استفاده کنید که در برابر عوامل مخرب مقاومت بالایی داشته باشند. زیرا کابینت ها بیشتر در معرض حرارت و رطوبت هستند. در صورتی که از صفحات فشرده چوبی بی کیفیت استفاده شود در مدت زمان کوتاهی خراب و غیر قابل استفاده خواهند شد. با کمک اینگونه چسب ها می توان مقاومت ام دی اف های مورد استفاده در وسایل را افزایش داد.

برای چسبندگی بیشتر چسب ممبران چه باید کرد؟

بمنظور بهتر چسبیده شدن روکش بر سطح ام دی اف باید به برخی از نکات توجه داشته باشید تا کار در نهایت تمیز و زیبا شود. ابتدا باید سطح کار خود را سنباده بکشید، سپس غبارهای ایجاد شده را از سطح ام دی اف پاک کنید. پس از اینگونه اقدامات چسب را بر سطح کار اسپری کنید، این مراحل سبب می شود که روکش بر سطح ام دی اف به خوبی چسبانده شود. برخی از تولیدکنندگان روکش را به دو صورت بر سطح ام دی اف می چسبانند. در یک  روش، گرما را به صورت غیر مستقیم بر سطح ام دی اف وارد کرده تا قابلیت چسبندگی آن افزایش یابد. در روش دیگر برای چسباندن روکش بر سطح ام دی اف گرما را به صورت مستقیم بر سطح ام دی اف وارد می کنند. اینگونه تابش مستقیم گرما سبب می شود که روکش PVC در مدت زمان کمی چروک شده و ظاهر خوبی به خود نگیرد. در نتیجه بهتر است برای چسباندن روکش بر سطوح ام دی اف گرمای غیر مستقیم بر سطح ام دی اف و روکش وارد شود تا چسب ها قابلیت چسبندگی مناسبی داشته باشند و روکش ها دچار آسیب نشوند.

پس از استفاده از ای محصول باید به چه نکاتی توجه شود؟

پس از استفاده از این نوع چسب باید تخته های ام دی اف روکش شده را جدا از یکدیگر قرار دهید که به طور کامل خنک و خشک شوند. زیرا ممکن است با کوچک ترین ضربه قابلیت و شکل ظاهری آنها تغییر کند. هنگام روکش کردن ممکن است در قسمت های کناری تخته روکش های ام دی اف اضافاتی وجود داشته باشد. اینگونه اضافه های روکش را باید با دقت و ظرافت تمیز کنید تا آسیبی به سطح تخته وارد نشود. ممکن است در هنگام اسپری چسب ممبران دکوراک بخشی از آن در دیگر قسمت های تخته اسپری شود. بمنظور پاکسازی اینگونه چسب ها باید با کمک دستمال های نمدار به آرامی چسب ها را از سطح ام دی اف تمیز کنید.

چسب ممبران در ساخت چه سازه هایی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد این نوع چسب از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین جهت در ساخت بسیاری از سازه ها کاربرد دارند. اینگونه چسب ها به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و نفوذ رطوبت، بیشتر در ساخت کابینت به کار می روند. کابینت هایی که با استفاده از این نوع چسب ها ساخته می شوند می توانند در معرض حرارت های موجود در آشپزخانه قرار بگیرند بدون اینکه آسیبی به آن ها وارد شود. چرا که چسب بکار رفته در روکش این تخته ها مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. این چسب ها علاوه بر ساخت کابینت در ساخت بسیاری از سازه ها مانند ساخت درب، میز و صندلی و بسیاری از محصولات دیگر کاربرد دارند. در نتیجه، برای بالابردن مقاومت محصولات باید از چسب هایی شود که دوام مناسبی داشته باشند. چسب ممبران دکوراک از تولیدات کشور آلمان بوده و کیفیت آن تضمین شده است. این نوع چسب ها را می توانید در بسته بندی های ۱۰ کیلویی تهیه کنید. اگر چسب انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد