قیمت چوب ام دی اف ملامینه

0

قیمت چوب ام دی اف ملامینه

به گزارش دکوکده : قیمت چوب ام دی اف ملامینه یکی از چوب های پرکاربرد و پرطرفدار بوده که در انواع مختلف وارد بازار می شود. چوب های ام دی اف از تنه درختان، لیف خرما، نیشکر و مواد شیمیایی تهیه می شود. ورق ام دی اف مراحل زیادی را طی می کند که تبدیل به یک محصول نهایی گردد.

قیمت چوب ام دی اف ملامینه هنگامی که به صورت یک ورق خام است با زمانی که تبدیل به یکی از لوازم خانگی شما می شود تفاوت عمده ای دارد. اما فقط خام بودن چوب ام دی اف تعیین کننده قیمت آن نبوده و عوامل متعددی مانند جنس مواد اولیه، ضخامت ورقه ها، کارخانه و کشور سازنده با اهمیت خواهند بود.

مراحل ساخت یک ورق ام دی اف چگونه در قیمت موثر است؟

جهت آشنایی بیشتر شما با نحوه قیمت گذاری یک ورق ام دی اف ملامینه بر آن شدیم که مراحل ساخت و تکمیل یک ورق ام دی اف ملامینه را توضیح دهیم.

تهیه خمیر اولین مرحله جهت تولید چوب ام دی اف بوده و در این مرحله قطعات چوب وارد دستگاه می شود که پوست آنها جدا شود. در مرحله بعدی خرده های چوب شسته شده و جهت بخار دهی وارد دیگ بخار می شوند که باعث نرم شدن ساختار سخت چوب می شود.

خشک کردن بخش بعدی تهیه چوب ام دی اف ملامینه بوده که از این طریق، چوب جهت چسب زنی آماده می شود و الیاف نیمه مرطوب موجود در چوب کاملاً خشک می شود.

در مرحله چسب زنی، قطعات چوب در داخل دستگاه قرار گرفته که از طریق سیلیکون داغ این بخش ها به هم چسبیده شده و درنهایت در مخزن ذخیره و خوب خشک می شوند. در مرحله آخر این  الیاف آغشته شده به چسب بر اثر فشار و گرما پرس و تخته می شوند و پس از خنک شدن و سنباده زنی بر اساس کیفیت ساخت و مواد اولیه قیمت گذاری می شوند.

مقایسه قیمت چوب ام دی اف ملامینه و دیگر چوب ها

چوب ام دی اف به دلیل مقاومت بالایی که دارد، جهت تهیه انواع لوازم چوبی مناسب است. ام دی اف را معمولاً با انواع روکش ها تزئین کرده که این روکش در قیمت چوب MDF نقش به سزایی دارد. برای چوب ام دی اف روکش دار ملامینه و روکش چوبی در نظر گفته شده است که در ادامه با خصوصیات هر کدام از این روکش ها آشنا می شویم.

روکش های ملامینه که یکی از محبوب ترین روکش ها برای چوب ام دی اف است، ضخامت و مقاومت چوب را افزایش می دهد. روکش ملامینه تاثیر زیادی در بخش تزئین و دکوراسیون دارد. از کاربردهای اصلی چوب ام دی اف ملامینه می توان به ساخت انواع درب، کابینت، مبل و سرویس اشاره کرد. همین روکش ها باعث شده اند که قیمت ام دی اف های ملامینه نسبت به انواع خام آن بیشتر باشد.

روکش های چوبی به محصولات ساخته شده نمایی طبیعی تری داده که دلیل آن استفاده از لایه های نازک چوبی به عنوان روکش است. از نظر مقاومت و نگهداری، این روکش ها حساسیت بیشتری دارند. جهت زیباتر شدن و جلوگیری از آسیب های احتمالی می توان روکش های چوبی را به پارافین آغشته کرد. روکش های چوبی که به روکش های طبیعی معروف بوده، معمولاً از روکش ملامینه گران تر هستند.

قیمت این محصول

امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته و ایران، چوب یکی از محصولات ایده آل بوده که جهت ساخت لوازم خانگی و اداری از آن استفاده می شود. اما این تنها کاربرد چوب نیست، فراورده های ایجاد شده از چوب، توانسته اند کاربردهای فراوانی را در صنایع چوبی به وجود آورند. ام دی اف ها در انواع و اشکال مختلف وارد بازار شده و به دست مشتریان می رسد.

نوع و کیفیت تعیین کننده اصلی قیمت چوب ام دی اف در ایران بوده و این قیمت با توجه به خام یا روکش دار بودن چوب تفاوت عمده خواهد داشت. با وجود اینکه چوب های تولید ایران از کیفیت خوبی بهره مند هستند گاهی این محصول از کشورهای دیگر وارد ایران می شود که نسبت به چوب ایرانی قیمت بیشتری دارد.

قیمت چوب ام دی اف ملامینه در مقایسه با چوب های که روکش طبیعی دارند پایین تر است و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کاربرد زیاد و مقاومت بالا چوب ام دی اف، قیمت مناسب آن باعث شده که این نوع از محصول متقاضیان بیشتری داشته باشد. همچنین عرضه این محصول به صورت عمده و تک در قیمت گذاری تاثیر گذار است.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت چوب ام دی اف تاثیر دارد نوع روکش آن است. این مدل از چوب کاربرد فراوانی دارد و با روکش های متنوع در انواع و اقسام مختلف وارد بازار می شود که هر یک از این روکش ها قیمت و کیفیت متفاوتی دارند.

همانطور که در طول مقاله اشاره داشتیم، کارخانه تولید کننده این ورقه ها و مواد اولیه ای که در ساخت آن ها به کار می رود در تعیین قیمت نهایی تاثیر فراوانی دارند. به طور مثال چوب ام دی اف های ترک نسبت به دیگر انواع ملامینه قیمت های بیشتری در بازارهای ایران دارند.

اگر ام دی اف ملامینه انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد