کابینت ام دی اف

0

کابینت ام دی اف

به گزارش دکوکده : کابینت ها جزء اصلی آشپزخانه و خانه به شما می آیند. طراحی و رنگ کابینتها ها می تواند به هر چه زیبا تر شدن منزل کمک کند. کابینت ام دی اف به دلیل داشتن رنگ، طراحی های متنوع و کیفیت بالا توانسته محبوبیت زیادی در بین بسیاری از افراد بدست آورد.

سازندگان به دلیل نوع ساختاری که کابینت ام دی اف دارد، توانسته اند طرح و رنگ های متنوعی را در تولید یونیت استفاده کنند. همین ویژگی سبب شده است مصرف کنندگان انتخاب های بیشتری برای خرید کابینت در اختیار داشته باشند. به این ترتیب آنها می توانند به راحتی رنگ و طرح مورد علاقه خود را تهیه و خریداری کنند.

ساختار این محصول چگونه است؟

نوع چوبی که در ساخت ام دی اف به کار رفته است، خرده چوب های ضایعاتی بوده که قابل استفاده نیستند. این خرده چوب ها را با رزین های مخصوصی بهم چسبیده و تحت فشار و حرارت بالا قرار می گیرند و بعد از خشک شدن قابل استفاده هستند. ورق های ام دی اف را می توان در اندازه و ابعاد مختلفی تولید کرد.

این ویژگی سبب شده است که این محصول دارای تنوع بسیاری در رنگ و طرح باشد. کابینت ام دی اف می تواند به انواع مختلفی تقسیم شود، از این میان می توان به نوع گلاسه و ممبران که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اشاره کرد. ساختار آن به گونه ای است که در مقابل رطوبت و گرما مقاوم است و هیچ گونه مشکلی را برای مصرف کنندگان ایجاد نمی کند.

این محصول چه مزایایی دارد؟

کابینت ام دی اف به دلیل داشتن برخی از مزایای ویژه محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • دارای ساختار و اندازه های متفاوت
  • قیمت ارزان
  • مقاومت بالا
  • قابلیت برش آسان
  • داشتن ظاهری زیبا و عدم وجود گره های چوب در سطح

انواع کابینت ام دی اف

ورق های ام دی اف در ابتدا به صورت خام حکاکی و طراحی شده و سپس از روکش هایی برای سطح ام دی اف استفاده می شود. این روکش ها از جنس pvc بوده و رنگ هایی که در سطح آن به کار برده می شود می تواند مات یا براق باشد.

کابینت ام دی اف مات

کابینتهای ام دی اف در اکثر منازل و ادارات دیده می شوند. برای مات کردن صفحات این محصول می توان از روکش یا رنگ استفاده کرد. رنگ و روکش های مات دارای تنوع رنگی زیادی هستند که بنا به سلیقه و دکوراسیون شما می تواند به هر رنگی طراحی و ساخته شود.

ام دی اف براق

کابینت ام دی اف براق معمولا طرفداران زیادی دارد زیرا جلوه بیشتری را به آشپزخانه و منزل شما می دهد. برای براق کردن کابینت می توان به دو روش عمل کرد: روش نخست در قالب استفاده از روکش  و روش دوم در قالب رنگ آمیزی به انجام می شود.

برای براق کردن یونیت بهتر است از رنگ استفاده شود زیرا رنگ می تواند کابینت ام دی اف را صیقلی تر و تمیز تر جلوه دهد. این روش در جهت براق کردن ام دی اف گران قیمت تر از سایر روش ها است. روکش ها دارای یک طرف ملامینه و یک طرف پلاستیکی براق هستند.

اما روکش ها نسبت به رنگ از کیفیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین بهتر است از رنگ آمیزی برای براق کردن کابینت استفاده شود تا کابینت ام دی اف شما با کیفیت تر باشد.

کابینت ام دی اف مشکی و سفید

رنگ مشکی و سفید از جمله رنگ های محبوب در میان مصرف کنندگان هستند. اغلب انتخاب رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل، آن هم به طریقی که در هارمونی با دیگر رنگ های موجود در فضا باشد، کار پیچیده ای است.

بعضی اوقات از رنگ سفید و مشکی به طور ترکیبی در طراحی کابینت استفاده می شود. استفاده از این دو رنگ متضاد، جلوه زیباتری به آشپزخانه شما می بخشد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید باید از از رنگی استفاده کنید که آشپزخانه شما را بزرگتر نشان دهد. رنگ سفید برای این گونه آشپزخانه ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

استفاده از این محصول به رنگ مشکی در آشپزخانه های کوچک توصیه نمی شود زیرا باعث کوچکتر نشان دادن آشپزخانه شما خواهد شد. اگر آشپزخانه بزرگی دارید می توانید به صورت ترکیبی استفاده کنید تا جذابیت بیشتری در آشپزخانه شما ایجاد کند.

چه ویژگی هایی سبب شده که کابینت ام دی اف طرفداران زیادی نسبت به کابینت های دیگر داشته باشد؟

همانطور که گفته شد این محصول از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است. برخی از ویژگی های مثبت این کابینت ها منجر به محبوبیت زیاد آنها شده است.

  • این نوع کابینت نسبت به سایر کابینتهایی که از جنس فلز و تمام چوب هستند از قیمت مناسب تری برخوردار است. ارزانی این محصول دلیل بر بی کیفیتی و نامرغوب بودن آن نیست.
  • نصب آسان سبب شده تمایل مصرف کنندگان به انتخاب این کابینت بیشتر از سایر کابینت ها باشد.
  • ساختار سطح کابینت ام دی اف از روکش براق تشکیل شده است این ویژگی سبب شده که شما به راحتی بتوانید سطح کابینت را با دستمالی نم دار بدون باقی ماندن آثار آلودگی، پاک کنید.
  • دارای مقاومت بالا در برابر هرگونه فشار و ضربه بوده و همچنین دارای ابعاد و ضخامت مختلف متناسب با نیاز شما است.
  • این محصول امکان اضافه کردن انواع روکش ها را دارد و این ویژگی سبب می شود که افراد تنوع و انتخاب زیادی در خرید کابینت آشپزخانه داشته باشند؛ مانند کابینتهای گلاسه و ممبران که از چوب های ام دی اف ساخته شده اند.
  • تنوع رنگ بندی و طرح این محصولات سبب شده که افراد زیادی به خرید این نوع کابینت روی بیاورند. این کابینت ها در هر رنگی که شما تمایل داشته باشید قابل سفارش بوده و همچنین در ابعاد و طرح هایی مختلفی در دسترس هستند. برای مثال طرح هایی مانند چوب که بسیار پرطرفدار هستند نیز برای انتخاب شما وجود دارند.
  • همانطور که گفته شد در این محصول از خرده چوب استفاده می شود و استفاده بهینه از خرده چوب ها سبب شده است که از استفاده بی رویه از درختان کاسته شود.

اگر کابینت ام دی اف انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد