طرح برجسته روی ام دی اف

0

طرح برجسته روی ام دی اف

به گزارش دکوکده : یکی از فرآورده های چوب که امروزه در تولید وسایل و دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، ام دی اف ها هستند. این محصولات در ابعاد، ضخامت، تراکم های متفاوتی با روش های خشک کردن، چسب زدن و پرس کردن تولید می شوند. طرح برجسته روی ام دی اف یا ام دی اف برجسته یکی از انواع پرفروش ام دی اف است.

ام دی اف ها را با استفاده از الیاف چوب و رزین تولید می کنند که پس از پروسه تولید می توان بر آن ها طرح های مختلفی همچون کنده کاری، برجستگی، فرو رفتگی و… ایجاد کرد زیرا این محصولات را به عنوان جایگزینی برای چوب تولید می کنند، بنابراین تمام قابلیت های چوب را دارند.

به طوری که حتی ایجاد برجستگی و انواع طرح ها بر ام دی اف بسیار آسان تر از چوب است زیرا چوب دارای جنسی سخت است و انجام انواع طرح بر آن بسیار کار سختی است.

این محصول چگونه ام دی افی است؟

از آنجایی که ام دی اف ها را همچون چوب می بایست با طرح های مختلف زیبا کرد، بنابراین پس از اتمام پروسه تولید، می توان طرح های برجسته را ایجاد کرد. زمانی که یک ورق ام دی اف مراحل تولید خود را طی کرد می توان با استفاده از ابزار و دستگاه های مختلف بر آن ها انواع کنده کاری و برجسته سازی را انجام داد.

در واقع با استفاده از لوازم و تجهیزات برش و کنده کاری بر ام دی اف های خام انواع برجستگی و فرورفتگی را ایجاد می کنند به طوری که این ام دی اف ها نسبت به نوع ساده آن ها بسیار زیباتر و پرطرفدارتر هستند. البته طرح برجسته روی ام دی اف نیز انجام می شوند.

به طوری که روکش های ملامینه دارای انواع برجسته و فوق برجسته هستند و در بسیاری موارد برجستگی های روی روکش ها با برجستگی ام دی اف خام منطبق و هماهنگ است.

انواع ام دی اف برجسته

گفتیم که ام دی اف ها نیز دارای طرح های برجسته ای جهت زیبایی و جذب مشتری هستند که البته این طرح های برجسته مطابق با سلیقه افراد متفاوت هستند به طوری که با استفاده از ابزارهای مخصوص می توان انواع برجستگی را در طرح های مورد علاقه افراد در این محصولات ایجاد کرد.

به عنوان مثال افراد می توانند طرح مورد نظر خود را به تولیدکننده های وسایل داده و از آن ها بخواهند که طرح روی ام دی اف آن ها را طوری که خواسته اند، حکاکی کنند.

اما طرح برجسته روی ام دی اف که بسیار پرطرفدار است طرحی مشابه به برجستگی های سطح چوب است زیرا همانطور که اشاره شد این محصولات جهت جایگزینی چوب ساخته شده اند و باید کلیه ویژگی های چوب را داشته باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های چوب که افراد در تهیه وسایل خود به آن دقت می کنند نوع برجستگی ها است.

پس در ام دی اف ها بیشتر برجستگی های مشابه سطح چوب را ایجاد می کنند که افراد با خرید و استفاده از وسایل ساخته شده از جنس ام دی اف بتوانند وسایلی مشابه با چوب را داشته باشند.

تفاوت چوب با ام دی اف طرح برجسته

مسلماً ام دی اف ها باید ضمن برخورداری از قابلیت های چوب همچنین ویژگی ها و قابلیت های بهتری هم داشته باشند. این محصولات وزن بسیار سبک تری نسبت به چوب دارند که باعث می شود حمل آن ها در اسباب کشی و تغییر دکوراسیون بسیار آسان باشد.

همچنین طرح برجسته روی ام دی اف ها باعث شده است که این محصولات نسبت به چوب در ساخت وسایل زیباتر بوده و مشتریان زیادی را به خود جذب می کنند زیرا افراد می توانند به راحتی وسیله ای را خریداری کنند که طرح مورد نظر آن ها بر آن ایجاد شده باشد.

از دیگر تفاوت های چوب و ام دی اف های طرح برجسته این است که این محصولات دارای مقاومتی بالا در برابر حرارت و رطوبت هستند، بنابراین می توانند بهترین جایگزین برای چوب باشند زیرا با تغییرات هوا دچار انقباض و انبساط نمی شود.

تاثیر طرح برجسته روی ام دی اف در قیمت آن

درست است که ایجاد طرح برجسته بر ام دی اف می تواند هزینه هایی به همراه داشته باشد اما باعث می شود که وسیله های تولیدی شما ضمن زیبایی، مشتریان زیادی نیز داشته باشد از آنجایی که این ام دی اف ها نسبت به چوب قیمت ارزان تری دارند، افراد می توانند با خرید آن ها تنها بخشی از پول خود را جهت طرح برجسته آن هزینه کنند و در مقابل وسیله ای زیباتر داشته باشند.

اگر ام دی اف برجسته انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد