مدل ام دی اف مات

0

مدل ام دی اف مات

به گزارش دکوکده : مدل ام دی اف مات چوب یکی از فرآورده های با ارزش بوده، که در ساخت انواع لوازم خانگی می توانیم از آن استفاده کنیم. از این رو این فرآورده چوبی به دلیل مقاومت بالا مشتریان خاص خودش را دارد. در واقع این فرآورده چوبی با روکش های بسیار متنوع به بازار عرضه می شود.

روکش های ام دی اف ممکن است از ورقه های چوب طبیعی تهیه شده باشد. اما در بیشتر موارد روکش های ام دی اف از نوع ملامینه هستند. این روکش ها به طور کلی در سه گروه مات، براق و نیمه براق به بازار عرضه می شوند که در ادامه مدل ام دی اف مات را معرفی می کنیم.

مدل ام دی اف مات طرح دار

ام دی اف های مات مشتریان خاص خودش را دارد و این سبک از ام دی اف کاربردهای گوناگونی دارد. اگر تصمیم به خرید ام دی اف مات گرفته اید و تنها نگرانی شما در زمینه یکنواخت بودن این سبک است باید به شما بگوییم که امروزه این نوع ام دی اف را با ام دی اف های براق و طرح چوب ترکیب می کنند تا شما بتوانید متناسب با سلیقه و نیاز خود حق انتخاب داشته باشید.

مات اکلیلی

این مدل ام دی اف اکلیلی معمولاً با زمینه طوسی و دانه های ریز که به صورت اکلیلی است، ترکیب شده و به بازار عرضه می شود. این دانه های اکلیلی در ام دی اف باعث شده است که این فرآورده چوبی از حالت بی روحی و یکنواختی خارج شود و طرح شکیلی ایجاد شود.

مات مشکی مدل بارانی

این مدل از ام دی اف کاربرد فراوانی دارد برای ساخت کابینت، کمد، پارتیشن و کتابخانه استفاده می شود. زمینه این فرآورده چوبی به صورت مشکی است که با خط های سفید و نازک به آن جلوه زیبایی بخشیده است. این مدل از ام دی اف مات در سبک های مدرن و اسپرت کاربرد فراوانی دارد.

 تنوع رنگ در مدل این محصول چگونه است؟

شاید تصور کنید ام دی اف های مات از تنوع رنگی کمی برخوردار است. اما باید بگوییم که این تصور غلطی است زیرا روکش های ام دی اف مات با تنوع زیادی وارد بازار شده است. معمولاً بیشتر این رنگ های تیره است اما رنگ های روشن ام دی اف مات نیز در بازار وجود دارد.

برخی از ام دی اف های مات دارای طرح چوب هستند، که خود به رنگ های مختلف از تیره تا روشن تقسیم می شود.

سفید، آبی، زرد، سرخ آبی، قرمز، سبز فسفری، پرتقالی، زرد خردلی، دودی متالیک، نسکافه متالیک و کرم متالیک از رنگ های روشن ام دی اف مات در بازار است. رنگ سفید یکی از رنگ های روشن و پرطرفدار ام دی اف های مات است.

در انواع مدل های ام دی اف مات رنگ های تیره مانند مشکی، قهوه ای سوخته و نوک مدادی از طرفداران خاص خودش را دارد. معمولاً از این رنگ ها برای ساخت کابینت، کمد، سرویس خواب و مبل استفاده می شود.

ویژگی های مدل ام دی اف چیست؟

ام دی اف مات دارای مزایا و معایب است و شما با مطالعه این مقاله می توانید از ویژگی های مثبت و منفی این مدل از ام دی اف ها آگاه شوید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید ام دی اف مورد نظر کنید.

یکی از ویژگی های ام دی اف مات مقاومت بالای آن در برابر ضربه و ساییده شدن است این ام دی اف های کمتر دچار خش می شوند و در برابر خراشیدگی مقاومت بیشتر دارند. در واقع آثار لکه روی این فرآورده چوبی به راحتی با یک دستمال مرطوب رفع می شود..

اگر شما در منزل کودک خردسال دارید و نگران آسیب دیدن لوازم منزل خود هستید باید به شما بگویم که در مدل های ام دی اف مات خراش ها زیاد به چشم نمی آیند و می توانید خراش های ایجاد شده را از بین ببرید.

قیمت مدل های ام دی اف مات

قیمت و کیفیت دو عامل مهم در انتخاب به شمار می رود. بنابراین اگر شما کیفیت بالا مد نظرتان است می بایست هزینه بیشتر را پرداخت کنید. به صورت کلی نمی توان قیمت خاصی را برای این فرآورده چوبی در نظر گرفت زیرا عوامل زیادی همچون ضخامت و متریال ام دی اف، نوع روکش به کار رفته، نوع رنگ و… وجود دارد که می تواند در تعیین قیمت نهایی دخیل باشد.

اگر ام دی اف مات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد