آموزش رنگ زدن ام دی اف خام

0

آموزش رنگ زدن ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : آموزش رنگ زدن ام دی اف خام در ابتدا به صورت خام تولید و عرضه می شوند. گاهی اوقات تولید کنندگان به جهت زیبایی و مقاومت از روکش یا رنگ بر سطح آن استفاده می کنند. برخی از افراد ترجیح می دهند تا ام دی اف ها را به صورت خام تهیه کنند تا هزینه کمتری را بپردازند.

در نهایت با استفاده از رنگ های مخصوص به جهت زیبایی و ایجاد هماهنگی با دکوراسیون های منزل، ام دی اف های خام خریداری شده را رنگ می کنند. در ادامه مقاله در خصوص آموزش رنگ زدن ام دی اف خام برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه رنگ زدن ام دی اف خام

جهت رنگ زدن ام دی اف باید به نکاتی توجه داشته باشید تا رنگ ام دی اف خام کاملاً تمیز و زیبا روی کار قرار گیرد. مراحل رنگ زدن اصولی ام دی اف به شرح زیر است:

  • در ابتدا شما باید سطح ام دی اف را به طور کامل پاک کنید. هیچگونه آلودگی و غباری نباید بر سطح تخته چوب قرار گرفته باشد.
  • باید سطح ام دی اف خام را سمباده بزنید تا سطح آن کمی زبر شود. زیرا رنگ بر سطح ام دی اف های زبر بهتر می نشیند. این نکته را در نظر داشته باشید که باید طوری سمباده را روی سطح کار بکشید که آسیبی به آن وارد نشود.
  • در مرحله بعد باید مجدداً سطح کار را از آلودگی و غبارهایی که بر سطح ام دی اف قرار گرفته است، پاک کنید، تا مانع رنگ تخته چوب نشود.
  • رنگ را با استفاده از قلم و غلطک به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. جهت رنگ کردن در مرحله اول نیازی نیست که دقت زیادی داشته باشید. زیرا مجدداً باید ام دی اف خام را رنگ بزنید.
  • در مرحله دوم رنگ زدن باید دقت زیادی داشته باشید تا رنگ کاملاً صیقلی و تمیز باشد. اگر نیاز بود پس از خشک شدن تخته چوب ام دی اف را رنگ بزنید.

اهمیت استرکاری قبل از رنگ زدن بر سطح ام دی دی اف خام

ساختار ام دی اف کاملاً متراکم و بهم فشرده است. با این وجود هنگام رنگ زدن، مقدار بیشتر رنگ به سطح داخلی ام دی اف نفوذ می کند. به همین جهت باید قبل از رنگ زدن آستر کاری را انجام دهید تا مانع نفوذ رنگ به سطح داخلی کار شود.

همچنین اگر شما به صورت صحیح ام دی اف را رنگ نزنید، ممکن است روی سطح کار حباب هایی از رنگ ایجاد شود. بنابراین لازم است که نحوه صحیح رنگ زدن اصولی روی ام دی اف را بدانید تا ام دی اف خام را به صورت اصولی رنگ بزنید.

اهمیت سمباده زنی قبل از رنگ زنی

همانطور که گفته شد برای آن که رنگ به خوبی بر سطح کار قرار بگیرد باید آسترکاری هایی بر سطح ام دی اف خام  انجام گیرد. پس از آستر کاری باید سنباده زنی انجام شود اما باید به طوری انجام گیرد که سطح آستر کاری خراب نشود.

سپس سطح کارا را شیب دار کنید یا با استفاده از دستمالی نم دار ذرات را به طور کامل از سطح ام دی اف پاک کنید. گاهی اوقات مجدداً نیاز است که مرحله آستر کاری را انجام دهید تا سطح کار به خوبی آماده رنگ زدن باشد. چنانچه استر کاری دوم انجام شد باید مجدداً سمباده زنی سبکی بر سطح کار انجام شود.

در نهایت می توانید سطح کار را در چند مرحله رنگ کنید. بهتر است که در طرف ام دی اف را رنگ کنید تا مانع از ورود نم، آب یا رطوبت شود.

انواع رنگ های مناسب جهت رنگ زدن ام دی اف خام

جهت رنگ زدن ام دی اف باید اطلاعات لازم در خصوص مناسب ترین رنگ را کسب کنید. رنگ های بسیاری وجود دارند که می توانید سطح کار خود را با استفاده از رنگ هایی که در ادامه خواهیم گفت، رنگ کنید.

رنگ گچ

با این نوع رنگ شما به سادگی می توانید با آن کار کنید. شما باید قبل از رنگ با این نوع رنگ سطح کار خود را سمباده بزنید، سمباده زنی جزیی بر سطح کار کفایت می کند. هنگام رنگ کردن باید یک قلمو داشته باشید.

رنگ آکریلیک

یکی از محبوب ترین رنگ هایی که اغلب برای رنگ کردن ام دی اف به کار برده می شود، رنگ آکریلیک است. جهت رنگ زدن ام دی اف خام با رنگ آکریلیک شما نیاز به یک غلطک دارید، در ابتدا باید یک غلطک کاملاً تمیز را تهیه و در رنگ آغشته کنید، سپس می توانید بر سطح کار استفاده کنید. استفاده از این رنگ براق سبب مدرن شدن سازه شما خواهد شد.

رنگ اسپری

این نوع رنگ دارای تنوع رنگی بالایی است. همچنین می توانید نوع مات یا براق آن را برای رنگ کردن تخته چوب انتخاب کنید. شما برای رنگ کردن با اسپری نیازی به قلمو یا وسیله ای دیگر ندارید، کافی است که ام دی اف را در فضای بازی قرار داده و سطح کار را اسپری کنید.

رنگ هایی بر پایه آب

در ساختار اینگونه رنگ ها ژل هایی به کار رفته و نیازی به ترکیب با مواد دیگری نخواهد داشت. رنگ مولتی سورفیس ریچ یکی از مناسب ترین رنگ هایی است که برای ام دی اف به کار می رود. شما جهت رنگ کردن با رنگ های مبتنی بر آب نیاز به یک قلمو و غلطک خواهید داشت.

اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد