رنگ زدن ام دی اف روکش دار

0

رنگ زدن ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده : ام دی اف های روکش دار یکی از انواع ام دی اف ها بوده که جهت طراحی و ساخت بسیاری از وسایل چوبی خانگی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این ام دی اف ها دارای طرح ها و نقش هایی هستند که باعث زیباتر شدن ظاهر دکوراسیون های منزل و اداری می شوند. رنگ زدن ام دی اف روکش دار یک کار حرفه ای است.

این ام دی اف های زیبا و با کیفیت تا چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه عمر این محصولات نسبتاً بالا است، ممکن است پس از چند سال استفاده برای شما تکراری و خسته کننده شوند. در این صورت می توانید از رنگ زدن جهت تغییر دکوراسیون خود استفاده کنید. یکی از مزیت هایی که ام دی اف های روکش دار از آن بهره مند هستند، قابلیت رنگ کاری است.

بنابراین شما قادر خواهید بود که رنگ و طرح دلخواه خود را به این ام دی اف ها زده و جان دوباره ای به آن ها ببخشید. رنگ زدن ام دی اف روکش دار اگر چه کار آنچنان سختی نیست اما اگر آن را به یک شخص حرفه ای بسپارید می توانید از نتیجه کار رضایت قابل قبولی داشته باشید. البته اگر این مقاله را دنبال کنید شما نیز می توانید مانند یک حرفه ای این کار را انجام دهید.

آیا رنگ زدن ام دی اف مقرون به صرفه است؟

بدیهی است که اگر شما از بهترین و گران ترین رنگ ها جهت تغییر ظاهر ام دی اف های خود استفاده کنید، باز هم از تعویض دوباره کابینت ها، کمد و سایر لوازم چوبی مقرون به صرفه تر است. با توجه به افزایش روز افزون قیمت ها، رنگ زدن این وسایل کاری به مراتب اقتصادی تر خواهد بود.

شاید در نگاه اول ترجیح دهید که به جای رنگ زدن، ام دی اف های خود را به طور کامل تعویض کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر از جنس و کیفیت محصولات خود راضی هستید و تنها ظاهر آن ها برای شما خسته کننده شده، رنگ زدن کار معقولانه تری خواهد بود. زیرا با افزایش هر روزه قیمت های ام دی اف امکان اینکه بتوانید ام دی اف هایی با کیفیت گذشته و قیمت های مناسب را بیابید، کمتر خواهد بود.

تفاوت رنگ زدن ام دی اف روکش دار و خام

رنگ زدن ام دی اف خام معمولاً کار هرکسی نیست. زیرا چوب های خام ویژگی هایی دارند که باید توسط ابزار و لوازم خاصی آن ها را رنگ زد. از طرفی با توجه به اینکه از مواد خاصی جهت روکش دار شدن ام دی اف های روکش دار استفاده شده، رنگ کردن آن ها کار آنچنان سختی نخواهد بود. بنابراین کافی است که شما کارهایی را قبل از رنگ آمیزی انجام دهید که حاصل کار مطلوب باشد.

مراحل رنگ زدن

می توانید رنگ زدن را به یک نقاش حرفه ای سپرده یا آن را خودتان به خوبی انجام دهید. تنها کافی است که این مراحل را به درستی انجام دهید.

سمباده زنی

در قدم اول باید سطح کابینت ها یا لوازم چوبی مورد نظر را به خوبی صیقلی کنید. این کار باعث می شود که روکش موجود روی وسایل از حالت سر بودن خارج شود. توجه داشته باشید که لازم نیست از سمباده های سفت و سخت استفاده کنید. باید فقط سطح وسیله را یک دست و تمیز کنید که رنگ مورد نظر به خوبی روی کابینت یا لوازم چوبی بنشیند. سپس با یک دستمال تمیز گرد و خاک و تراشه هایی که از سمباده زنی ایجاد شده است را پاک کنید.

آماده سازی رنگ

در این مرحله باید از یک رنگ خوب و با کیفیت استفاده کنید که نتیجه کار را مطلوب و زیبا کند. حتی اگر از ترکیب رنگ ها سررشته داشته باشید می توانید به راحتی رنگی دوست داشتنی و متناسب با دکوراسیون جدیدتان را تولید کنید. سپس با توجه به درصدهای مشخص شده آب یا تینر را در رنگ مخلوط کنید. در این مرحله همچنین باید از غلطک های مناسبی جهت رنگ کاری استفاده کنید.

رنگ زدن

حالا به وسیله غلطک می توانید رنگ کردن را شروع کنید. توجه داشته باشید که تمام قسمت های وسیله را رنگ کرده و به تمام بخش های آن رنگ کافی را برسانید. اگر محصول مورد نظرتان دارای فرورفتگی و برجستگی های خاصی باشد باید دقت تان را افزایش داده و جهت رنگ کردن ظرافت بیشتری را به کار ببرید. در ابتدا یک بار وسیله موردنظرتان را رنگ کرده و منتظر بمانید که رنگ آن خشک شود.

در این صورت وسیله می تواند به خوبی رنگ های بعدی را جذب کرده و نیازی به مصرف رنگ زیادی نخواهید داشت. معمولاً با دو تا سه بار رنگ زدن کامل ام دی اف روکش دار، کاملاً رنگ گرفته و به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

چه رنگ هایی جهت رنگ کاری این محصولات مناسب هستند؟

جهت رنگ زدن به یک وسیله ساخته شده از ام دی اف روکش دار باید از رنگ های خاصی استفاده کنید که نتیجه کار مطلوب باشد. رنگ گچ، اسپری رنگ، رنگ آکریلیک و رنگ لعاب ها از بهترین نمونه های رنگ های مناسب جهت این نوع وسایل هستند.

رنگ های لعابی که بر پایه آب هستند از بهترین رنگ ها خواهند بود. جهت به کار بردن این نوع رنگ ها باید حتماً از قلم مویی استفاده کنید. رنگ های آکریلیک نیز از دیگر رنگ های محبوب به حساب می آیند. این رنگ ها به گونه ای هستند که شما جهت رنگ کردن بسیاری از وسایل می توانید از آن ها استفاده کنید. غلطک بهترین وسیله جهت استفاده از رنگ های آکریلیک بوده و بهتر است جهت جذاب تر شدن رنگ ها از مدل های براق آن ها استفاده کنید.

اسپری رنگ به علت کاربری آسان و تنوع رنگی که دارد، بسیار محبوب است. تنها نکته قابل توجه در این گونه رنگ ها این است که حتماً وسیله را به فضای باز برده یا امکانی را فراهم کنید که هوا به فضای رنگ کاری رفت و آمد داشته باشد. رنگ گچ نیز با توجه به ساده بودن آن کاربردهای فراوانی خواهد داشت.

اگر ام دی اف روکش دار انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد