خرید ام دی اف روکش دار

0

خرید ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده : خرید ام دی اف روکش دار تولید کنندگان هنگام ساخت محصولات از ام دی اف هایی استفاده می کنند که روکش شده باشد. زیرا روکش هایی که روی ام دی اف قرار می گیرد علاوه بر افزایش کیفیت سبب زیبایی محصولاتی مانند کابینت، کمد، مبلمان و غیره می شود.

در هنگام خرید محصولات مورد نظر خود دقت داشته باشید که از ام دی اف هایی که در ساخت محصولات به کار برده شده است، از روکش های با کیفیتی استفاده شود. در صورتی که از روکش بر سطح ام دی اف استفاده نشده باشد، سبب کاهش کیفیت محصولات خواهد شد. برای خرید ام دی اف روکش دار می توانید از سایت خوگرپلاس استفاده نمایید.

ساختار این محصول چگونه است؟

جهت ساخت ام دی اف در ابتدا از الیاف های چوبی که از تکه، چوب های بزرگ و کوچک هستند، در ساخت ام دی اف استفاده می کنند. سپس از چسب های مخصوص یا رزین جهت چسباندن این تکه چوب ها استفاده می کنند.

جهت مخلوط یا ترکیب شدن این متریال ها، در دستگاه پرس با درجه حرارت بالا قرار می دهند تا شکل منسجم خود را بدست آورد، پس از خشک شدن ترکیبات جهت افزایش کیفیت و زیبا تر شدن این نوع سازه چوبی از روکش های متنوعی استفاده می کنند.

روکش هایی که بر سطح ام دی اف قرار می گیرد، به دو صورت طبیعی یا مصنوعی هستند. معمولاً از روکش های ملامینه به دلیل رنگ، تنوع و قیمت مناسبی که دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع این محصول

همانطور که گفته شد جهت افزایش کیفیت و زیبایی ام دی اف ها از روکش هایی استفاده می کنند. روکش ها می تواند به دو صورت طبیعی و مصنوعی بر سطح ام دی اف قرار بگیرد.

روکش طبیعی

منظور از روکش های طبیعی در واقع همان چوب های طبیعی هستند که به صورت نازک تر بر سطح فرآورده های چوبی فشرده شده، قرار می گیرند. این نوع روکش این قابلیت را دارد که بر سطح و قسمت پشت کار قرار بگیرد.

هنگام روکش کردن ام دی اف از یک لایه آستر روغنی استفاده می شود تا سبب افزایش کیفیت و زیبایی محصولات شود. از آنجایی که این نوع روکش ها منعطف نیستند بر سطح ام دی اف هایی قرار می گیرد که به صورت اریب یا دارای سطح صاف باشند.

روکش های چوبی در اغلب مواقع مقاومتی در برابر آب، نم و رطوبت ندارند. اما با این وجود از قیمت بیشتری نسبت به روکش های مصنوعی برخوردار هستند. به همین جهت از این نوع روکش ها استقبال زیادی نمی شود.

روکش مصنوعی

روکش های مصنوعی طرح و رنگ های متنوعی داشته و در برابر بسیاری از عوامل طبیعی مانند آب، رطوبت و نم مقاوم هستند. این نوع از روکش های مصنوعی آغشته به چسب به راحتی به سطح ام دی اف چسبانده می شوند.

روکش های مصنوعی شامل: هایگلاس، ملامینه، آکریلیک، HPL و بسیاری از روکش های دیگر است. معمولاً از روکش های مصنوعی بیشتر از روکش های طبیعی استفاده می شود. زیرا این نوع از روکش ها از قیمت کمتری برخوردار بوده و کیفیت بهتری نسبت به روکش های طبیعی دارند.

اهمیت خرید ام دی اف روکشدار

در هنگام ساخت و تولید ام دی اف ها از مواد و ترکیبات شیمیایی استفاده می کنند که سبب مقاومت آنها در برابر عوامل مخرب می شود. اما این ترکیبات به تنهایی برای مقاوم کردن ام دی اف کاربردی ندارد، ممکن است پس از مدتی آب و نم را از خود عبور داده و سبب باد کردن ام دی اف شود.

به همین منظور باید دقت داشته باشید در هنگام خرید، محصولاتی را خریداری کنید که از روکش های با کیفیتی برخوردار است زیرا روکش سبب افزایش عمر محصولات شما خواهد شد. ام دی اف های روکش دار علاوه بر ایجاد کیفیت سبب زیبایی هر چه بیشتر محصولات شما می شود.

ام دی اف روکش دار ملامینه

یکی از پرکاربرد ترین روکش هایی که در ساخت و روکش ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد، روکش ملامینه است. ساختار این نوع روکش از کاغذ دکوراتیو و چسب های فرم آلدئید به کار گرفته شده. همچنین به دلیل داشتن چسب ملامین هنگام پرس این نوع روکش به راحتی و بدون اضافه کردن چسب اضافه ای بر سطح ام دی اف چسبانده می شود.

این نوع روکش در برابر خش، رطوبت و ساییدگی مقاومت زیادی داشته و از رنگ و طرح متنوعی برخوردار است. به همین جهت بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا از این نوع روکش بر سطح محصولات خود استفاده کنند.

ام دی اف روکش دار لترون

این نوع روکش از انواع مصنوعی روکش ام دی اف است که در برابر بسیاری از عوامل مخرب مانند رطوبت، ساییدگی و خراش مقاومت دارد اما در مقایسه با سایر روکش های دیگر مقاومت کمتری دارد. همچنین قیمت کمتری را نسبت به سایر محصولات مشابه دارد.

این نوع روکش دارای انواع مات، براق و طرح دار است. اما این به نکته توجه داشته باشید که نوع براق آن به اندازه روکش های آکریلیک براق نیست.

اگر ام دی اف روکش دار انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد