ام دی اف مات بهتره یا براق

0

ام دی اف مات بهتره یا براق

به گزارش دکوکده : ام دی اف مات بهتره یا براق یکی از پرکاربردترین فرآورده های چوبی در سراسرکشور است. در واقع روکش ها موجب استقامت و دوام ام دی اف ها شده است. هر کدام از این روکش ها می تواند سبب افزایش کیفیت و زیبایی ویژه آن شود. بیشتر لوازم خانگی ما از چوب های ام دی اف براق و مات تهیه شده، که هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارند.

هر کدام از این چوب های ام دی اف کاربرد و کارایی خود را دارند و شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آنها را تهیه کنید. اگر قصد خرید لوازم چوبی از نوع ام دی اف را دارید و نمی دانید که ام دی اف مات بهتره یا براق، ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم.

تفاوت های ام دی اف مات و براق

ام دی اف مات و براق با هم تفاوت های زیادی دارند، ام دی اف براق به ام دی اف گفته می شود که با رنگ های براق و روشن به بازار عرضه می شود که ویژگی اصلی این ام دی اف براق بودن آن است. پرکاربردترین رنگ ام دی افی که در کابینت ها به کار می رود، ام دی اف رنگ سفید است.

نوع دیگر ام دی افی که در کابینت ها به کار برده می شود، ام دی اف مات است. ویژگی منحصر به فرد ام دی اف مات نسبت به ام دی اف براق عدم باقی ماندن آثار لکه و کثیفی بر سطح آن است. از ام دی اف های مات بیشتر برای ساختن کمد و کتابخانه و میز تلویزیون و… استفاده می شود. طرح چوب یکی از انواع روکش های ام دی اف مات است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است. ام دی اف های مات و براق در تنوع رنگ، قیمت، کیفیت و جنس متفاوت است. بنابراین انتخاب اینکه ام دی اف مات بهتره یا براق به نیاز شما بستگی دارد.

قیمت ام دی اف مات یا براق

زمان خرید یک محصول قیمت و کیفیت دو عوامل مهم برای تصمیم گیری به شمار می رود. باید توجه داشته باشید زمانی خرید خوبی را انجام می دهید که قیمت متناسب با کیفیت باشد. اگر تصمیم به خرید ام دی اف براق یا مات را دارید ابتدا به کیفیت محصول توجه کنید.

در حالت کلی عوامل زیادی می تواند بر قیمت ام دی اف تاثیرگذار باشد. در واقع قیمت ام دی اف می تواند با توجه به نوع نیاز و خواسته مورد نظر شما متغیر باشد. همچنین میزان مواد مصرفی از فرآورده چوبی ام دی اف عامل تاثیرگذار بر قیمت است.

در برخی از مواقع نوع رنگ هم می تواند به عنوان عامل تاثیرگذار در قیمت ام دی اف مات یا براق باشد. کابینت های ضد لک نیز در بازار وجود دارد که از قیمت بیشتر نسبت به دیگر انواع کابینت ام دی اف دارد. حال شما باید تصمیم بگیرید که ام دی اف مات بهتره یا براق؟

مقایسه کیفیت این دو محصول

تفاوت عمده چوب های ام دی اف در نوع روکش آنها است. هر کدام از ام دی اف های مات یا براق طرفداران خاص خودش را دارد.

ام دی اف مات

بیشتر برای کابینت های آشپزخانه که به سبک کلاسیک طراحی شده است از ام دی اف مات استفاده می شود. ام دی اف های مات کمتر لک کثیفی را نشان می دهد و برای افرادی که به نور زیاد علاقه ندارند، بسیار مناسب است. علاوه بر این نوع روکش ها ام دی اف مات در مقابل خش و ساییدگی مقاومت بیشتر دارد.

ام دی اف های براق

یکی از مزایای ام دی اف براق این است که شما می توانید به راحتی لکه های موجود روی سطح ام دی اف را با دستمال مرطوب برطرف نمایید. یکی از ویژگی های مثبت آن، براق بودن است که می تواند نور را به خوبی بازتاب کند و منجر به بزرگ نشان دادن فضای آشپزخانه شما شود. همچنین وجود یک لایه شیشه ای براق باعث افزایش مقاومت در این نوع از ام دی اف شده است.

رنگ در ام دی اف مات و براق چه تفاوتی دارد؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که ام دی اف مات بهتره یا براق؟ این دو سبک کار باهم تفاوت های زیادی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. هرکدام از این ام دی اف ها دارای رنگ بندی خاص است ام دی اف های براق معمولاً با رنگ های روشن مانند سبز، قرمز، آبی و سفید وارد بازار می شوند.

اما ام دی اف های مات معمولاً دارای تنوع رنگ کمتر هستند و بیشتر در رنگ های تیره به بازار عرضه می شوند. یکی از پرفروش ترین مدل های ام دی اف مات طرح چوب آن است که از آن در لوازم منزل استفاده می شود و جلوه طبیعی به لوازم شما می دهد. در واقع ام دی اف مات با روکش طرح چوب از تنوع زیادی برخوردار هستند.

اگر ام دی اف مات یا براق انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد