چوب ام دی اف مات

0

چوب ام دی اف مات

به گزارش دکوکده : چوب ام دی اف مات یکی از جدیدترین نمونه های ام دی اف بوده که با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لوازم چوبی قرار گرفته است. در واقع عمده خریداران ام دی اف هایی که توسط این کارخانه های تولیدی عرضه می شوند، طراحان و تولیدکنندگان لوازم چوبی خانگی، اداری و تجاری است.

صاحبان این دسته از کارگاه های کوچک و بزرگ تولیدی جهت عرضه تنوع بالایی از ام دی اف ها از ورقه های مختلفی جهت تولید محصولات خود استفاده می کنند.

چوب ام دی اف مات در واقع یکی از انواع ام دی اف هایی بوده که توسط لایه هایی از ملامین روکش شده است. ام دی اف هایی که دارای روکش های ملامینه بوده دارای انواع مختلف براق و مات هستند. هر یک از این ام دی اف ها دارای کاربردهای مختلفی بوده و جهت ساخت انواع خاصی از لوازم چوبی خانگی یا اداری مورد استفاده قرار می گیرند. این چوب به دلیل اینکه از روکش های ملامینه ساخته شده ویژگی های ملامین را نیز از خود بروز می دهد.

نحوه شکل گیری ام دی اف مات

همانطور که اشاره کردیم، ام دی اف های مات یکی از انواع ام دی اف های ملامینه هستند. پس از تهیه ام دی اف های خام، آن ها را به فروش رسانده یا به خطوط تولید روکش های ملامینه ارجاع می دهند. در این خطوط تولید، ملامین که ماده اصلی سازنده این روکش ها است، با رزین و چسب های بسیار محکمی مخلوط شده و روی سطح ام دی اف خام قرار می گیرد.

با توجه به اینکه این لایه های روکش باید با ام دی اف خام یکی شده و تبدیل به یک محصول واحد شوند، این عملیات توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته ای انجام می شود. یعنی ورقه های ام دی اف خام و روکش تولید شده توسط حرارت و فشار بالا به یکدیگر ملحق می شوند. مات بودن مزیتی است که روکش به ام دی اف می بخشد. بنابراین در همین ابتدا از مواد اولیه ای جهت روکش کردن استفاده می شود که دارای شفافیت نسبی بوده و درخشندگی زیادی ندارند.

کاربرد های این محصول

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره کردیم، ام دی اف های ملامینه دارای انواع مات و براق هستند. نمونه های براق ام دی اف دارای سطح درخشان و شفافی بوده و به همین دلیل کاربردهای فراوانی در ساخت لوازم چوبی مانند کابینت ها و دکوراسیون های مختلف دارند. ام دی اف های مات برخلاف این نوع ورقه های براق بوده و اگر چه کدر نیستند اما شفافیت آن ها به اندازه ورقه های براق نخواهد بود. با این وجود این ام دی اف های مات کاربرد های بسیار زیادی دارند.

تولید لوازم چوبی خانگی و اداری

یکی از رایج ترین موارد استفاده از این نوع ام دی اف ها، جهت طراحی و تولید بسیاری از لوازم چوبی خانگی، اداری و تجاری است. با وجود اینکه این ورقه های به اندازه کافی براق و شفاف نیستند، اما در میان مصرف کنندگان بسیار پر طرفدار هستند. علت این مسئله را می توان تنوع بسیار بالای ام دی اف های مات و قابلیت آن ها در نظافت آسان دانست. معمولاً از این نوع ام دی اف ها در ساخت کابینت ها، کمد، مبلمان و… استفاده می شود.

با توجه به اینکه نمونه های براق زود کثیف شده و کوچک ترین آلودگی را از خود بروز می دهند، استفاده از ورقه های چوب ام دی اف مات برای بسیاری از مصرف کنندگان محبوب است. تمیز کردن این ورقه ها بسیار از آسان تر از دیگر نمونه های ام دی اف است. از طرفی این دسته از ام دی اف ها دارای تنوع فوق العاده ای بوده که می تواند حق انتخاب زیادی را برای مشتریان و مصرف کنندگان ایجاد کند.

دیوار پوش

برخی از نمونه های ام دی اف مات جهت ساخت انواع دیوار پوش ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر دکوراسیون مدنظر شما به طور کلی براق و درخشان نیست، می توانید از این نوع ام دی اف ها جهت پوشاندن دیوارها بهره ببرید. انواع ام دی اف های مات یک رو جهت این کار ایده آل و مقرون به صرفه هستند. بنابراین این ام دی اف ها به خصوص انواع نازک تر آن، در طراحی و تولید دیوارپوش و اجرای دکوراسیون های مختلف موثر هستند.

پوشش سقف ها

یکی دیگر از کاربردهای ام دی اف های مات استفاده به عنوان سقف هستند. بسته به محلی که قصد طراحی آن را دارید می توانید از انواع مختلفی از این نوع ام دی اف ها بهره ببرید. معمولاً از ضخامت های بسیار کم این ام دی اف ها در این گونه طراحی ها استفاده می شود. با توجه به پر هزینه بودن ام دی اف های براق، به هیچ عنوان از آن ها به عنوان پوششی جهت سقف استفاده نمی شود. زیرا سقف ها معمولاً نیازی به جذابیت نداشته و استفاده از فرآورده های چوبی گران به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود.

کف پوش ها

اگرچه بیشتر از ورقه های براق جهت استفاده به عنوان کف پوش استفاده می شود اما در برخی موارد با توجه به نوع دکوراسیون محیط می توانید از چوب ام دی اف مات نیز بهره ببرید. یکی از دلایلی که از این ام دی اف ها به جای ام دی اف های براق جهت کف پوش ها استفاده می کنند تمیز کردن آسان تر آن ها است. البته به کارگیری این نوع ام دی اف ها کاملاً به سلیقه و دکوراسیون محیط مورد نظر شما بستگی دارد.

سرویس حمام و دستشویی

معمولاً ام دی اف های مات که دارای روکش های ملامینه هستند، به گونه ای طراحی می شوند که ضد آب و رطوبت هستند. اگر این ام دی اف ها دارای این ویژگی بوده و مقاومت بالایی در این زمینه داشته باشند می توان از آن ها در ساخت بسیاری از لوازم و مبلمان مخصوص سرویس های حمام و دستشویی استفاده کرد.

تولید پنجره و پله

با توجه به این که این دسته از ام دی اف ها دارای مقاومت بالایی نسبت به رطوبت و حرارت دارند، می توانند در طراحی و تولید بسیاری از پنجره ها و پله ها مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا در مواجهه با شرایط جوی متفاوت توان ایستادگی و مقابله خواهند داشت.

اگر ام دی اف مات انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد