ام دی اف پلی گلاس

0

ام دی اف پلی گلاس

به گزارش دکوکده : ام دی اف پلی گلاس به دلیل ویژگی هایی که در ساختار آن استفاده شده است امروزه به یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین ام دی اف های موجود در بازار تبدیل شده است. در ساختار این نوع ام دی اف مواد و ترکیباتی به کار رفته است که سبب شده است تا در مقایسه با دیگر ام دی اف ها دارای برتری هایی باشد.

در ابتدا به توضیحی کلی در رابطه با ام دی اف و ساختار و ویژگی های می پردازیم تا در ادامه بیشتر با ام دی اف پلی گلاس و ویژگی های آن آشنا شویم.

آشنایی با ام دی اف

ام دی اف یا همان تخته فیبر از ترکیب ضایعات چوبی به همراه فیبر تشکیل شده است که به وسیله رزین و موم با یکدیگر ترکیب شده و سپس با قرار گرفتن تحت فشار زیاد و حرارت بالا تبدیل به صفحات فشرده ای می شوند. این صفحات سطحی کاملا صاف دارند که به دلیل داشتن این ویژگی می توان برای کارهای مختلفی از آنها استفاده کرد.

یکی از قابلیت هایی که ام دی اف به دلیل داشتن سطح کاملا صاف در مقابل صفحات چوبی که از خرده چوب ساخته میشوند دارد، قابلیت رنگ شدن و نقاشی کشیدن بر روی است، که به همین دلیل از صفحات ام دی اف در ساخت وسایلی همچون کابینت آشپزخانه ها و یا مبلمان استفاده می شود.

همچنین صاف بودن و عدم وجود خراش و یا شکاف در ام دی اف ها از جمله ام دی اف پلی گلاس باعث شده است تا در ساخت پروژه های چوبی که نیازمند نظافت و تمیزی بالایی است ام دی اف یکی از بهترین گزینه های انتخابی باشد. همانند ساخت قفسه های سبک، که در بسیاری از آن ها به جای استفاده از تخته های چوبی از ام دی اف استفاده می شود.

ام دی اف پلی گلاس

ام دی اف ها از جمله ام دی اف پلی گلاس صفحات بسیار مقاوم و متراکمی هستند و همین امر باعث شده است تا از وزن نسبتا بالایی نسبت به سایر تخته های چوبی برخوردار باشند اما به جز این مورد، ام دی اف ها دارای ساختار بسیار محکمی بوده که احتمال شکستگی در آن ها به حداقل رسیده است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ام دی اف را نسبت به تخته هایی که از خاک اره تشکیل شده است متمایز می کند مقاومت بیشتر این صفحات در مقابل آب و بالا بودن مقاومت کلی آن ها است.  به طور کلی کار کردن با ام دی اف همانند کار با چوب است.

ساختار این محصول

به طور کلی بالا رفتن محبوبیت ام دی اف در میان کاربران آن، سبب شده است تا انواع مختلفی از ام دی اف ها با ویژگی های منحصر به فرد و با کارایی های مختلف به بازار عرضه شوند. که در ساخت هر کدام جدا از ساختار پایه ای آن ها که همگی از ام دی اف تشکیل شده است، مواد و ترکیبات خاصی استفاده شده است.

در ساخت این محصول، در کنار لایه ای ملامینی که در دو سمت لایه های ام دی اف قرار می گیرد، یک لایه نازک در حدود ۷۵ میکرونی از پلی استر نیز بر روی آن کشیده می شود. همانطور که میدانید پلی استر از ترکیبات پلیمری ساخته شده است که دارای ویژگی و خاصیت های منحصر به فردی همچون مقاومت در برابر سایش، نور و نیز مقاومت بالا در برابر اسید و مواد آلی هستند.

همین امر باعث شده است که وجود این لایه پلی استر در ام دی اف گلاس آن ها را به یکی از مقاوم ترین انواع ام دی اف ها تبدیل کند و به همین دلیل از آن در ساخت بسیاری از لوازم همچون کابینت های آشپزخانه، کتابخانه و مواردی دیگر استفاده شود.

لایه پلی استر پوشاننده ام دی لاف های پلی گلاس از نوع پلیمر های بسیار براق است که به همین دلیل ظاهری کاملا شفاف و شیشه ای را به ام دی اف گلاس می دهد. بنابراین کاربرانی که می خواهند وسیله ساخته شده آن ها از ام دی اف ها دارای سطح براقی باشد. یکی از بهترین گزینه های انتخابی آن ها این محصول است. که می توان آن را به راحتی از خوگرپلاس با بالاترین کیفیت تهیه نمود.

ویژگی و مزایای استفاده از ام دی اف پلی گلاس

همانطور که گفته شد سطح ام دی اف پلی گلاس از پلی استر ساخته شده است که سبب شده سطح این ام دی اف ها کاملا شفاف و مانند شیشه به نظر برسد اما از آنجایی که پلی گلاس از جنس نوعی پلی کربنات است، باعث شده که این محصول ظاهری شبیه به شیشه داشته باشد اما از آن بسیار سبک تر باشد. به همین دلیل گزینه بسیار مناسب تری برای ساخت وسایل مختلف باشند.

از آنجایی که گفته شده است ام دی اف ها دارای خاصیت رنگ پذیری هستند و می توانند در رنگ های مختلف ایجاد و برای مصارف مختلف استفاده شوند، باید به این نکته اشاره کرد که رنگ پذیری در آن مربوط به لایه ملامینی آن هاست و سپس لایه پلی استر بر روی آن قرار می گیرد، که این امر باعث می شود این محصول شفافیت و رنگ خود را حفظ کند.

یعنی به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهند و یا رنگ آن ها از بین نمی رود. همچنین به دلیل مقاومتی که پلی استر در برابر نور دارد، باعث شده است تا این محصول نیز در برابر نور خورشید مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ نشوند.

به دلیل وجود لایه پلی استر بر روی سطح آن، این ام دی اف ها در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند و شما به راحتی و بدون نگرانی از ایجاد خراش بر روی سطح ام دی اف می توانید آن را با هر پارچه و دستمال و حتی اسفنج تمیز کنید. بر خلاف سایر ام دی اف ها که می بایست در هنگام تمیز کردن آن ها مراقب بود و تنها از یک دستمال نرم و تمیز برای پاک کردن آن ها استفاده کرد.

همانطور که گفته شد ساختار پلی استر های به گونه ای است که در مقابل اسید های معدنی و آلی مقاوم هستند. همین امر سبب شده است تا این محصول نیز در مقابل اسید هایی که در خانه و آشپزخانه وجود دارد و ممکن است در حین انجام کار بر روی ام دی اف ریخته شود.

همانند وایتکس و برخی اسپری های تمیز کننده مقاوم باشد. در صورتی که برخی دیگر از ام دی اف ها نسبت به ترکیبات شیمیایی حساس بوده و در اثر ریختن این مواد بر روی سطح ام دی اف دچار تغییر رنگ می شوند.

همچنین ام دی اف پلی گلاس در برابر رطوبت و آب دارای مقاومت بالایی هستند. به همین دلیل از ام دی اف پلی گلاس در مناطقی که دارای رطوبت بیشتری هستند می توان به راحتی استفاده کرد.

به طور کلی امروزه ام دی اف های مختلفی با کیفیت های متفاوت در بازار عرضه می شود. بنابراین مشاوره و کمک در انتخاب یک ام دی اف مناسب با سلیقه و شرایط و خواسته های مشتری امری است که می بایست توسط افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، به آن توجه شود. در این بین خوگرپلاس می تواند بهترین گزینه در انتخاب محصول مورد نظر شما باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد