طراحی ام دی اف خام

0

طراحی ام دی اف خام

به گزارش دکوکده : طراحی ام دی اف خام از آنجایی که درختان و منابع چوب در زمین در حال اتمام هستند و به دنبال این تعداد زیادی از وسایل زندگی افراد چوبی هستند باید راهی وجود داشته باشد که بتوان وسایل را به محصولی غیر از چوب تولید کرد. در این شرایط امروزه با استفاده از باقی مانده های بدون مصرف چوب مثل تکه های کوچک یا الیاف های چوب، محصولاتی تولید شده است که می توان به جای چوب از آن ها استفاده کرد.

فرآورده هایی همچون نئوپان، تخته چوب و ام دی اف در همین راستا ساخته شده اند. محصولی مانند ام دی اف می تواند بهترین فرآورده چوبی باشد که با روش های خشک کردن، چسب زدن و… از الیاف چوب و رزین تولید می شود. اما مسئله قابل توجه چگونگی طراحی ام دی اف خام است که در ادامه به آن می پردازیم.

این محصول با توجه به ویژگی های آن دارای انواع بسیار زیادی است. به عنوان مثال ام دی اف ها در ابعاد، ضخامت، چگالی، رنگ و… متفاوتی تولید می شوند که افراد متناسب با نیاز خود به ام دی اف می توانند آن را در هر اندازه و رنگی که نیاز است، تهیه کنند.

ام دی اف خام به چه نوع ام دی اف گفته می شود؟

ام دی اف ها زمانی که تولید می شوند جهت افزایش مقاومت و زیبایی آن ها، روکش هایی همچون هایگلاس، ملامینه و… وجود دارد که بر این محصولات چسبانده می شوند. به طوری که هرکدام از این روکش ها دارای رنگ ها، طرح ها و نقش های متفاوتی هستند که افراد با سلیقه های مختلف بتوانند به راحتی ام دی اف های روکش دار را برای وسایل خود خریداری کنند.

اما اگر ام دی اف تولید شده را به هیچ روکشی مجهز نکرده باشند، تنها محصول اصلی و خام باشد و بدون هیچ رنگ و روکشی، به آن ام دی اف خام می گویند که مصارف بیشتری همچون مبلمان سازی، کمدسازی، قفسه سازی و… نسبت به ام دی اف های روکش دار دارد.

چگونگی طراحی ام دی اف خام

همانطور که گفته شد ام دی اف های خام در بسیاری از صنایع چوبی استفاده می شود که طبق چگونگی استفاده از آن می بایست طرح های خاصی بر آن بزنند. ام دی اف های خام نسبت به چوب مقاومت بیشتری داشته و طراحی های بهتری بر آن می توان انجام داد.

این محصولات قابلیت انواع برش کاری، سنباده زنی و… را دارند به طوری که می توان آن را به هر شکلی طراحی کرد. ام دی اف های خام را می توان طوری طراحی کرد که دارای رگه های چوب باشد، که به آن ام دی اف خام طرح چوب می گویند یا می توان با استفاده از ابزارها و لوازم خاص این محصول را کنده کاری کرد و طرح مورد نظر افراد را بر آن پیاده کرد.

از دیگر طرح هایی که می توان بر یک ام دی اف خام پیاده کرد انواع برجسته سازی است. همانطور که بسیاری از طرح ها را با کنده کاری بر ام دی اف انجام می دهند همچنین ممکن است تعداد زیادی از طرح های زیبا و پرطرفدار را با برجسته سازی بر ام دی اف ایجاد کرد.

چرا تولید این محصول انجام می شود؟

همانطور که گفته شد از ام دی اف ها به جای چوب استفاده می شود و می توان آن را در مبلمان سازی و بسیاری دیگر از صنایع به کار برد. از آنجایی که به عنوان مثال در صنعت مبلمان سازی، انواع مبل با طرح های سنتی، سلطنتی، راحتی و.. تولید می شوند پس باید ام دی اف مورد استفاده را به شکل های مختلف طراحی کنند.

همچنین در ساخت میز با توجه به مصارف مختلف این وسیله همچون انواع میزهای تحریر، میز اداری و… باید به طراحی ام دی اف خام در این صنعت بپردازند که بتوانند با استفاده از یک ورق ام دی اف انواع میزها را تولید کنند.

به جز اینکه در تولید وسایل خانگی یا اداری باید ام دی اف را طراحی کنند همچنین مردم به یک ام دی اف ساده جهت درب اتاق، کمد و… خود علاقه ای ندارند بلکه با توجه به تفاوت در سلیقه باید این وسایل را به شکل های مختلف طراحی کنند که مردم با رضایتمندی بتوانند از آن ها استفاده کنند.

اگر ام دی اف خام انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد