چوب ام دی اف ملامینه

0

چوب ام دی اف ملامینه

چوب ام دی اف ملامینه : بخش عظیمی از لوازم منزل با استفاده از چوب تولید می شود که در دکوراسیون و زیبایی منزل شما نقش به سزایی دارد. چوب ها در انواع مختلف وارد بازار می شوند که با توجه به نوع، کیفیت و مقاومت دارای قیمت های متفاوتی هستند. با توجه به نقش آن در زیبایی منزل، جنس و کیفیت چوب برای افراد اهمیت زیادی دارد.

اکثر افراد هنگام خرید لوازم چوبی منزل خود، به جنس چوب به کار رفته در آن وسیله توجه می کنند. ممکن است در زمان خرید محصول این سوال ذهن شما را درگیر کند که چوب به کار رفته در لوازم مورد نظر شما از چه نوع است. گاهی به شما می گویند که جنس محصول مورد نظر شما چوب ام دی اف ملامینه است که در واقع ملامینه تنها یک روکش برای این محصول محسوب می شود.

ملامینه یکی از بهترین و پرکاربردترین روکش های چوب ام دی اف و دیگر اوراق فشرده است. از این روکش در تمام کشورهای جهان به ویژه ایران جهت زیبایی چوب استفاده می شود. اگر قصد خرید یک محصول از جنس ام دی اف را دارید با ما همراه شوید که شما را با این نوع از چوب و روکش ملامینه آن آشنا کنیم.

منظور از چوب ام دی اف ملامینه چیست؟

این روزه ها در بیشتر لوازم خانگی و دکوراسیون های حرفه ای از چوب ام دی اف استفاده می شود. یکی از دلایل مهم استفاده از ام دی اف، مقاومت فوق العاده آن است. به همین جهت از این چوب جهت ساخت تخت خواب، کابینت، میز نهارخوری، کمد، کتابخانه و انواع پارتیشن بهره گرفته می شود.

چوب ام دی اف در واقع به خمیر چوب پرس شده گفته می شود که با روکش های مختلف از جمله روکش ملامینه در بازار عرضه می گردد. آن نوع از ام دی اف ها که با روکش ملامینه وارد بازار می شود به اسم ام دی اف ملامینه شناخته می شود.

در حقیقت صفحه فشرده جهت دکور و زیبایی با روکش ملامینه، که یک نوع کاغذ تزئینی آغشته به ملامین بوده، پوشش داده می شود. ملامینه ها بدون نیاز به چسب و به صورت مستقیم بر صفحات فشرده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از این محصول چیست؟

چوب های ام دی اف ملامینه یکی از پر طرفدارترین و متنوع ترین های موجود در بازار است. این نوع چوب از مقاومتی بیشتر نسبت به دیگر چوب ها برخوردار بوده و زمانی که این چوب با این روکش پوشیده شود حاصل آن یک وسیله ی بسیار مقاوم است.

این محصول در برابر رطوبت و حرارت بسیار قدرتمند عمل می کنند. همین امر باعث شده است که در بسیاری از کارخانه ها و تولیدی های بزرگ از این چوب جهت تهیه تجهیزات و لوازم استفاده شود. یکی از دلایل استفاده تولیدکنندگان از چوب ام دی اف ملامینه، قابلیت بازیافت آن است که به محیط زیست کم تر زیان می رساند.

از دلایل پرطرفداری چوب ام دی اف بین مردم جهان می تواند قابلیت ماشین کاری و سنباده خوری مناسب در آن باشد. این صافی و تراکم در چوب های ام دی اف باعث شده است که سازندگان بتوانند انواع وسایل را در رنگ ها و شکل های مختلف وارد بازار کنند.

کاربرد این محصول چیست؟

از آنجا که چوب ام دی اف مقاومت زیادی دارد و همچنین از قابلیت ابزار خوری و ماشین کاری بهره مند است، تولیدکنندگان و نجاران در ساخت انواع و اقسام مختلف لوازم خانگی از این نوع چوب استفاده می کنند.

این محصول تزئین شده دارای ظرفیت شکل پذیری بالا بوده و همین امر به افراد در تولید محصولات متنوع و با کیفیت کمک می کنند به همین جهت بسیاری از لوازم چوبی منازل از این نوع محصول ساخته شده است.

در بسیاری از ادارات از مبلمان ها، میز، کمد و کتابخانه با جنس چوب ام دی افاستفاده می کنند. این چوب در ساخت لوازم خانگی نیز کاربرد دارد که انواع سرویس خواب، مبل، بوفه، میزی نهارخوری، روکوب دیوار و پارتیشن ها از آن تهیه می شود.

بخش عمده ای از تجهیزات کارخانه های، به علت خاصیت ضد حریقی از چوب ام دی اف تهیه شده.

قیمت چوب ام دی اف ملامینه

قیمت چوب ام دی اف با این روکش در بازار متفاوت بوده و به محصول مورد نظر شما بستگی دارد. ورق های ام دی اف از چوب درختان، لیف های درخت خرما، نیشکر و نوعی مواد شیمیایی تهیه شده و به ورق های فیبری تبدیل می شود. این ورق ها به صورت خام در بازار موجود بوده و با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شود.

قیمت این ورق های خام با قیمت چوب ام دی اف ملامینه متفاوت است زیرا که ورق های بدون روکش در مقایسه با صفحه فشرده روکش دار ارزان تر بوده و شما با توجه به جنس، ضخامت، کارخانه و کشور سازنده می توانید این ورق ها را با قیمت های متفاوت تهیه کنید.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب بین این دو را دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد