ام دی اف طرح دار برجسته

0

ام دی اف طرح دار برجسته

ام دی اف طرح دار برجسته : ام دی اف ها به دلیل کیفیت و تنوعی که دارد سبب شده تا در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. امروزه بسیاری از وسایل و تجهیزاتی که در محیط اطراف خود مشاهده می کنید از چوب ساخته شده اند. ام دی اف یکی از فرآورده های چوبی است که در ساخت بسیاری از لوازم کاربرد زیادی دارد. ام دی اف ها در طرح و رنگ های گوناگونی در بازار عرضه می شوند.

صفحات فشرده در ساخت بسیاری از لوازم مهم به کار برده می شوند. ام دی اف طرح دار برجسته یکی از انواع ام دی اف هایی بوده که از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر علاقمند به این نوع فرآورده چوبی هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشد تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

ام دی اف طرح دار برجسته چگونه تولید می شوند؟

جهت تولید این نوع فرآورده در ابتدا ام دی اف خام را تولید می کنند. نحوه تولید ام دی اف به این صورت است که از الیاف های چوب که به صورت تکه چوب های بزرگ و کوچک هستند همراه با رزین و دیگر ترکیبات شیمیایی مخلوط می کنند.

برای بهتر ترکیب شدن مواد با یکدیگر و چسبندگی بهتر، در دستگاه پرس با درجه حرارتی استاندارد قرار می دهند. در نهایت در دستگاه پرس شکل نهایی خود را بدست می آورد. سپس برای زیبایی و کیفیت بیشتر محصول از روکش های متنوعی استفاده می کنند.

روکش ها انواع متفاوتی دارند که بسته به سلیقه مشتریان بر سطح ام دی اف پرس می شوند. برخی از روکش ها به شکل طرح دار هستند که حالت برجسته ای مانند چوب طبیعی دارند. اغلب روکش های طرح دار برجسته از جنس ملامینه هستند.

در نهایت برای تولید ام دی اف برجسته از روکش هایی طرح دار که آغشته به فرمالدئید هستند بر سطح ام دی اف بدون چسب زنی مجدد پرس می شوند. این گونه روکش هایی که بر سطح ام دی اف قرار می گیرند علاوه بر زیبایی سبب مقاوم تر شدن این نوع فرآورده چوبی خواهد شد.

ورق ام دی اف طرح دار برجسته در چه سازه هایی استفاده می شود؟

ورق های ام دی اف که دارای روکش و طرح های برجسته هستند به دلیل متریال خوب و زیبایی که دارند در ساخت بسیاری از سازه های چوبی به کار برده می شوند. اما در اغلب مواقع در ساخت بسیاری از کابینت ها استفاده می شود.

کابینت هایی که از این نوع فرآورده چوبی ساخته می شود، نمایی زیباتر به منزل شما می بخشد. زیرا این نوع فرآورده ساختاری شبیه به چوب های طبیعی دارد. علاوه بر ساخت کابینت در اغلب لوازم و قسمت های دیگر منزل مانند اپن آشپزخانه، کمد دیواری، انواع میزها، صندلی، قفسه ها، کتابخانه، مبلمان ها، پارتیشن، دیوارکوب ها، پوشش سقف، روشویی سرویس بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد زیادی دارد.

مزایا استفاده از این محصول

ام دی اف ها به دلیل ساختار و متریالی که دارند در ساخت بسیاری از لوازم به کار برده می شوند. مزایایی که سبب محبوبیت این نوع فرآورده شده به شرح زیر است:

  • در هنگام ساخت ام دی اف از متریالی استفاده می شود که در مقابل عوامل مخرب ساز بسیار مقاوم هستند.
  • این نوع ام دی اف ها نسبت به سایر فرآورده ها از وزن مناسبی برای ساخت لوازم برخوردار است.
  • این نوع ام دی اف ها به دلیل طرح و برجستگی هایی که در سطح خود دارند، سبب زیبایی منزل شما خواهد شد.
  • ام دی اف های طرح برجسته ساختاری شبیه به چوب های طبیعی دارد.
  • این نوع از ام دی اف ها دارای تنوع رنگی بالا بوده و قابلیت هماهنگی با سایر تجهیزات خانه شما را دارد.
  • یکی از مهم ترین مزایایی که این نوع فرآورده نسبت به سایر فرآورده های مشابه دارد، قیمت مناسب و ارزان آن است.

تمامی این مزایا سبب شده تا افراد زیادی، تمایل به خرید این نوع از فرآورده های چوبی داشته باشند.

از چه نوع روکشی بر سطح ام دی اف طرح دار استفاده می کنند؟

روکش های ملامینه به دلیل کیفیت و قیمت مناسبی که دارند در ساخت بسیاری از محصولات استفاده می شود. روکش های ملامینه رنگ و طرح های متنوعی دارند. یکی از مدل های روکش های ملامینه سینکرونایز نام داشته و به عنوان ام دی اف طرح دار به کار برده می شود.

روکش های ملامینه سینکرونایز در سطح خود طراحی هایی را دارند که بسیار شبیه به چوب است و نمایی زیبا به محصولات شما می بخشد.

اگر ام دی اف طرح دار برجسته انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد