ام دی اف ملامینه برجسته

0

ام دی اف ملامینه برجسته

به گزارش دکوکده : ام دی اف ملامینه برجسته ام دی اف ها در ساخت بسیاری از لوازم و تجهیزات به کار برده می شوند. درخواست و محبوبیت این نوع ام دی اف سبب شده تا تولید کنندگان با طرح های مختلفی ام دی اف ها را در بازار عرضه کنند. جهت طراحی و ایجاد زیبایی در ام دی اف، از روکش های مختلفی بر سطح آن استفاده می کنند.

یکی از پرکاربرد ترین روکش ها، ملامینه است. مزایا و ویژگی های ملامینه سبب شده تا افراد زیادی علاقمند به تهیه این نوع فرآورده شوند. همچنین برای زیبایی بیشتر تخته چوب های ام دی اف، طراحی هایی را بر سطح آن انجام می شود که اصطلاحاً به آن ام دی اف ملامینه برجسته یا سینکرونایز گفته می شود.

اگر شما علاقمند به این نوع فرآورده هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این خصوص برای شما بازگو کنیم.

ساختار ام دی اف ملامینه برجسته چگونه است؟

جهت ساخت این نوع فرآورده، تولید کنندگان باید چندین مراحل را طی کنند تا در نهایت این نوع ام دی اف را تولید و طراحی کنند. در ابتدا جهت تولید تخته ام دی اف از الیاف چوب آن را با ترکیباتی شیمیایی ترکیب می کنند.

برای ایجاد ترکیب بهتر، الیاف و مواد شیمیایی را در حرارت بالا قرار داده و پرس می کنند. پس از خشک شدن این تخته چوب از روکش هایی متفاوت استفاده می کنند تا سبب زیبایی و مقاوم شدن سازه شود. ملامینه یکی از پرکاربرد ترین روکش هایی است که بر سطح ام دی اف قرار می گیرد.

تولید کنندگان جهت برجسته سازی ام دی اف به دو صورت طراحی را انجام می دهند. گاهی اوقات بر سطح ام دی اف خام طراحی های را انجام داده و ملامینه را بر سطح آن قرار می دهند یا با استفاده از ملامینه های برجسته ام دی اف های برجسته ملامینه را تولید می کنند.

چرا انتخاب برخی از افراد این محصول است؟

بسیاری از افراد هنگام خرید محصولات چوبی بیشتر لوازمی را انتخاب می کنند که ساختاری شبیه به چوب داشته باشد. چوب های طبیعی گران قیمت و دارای وزن سنگینی هستند به همین جهت تولیدکنندگان به ندرت از این نوع چوب استفاده می کنند.

علاوه بر این، چوب های طبیعی مقاومت زیادی در برابر عوامل مخرب ساز نداشته و در طولانی مدت ممکن است مقاومت خود را از دست بدهند. به همین جهت ام دی اف هایی با ساختاری شبیه به چوب را تولید کردند که اصطلاحاً به آن سینکرونایز گفته می شود.

جهت ساخت این نوع ام دی اف ها از ملامینه هایی با طراحی چوب های برجسته استفاده می کنند گاهی اوقات ممکن است که بر سطح ام دی اف طراحی هایی را انجام داده و سپس روکش ملامینه را بر سطح آن قرار دهند. این نوع فرآورده در نهایت ساختاری شبیه به چوب های طبیعی خواهند داشت.

ام دی اف برجسته کیفیت و وزن قابل قبولی نسبت به چوب های طبیعی داشته و همچنین از قیمت کمتری نسبت به ام دی اف ها برخوردار هستند. مزایای این نوع ام دی اف سبب شده تا افراد زیادی تمایل به انتخاب این نوع فرآورده داشته باشند.

این محصول در ساخت چه محصولاتی کاربرد دارد؟

این نوع فرآورده به دلیل کیفیت و زیبایی که دارد سبب شده تا در ساخت بسیاری از محصولات کاربرد داشته باشد. ام دی اف برجسته به دلیل طراحی هایی که بر سطح خود دارد در ساخت بسیاری از کابینت ها استفاده می شود. اما به طور کلی در ساخت بسیاری از محصولات مانند میز، صندلی، قفسه، دیوار پوش و بسیاری از لوازم و قسمت های دیگر به کار برده می شوند.

مزایا استفاده از ام دی اف برجسته ملامینه چیست؟

این نوع فرآورده به دلیل مقاومت خوبی که دارد منجر شده تا بسیاری از افراد علاقمند به تهیه این نوع ام دی اف باشند. در ادامه در خصوص مزایا استفاده این نوع فرآورده برای شما بیشتر خواهیم گفت.

  • روکش های ملامینه دارای طرح و رنگ زیبایی بوده و تنوع بالایی به جهت رنگ و طرح دارند.
  • روکش هایی که بر سطح ام دی اف قرار گرفته سبب مقاومت بیشتر ام دی اف شده و می توان در ساخت بسیاری از محصولات به کار برد.
  • طراحی های برجسته شبیه به چوب های طبیعی داشته و سبب زیبا تر شدن منزل شما می شود.
  • این نوع فرآورده با کیفیت و در حین حال زیبایی که دارد با قیمت کمی نسبت به فرآورده های مشابه به بازار عرضه می شود.

تمامی این مزایا سبب شده تا افراد تمایل به تهیه محصولاتی داشته باشند که از ام دی اف ملامینه برجسته ساخته شده باشد.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب بین این دو را دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد