ام دی اف یکرو خام

0

ام دی اف یکرو خام

به گزارش دکوکده : ام دی اف یکرو خام از فرآورده های چوبی به جهت ساخت بسیاری از لوازم و تجهیزات استفاده می شود. ام دی اف یکی از پرکاربردترین فرآورده هایی است که جهت ساخت بسیاری از لوازم به کار برده می شود. این نوع فرآورده می تواند به شکل های گوناگونی در بازار عرضه شود تا هر کس متناسب با نیاز خود محصول مورد نظر را تولید کند.

ام دی اف یکرو خام

برخی اوقات جهت ساخت بسیاری از لوازم از ام دی اف یکرو خام استفاده می کنند. یک طرف این نوع فرآورده می تواند به صورت روکش، طراحی یا رنگ های متنوعی باشد. اگر شما تمایل به استفاده از ام دی اف های یکرو را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشد تا اطلاعات خوبی در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

ساختار ام دی اف یکرو خام چگونه است؟

جهت تولید ام دی اف خام در ابتدا الیاف های چوب که تکه های بزرگ و کوچک هستند به همراه رزین های مخصوص در دستگاهی با درجه حرارت بالا قرار می دهند تا ترکیبات به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

پس از خشک شدن، آنها را در ابعاد و ضخامت استاندارد برش می زنند. سپس یک رو آن را با استفاده از روکش های مختلف می پوشانند. جهت روکش کردن ام دی اف خام می توان از روکش های متفاوتی بر سطح آن استفاده کرد.

در واقع ام دی اف خام یکرو به این منظور است که یک سطح آن روکش و طراحی شده و روی دیگر آن هیچ روکشی ندارد. گاهی اوقات نیز به طور کلی تخته های ام دی اف را روکش قرار می دهند.

کاربرد این محصول

برخی از افراد ترجیح  می دهند به جای استفاده از ام دی اف کاملاً روکش شده از ام دی اف هایی استفاده کنند که یک طرف آن طراحی و روکش شده باشد. زیرا برخی از تجهیزات و لوازم نیازی به ام دی اف هایی که کاملاً روکش شده باشد، ندارند.

در ساخت بسیاری از کفپوش ها و دیوارپوش هایی که از ام دی اف ساخته می شود لزومی به روکش و طراحی دو طرف ام دی اف نیست. به همین جهت در ساخت کفپوش و دیوارپوش ها که یک طرف آن قابل مشاهده است از ام دی اف های خام یک رو استفاده می کنند.

در برخی مواقع افراد ترجیح می دهند برای ساخت کابینت از ام دی اف های یکرو خام استفاده کنند. زیرا نمای بیرونی کابینت برای آن ها اهمیت بیشتری دارد. اما بهتر است برای ساخت بسیاری از لوازم که نمای دو طرف ام دی اف نمایان می شود از ام دی اف هایی استفاده شود که دو طرف آن طراحی و روکش شده باشد تا علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی در برابر عوامل فرسایشی داشته باشند.

مزایا استفاده از ام دی اف یک رو خام

هنگامی که ام دی اف ها تولید می شوند به صورت خام قابل استفاده هستند اما به جهت افزایش کیفیت و زیبایی کار از روکش هایی بر سطح آن استفاده می کنند. روکش هایی که بر سطح آن قرار می گیرد ممکن است از جنس چوب یا پلاستیکی طرح چوب باشد.

جهت خریداری ام دی اف روکش دار شما باید هزینه های بیشتری را بپردازید. ام دی اف هایی که یک طرف آن از روکش استفاده شده به مراتب هزینه کمتری نسبت به سایر ام دی اف ها دارد که دو طرف آن روکش شده است. بنابراین می توان گفت یکی از مزایای ویژه این نوع ام دی اف قیمت آن است.

ام دی اف خام یکرو دارای طراحی زیبا و مقاوم است. در واقع طرفی که از روکش دار شده است، جهت استفاده از کفپوش ها بسیار مناسب هستند.

روکش هایی که بر سطح  ام دی اف قرار می گیرند

جهت روکش کردن ام دی اف ها از روکش های مختلفی برای زیبایی و مقاومت ام دی اف استفاده می کنند. روکش ها انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه هر کس از انواع روکش ها جهت ام دی اف یک رو خام استفاده می شود. انواع روکش هایی که بر یک طرف این نوع فرآورده چوبی قرار می گیرد به شرح زیر است:

روکش ملامینه

یکی از رایج ترین روکش هایی که کاربرد زیادی در ساخت محصولات دارد، ملامینه است. در ساختار این نوع روکش از چسب فرم آلدئید استفاده شده است. بنابراین هنگام پرس روکش نیازی به چسب زنی مجدد بر سطح ام دی اف نخواهید داشت.

این نوع روکش در برابر بسیاری از عوامل خارجی مانند خش، ساییدگی، رطوبت و نم مقاومت زیادی داشته و می تواند در افزایش عمر محصولات نقش مهمی داشته باشد.

روکش PVC

روکش های پی وی سی از جنس پلاستیک بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این نوع فرآورده از نظر قیمت مقرون به صرفه است و بیشتر در ساخت محصولاتی به کار می رود که با آب و رطوبت در ارتباط است. زیرا این نوع روکش ها در برابر نم و رطوبت مقاومت زیادی دارند.

روکش لترون

این نوع روکش ها به عنوان فویل های کاغذی نیز شناخته می شوند. به طور کلی روکش لترون به صورت ساده، براق، مات و طرح دار عرضه می شوند. روکش لترون در برابر خش و ساییدگی، مقاومت کمی داشته و به همین دلیل از قیمت کمتری نسبت به سایر روکش ها برخوردار است.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب بین این دو را دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد