ورق ام دی اف روکش دار

0

ورق ام دی اف روکش دار

به گزارش دکوکده : ورق ام دی اف روکش دار ام دی اف یکی از چوب های پرطرفدار در بازار است و این فرآورده چوبی به روش خشک، تولید و به بازار عرضه می گردد. این نوع چوب در واقع از خرد های چوب و نوعی فیبر تشکیل شده است، چگالی متوسطی دارد.

ورق ام دی اف روکش دار

چوب MDF معمولاً به صورت خام از کارگاه به دست تجاران این صنعت می رسد و سپس با انواع مختلف روکش سطح آن را می پوشانند. افزودن روکش به چوب ام دی، علاوه بر زیبایی سبب ایجاد استحکام و مقاومت در این چوب می شود. روکش های چوب ام دی اف در دو مدل طبیعی یا همان چوبی و مصنوعی یا کاغذی وجود دارند که در نوع اول از ورق های نازک چوب برای روکش استفاده می شود و در نوع دوم این روکش ها از کاغذهای تزئینی که به چسب آغشته شده ساخته می شود. ورق ام دی اف روکش دار در مقایسه با ورق هایی که به صورت خام وارد بازار می شود، ارزان تر است.

روش روکش دار کردن ام دی اف

ورق های ام دی اف در کارگاه های تولید چوب ساخته شده و از تمام مراحل ساخت به خوبی گذر می کنند. در مرحله بعد برای روکش وارد کارگاه جدید می شوند. در کارگاه صنعتی ورق های ام دی اف را روکش می کنند. این ورق ها با ضخامت های متفاوت توسط نیروی انسانی بر روی دستگاه پرس قرار می گیرند. سپس از اینکه ورق به درستی روی دستگاه قرار گرفت. مسئول مربوطه دستگاه را روشن می کند و ورق ام دی ام را به سمت دستگاه هل می دهد. این عملیات کمک می کند تا چوب زیر دستگاه مخصوص پرس قرار گیرد و با حرارت خوب به چوب ام دی ام بچسبد. روکش های ملامینه که ۵۰% آن از چسب تشکیل شده برای چسباندن روی ام دی اف تنها به حرارت و پرس شدن نیاز دارند. اما برخی از روکش ها برای قرار گرفتن روی ام دی اف نیاز به چسب کاری دارند. در مرحله پایانی MDF از حالت خامی درآمده و به ورق ام دی اف روکش دار تبدیل شده است.

انواع ورق ام دی اف با روکش های زیبا

یکی از ویژگی های مهم در چوب ام دی اف خاصیت انحنا پذیری و شکل پذیری آسان آن بوده، که سبب محبوبیت و تقاضای زیاد MDF شده است. اما باید بدانید که این مدل از چوب در صورتی که روکش نداشته باشد از مقاومت و زیبایی کمتری بهره مند می شوند. بنابراین برای پوشش دادن و زیبایی ورق ام دی اف روکش دار طراحی شده است که ما در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

روکش های چوبی

روکش های چوبی یا طبیعی: این روکش های است که بسیار طبیعی جلوه می کند زیرا این ورق های نازک به وسیله خورده چوب های نازک ساخته شده است و لوازمی که در آن از روکش چوبی استفاده شده روح و شادابی می بخشد. استفاده از روکش چوبی در ایران مرسوم نبوده، اما از این روکش ها اغلب در صنعت ساخت مبل های کلاسیک استفاده می شود. از این نوع روکش برای پوشش دهی چوب های نئوپان، تخت های فیبری و تخته لایه استفاده می شود. این نوع روکش نسبت به روکش های مصنوعی دارای مقاومت کمتری بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

روکش های کاغذی

روکش های کاغذی یا مصنوعی: این روکش ها از کاغذهای تزئینی ساخته شده، که معمولاً به چسب آغشته شده، و روی چوب پرس می شوند. روکش های کاغذی خود به سه دسته تقسیم می شوند، ترموپلاستیک  در صورتی که شی مورد نظر شما مسطح و صاف نباشد، به دلیل انحنا پذیر بالای این روکش انتخاب مناسبی است.

روکش های کاغذی لمینیت که خود به سه بخش مجزا تقسیم می شود که خاصیت یکسان دارند. در هر سه مدل این سبک دارای مقاومت زیادی است اما قابلیت انعطاف کمی دارد.

یکی از پرطرفدارترین نوع روکش ملامینه است که محبوبیت زیادی در میان ورق های روکش دار ام دی اف دارد. زیرا به علت هماهنگ بودن با چوب ام دی ام، بسیار طبیعی است و به ام دی اف مقاومت زیادی می بخشد.

قیمت این محصولات

ام دی اف ها به چند صورت مختلف به بازار عرضه می گردد اما در کل ام دی اف ورق های از چوب است که نجاران در ساخت انواع لوازم خانگی از آن کمک می گیرند. گاهی این ورق ها به صورت خام وارد بازار می شوند و طبق نیاز مشتریان روکش می گردند. زمانی که یک ورق ام دی اف خام بوده و از هیچ روکش برای تزئین و مقاومت آنها استفاده نشده، از قیمت مناسب تری برخوردار است.

پس از روکش کردن طبق روکش که برای ام دی اف در نظر گرفته شده، قیمت تغییر می کند. قیمت در ام دی اف بسیار نسبی بوده و گاهی کالایی با روکش ملامینه مبلغ بالاتری نسبت به ورق ام دی اف با روکش طبیعی دارد. اما در کل معمولاً قیمت یک ورق ام دی اف روکش دار، در مقایسه با ورق خام آن بیشتر است.

یکی از عوامل دیگر که در قیمت چوب تاثیر دارد خرید عمده یا تک ورق ام دی اف روکش دار است.

برای بررسی های بیش تر در خصوص این محصولات و کسب اطلاعات دقیق تر و بیش تر اگر که قصد تصمیم گیری و انتخاب بین این دو را دارید، می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد