ام دی اف ۸ میل

0

ام دی اف ۸ میل

به گزارش دکوکده : ام دی اف ۸ میل همانطور که می دانید محصولات چوبی ام دی اف در ضخامت های مختلفی تولید می شوند که یکی از انواع پرکاربرد آن این محصول است. در واقع ام دی اف ها محصولاتی چوبی هستند که از خرده چوب درختان تولید می شوند.

در ساخت ام دی اف ۸ میل علاوه بر تکه های بسیار ریز چوب از چسب و سایر افزودنی هایی مانند رزین برای استحکام بخشیدن به آن استفاده می شود. پس اینکه مخلوط حاصل تولید شد، لازم است که ام دی اف حاصل برای افزایش استقامت در شرایط محیطی دما و فشار بالا قرار گیرد.

این شرایط محیطی کمک می کند تا رطوبت موجود در این تخته های چوبی از آن خارج شده و در نهایت تخته ها از استقامت لازم برخوردار شوند. تخته های چوبی ام دی اف، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، در مصارف مختلفی به کار برده می شوند.

به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم تا کاربردهای این محصول را مورد ارزیابی قرار داده و مزایا و معایب آن را برشماریم.

موارد مصرفی تخته چوبی ام دی اف ۸ میل

ام دی اف ۸ میل به دلیل اینکه از ضخامت کمتری نسبت به سایر انواع ام دی اف ها برخوردار است، کاربرد کمتری در صنایع چوب دارد. نکته ای که در رابطه با این ام دی اف ها وجود دارد این است که به دلیل وجود ضخامت کم به راحتی می توان آنها را برش داده و به فرم دلخواه درآورد.

در نتیجه در صورتی که قصد اعمال جزئیات پیچیده روی تخته های چوبی را دارید، استفاده از این ام دی اف ها می تواند کاملا مناسب باشد. از طرفی به دلیل ضخامت کم، می توان سوراخ ها و برش های مورد نظر را با استفاده از ماشین آلات مختلف، روی این تخته های چوبی اعمال کرد.

ام دی اف ها به دلیل اینکه سطح کاملا صاف و هموار دارند، معمولا می توان به راحتی آنها را رنگ کرده و طراحی های مورد نظر را روی آن اعمال کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این ام دی اف ها عدم تورم و تغییر در ضخامت آنهاست. بنابراین این تخته ها با گذشت زمان و در شرایط مختلف تغییر شکل نداده و ثابت خواهند بود.

ام دی اف ۸ میل کاربرد های خانگی و حرفه ای متنوعی دارد که از جمله آنها می توان به کاربرد آن در مصارفی مانند مبلمان، کابینت و قفسه، کفپوش، پروژه های تزئینی، جعبه بلندگو، درب، قاب درب و تولید صنایع دستی مختلف اشاره کرد.

ویژگی های ام دی اف ۸ میل

به دلیل اینکه این نوع ام دی اف از خرده چوب های ریز تولید می شود، می توان دریافت که تولید این محصولات بازیافتی بوده و از هدررفت قطعه های چوبی ریز جلوگیری می کند. از طرفی به دلیل اینکه ام دی اف ها از خرده چوب ها تولید شده اند، بسیار ارزان قیمت تر از چوب طبیعی هستند.

در واقع با انتخاب ام دی اف ۸ میل برای مصارف چوبی، می توان طرحی از چوب را داشت در حالی که مبلغ بسیار پایین تری را پرداخت می کنید. این قطعات چوبی سطحی صاف داشته و در نتیجه برای ایجاد طرح ها و نقاشی و رنگ کاری های گوناگون بسیار مناسب هستند.

به دلیل ماهیت ساختاری محکمی که دارد، می توان این تخته های چوبی را در مصارفی که نیاز به اتصالات مختلف دارد، به کار برد. ام دی اف ها قطعات چوبی هستند که روی آنها دانه ای وجود ندارد و در نتیجه مهندسی شده هستند.

در صورتی که دانه ای بر سطح ام دی اف ۸ میل وجود داشته باشد، این تخته ها در هنگام ایجاد سوراخ ها یا قرار گرفتن زیر ماشین آلات مختلف دچار ترک شده و آسیب می بینند. از طرفی به دلیل اینکه این چوب ها سطح بسیار صافی دارند، می توان روکش های چوبی مختلف و لمینت را به آن متصل کرد.

از دیگر ویژگی های ام دی اف ها می توان به مقاومت آنها در برابر خورده شدن توسط موریانه ها و حشرات موذی اشاره کرد. علت این امر نیز به کار رفتن موادی به خصوص در هنگام ساخت این تخته های چوبی است.  این محصول به دلیل اینکه در شرایط دما و فشار بالا قرار می گیرد، در برابر گرما یا سرما منبسط و منقبض نشده و در نتیجه دچار ترک نمی شود.

معایب استفاده از این محصول

ام دی اف ۸ میل به جهت اینکه از ضخامت کمی برخوردار است، معمولا برای محیط هایی که نیاز به مقاومت بالا دارد، به کار برده نمی شود. در ضمن این تخته ها با قرار گرفت در معرض آب دچار تورم شده و آب را به خود جذب می کنند.

از دیگر معایب استفاده از این تخته های چوبی، عدم قابلیت ترمیم و بازسازی آن است و به همین دلیل است که  تخته های ام دی اف نیاز به نگهداری زیادی دارند.

قیمت ام دی اف 

هزینه های مربوط به ام دی اف ها به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت ام دی اف ها میزان ضخامت آنهاست. در مورد ام دی اف ۸ میل می توان بیان کرد که با توجه به اینکه مساحت مورد نظر مشتری چقدر باشد، هزینه های مربوط به این قطعات چوبی متفاوت خواهد بود.

از طرفی تراکم ام دی اف ها نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. در واقع هرچه تراکم مورد نظر بیشتر باشد، تخته چوبی از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه گران قیمت تر است. چسب ها و مواد افزودنی به کار رفته برای تولید این قطعات چوبی نیز از دیگر معیارهای هزینه های مربوط به ام دی اف ۸ میل است.

اما می توانیم بگوییم که تولیدی خوگرپلاس با تولید این نوع ام دی اف در سایزها و اندازه های گوناگون، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا یکی از معدود تولیدی هایی است که به تولید این محصول چوبی می پردازد. از طرفی با خرید از این تولیدی می توانید محصولات مورد نظر خود را با پایین ترین نرخ ها تهیه کرده و در موارد مورد نظر خود، استفاده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد