ام دی اف ۱۶ میل

0

ام دی اف ۱۶ میل

به گزارش دکوکده : ام دی اف ۱۶ میل از جمله محصولات چوبی فیبری است که برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این تخته های چوبی با استفاده از خرده چوب ها و مخلوط کردن آنها با موادی مانند رزین و چسب بازسازی شده اند.

ام دی اف ۱۶ میل به دلیل که اینکه پس از پایان پروسه تولید در معرض گرما و فشار بالا قرار می گیرد، از مقاومت قابل قبولی برخوردار بوده و برخلاف تخته سه لا سنتی خم نمی شود. از این تخته های چوبی به دلیل اینکه از استقامت بالایی برخوردار هستند، در موارد متعددی استفاده می شوند.

به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد مصارف ام دی اف ۱۶ میل، نحوه تولید مزایای کاربرد آن به بررسی بپردازیم.

کاربرد های ام دی اف ۱۶ میل

به دلیل اینکه تخته های ام دی اف ۱۶ میل از تکه های چوبی بسیار ریز تشکیل شده اند، از قیمت پایین تری نسبت به سایر محصولات چوبی برخوردار هستند و به همین جهت از آنها در مصارف مختلفی استفاده می شود.

ام دی اف ۱۶ میل برای تولید مبلمان، قفسه بندی، کابینت و قالب سازی استفاده می شود. از طرفی از این تخته های چوبی به منظور ساخت میزهای مختلف، کمد و تخت خواب نیز استفاده می کنند. از ام دی اف ها در آشپزخانه و برای طراحی دکوراسیون های مختلف نیز می توان استفاده کرد.

در ضمن از ام دی های ضدآب می توان در مصارف بیرونی یا حمام نیز استفاده کرد. در واقع این خاصیت هنگامی ایجاد می شود که از روکش های خاصی برای پوشاندن این تخته ها استفاده شود. این روکش ها را می توان با استفاده از لاک رنگ و سیلانت و موادی از این قبیل بر روی ام دی اف ها ایجاد کرد.

برخورداری از خاصیت ضدآب سبب می شود تا هنگامی که از ام دی اف ۱۶ میل در محیط هایی که رطوبت بالاست استفاده می شود، نیازی به صرف زمان و هزینه بالا برای تعمیر تخته چوب های خسارت دیده نباشد.

در ضمن این محصولات چوبی در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری نیز کاربرد گسترده ای دارند.

مزایای استفاده از ام دی اف ۱۶ میل

با استفاده از ام دی اف ۱۶ میل، افراد می توانند از موادی ارزان قیمت تر به جای چوب طبیعی استفاده کنند. در واقع بدون نیاز به پرداخت هزینه های مربوط به چوب طبیعی می توانید جلوه ای از چوب طبیعی را داشته باشید.

بنابراین می توان گفت که استفاده از این محصول بسیار مقرون به صرفه بوده و افراد نمی توانند به راحتی به این تخته ها دسترسی داشته باشند. از دیگر مزایای این تخته های چوبی استفاده از خرده های چوبی است که در هنگام برش درختان تولید می شود.

بنابراین این محصول به طور ۱۰۰ درصدی از موارد بازیافت شده تولید می شود و به نوعی زیست سازگار است. در ضمن رنگ پذیری این الیاف چوبی بسیار راحت است و می توان به راحتی آن را در اندازه های مختلف  برش داد.

ام دی اف ۱۶ میل یک محصول مهندسی شده است و به همین جهت است که روی این محصولات چوبی دانه ای وجود ندارد. این امر سبب می شود تا در هنگام برش و یا ایجاد سوراخ برای اتصال این تخته های چوبی، قطعه چوب تقسیم نشده و شکسته نشوند.

یکی دیگر از مزایای ام دی اف این است که این محصولات در برابر خوردگی توسط موریانه ها مقاوم هستند. علت این امر نیز به کارگیری موادی به خصوص در هنگام ساخت این محصولات چوبی است. در ضمن ام دی اف ها در برابر گرما و سرما منبسط و منقبض نمی شوند و این نکته را می توان یکی دیگر از مزایای این تخته های چوبی در نظر گرفت.

شکل دادن چوب های ام دی اف از دیگر چوب های جامد ساده تر است و به همین جهت است که می توان ام دی اف ها را به راحتی برش داده و به طرح های دلخواه درآورد. از طرفی روکش های چوبی به راحتی در سطح این تخته های چوبی قرار می گیرند و ظاهری زیبا به ان می بخشند.

معایب این محصول

شاید یکی از مهم ترین معایب استفاده از ام دی اف ها، آزاد کردن گاز فرمالدئید باشد. این ماده که در هنگام تولید تخته های ام دی اف ۱۶ میل به کار برده می شود، ممکن است که در اثر گذشت زمان ماده فرمالدهید را آزاد کنند که برای سلامتی انسان خطر دارد.

از دیگر معایب ام دی اف های آن است که چنانچه این تخته های چوبی در تماس با آب قرار گیرند، ممکن است که به سرعت آب را جذب کرده و متورم شوند. از طرفی ام دی اف ها نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی دارند و در صورتی که ترکی در این محصولات چوبی ایجاد شود، نمی توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

همچنین ام دی اف ۱۶ میل نسبت به چوب طبیعی از مقاومت کمتری برخوردار بوده و برای استرس ها و فشار های شدید طراحی نشده اند. در نتیجه این محصولات چوبی مستعد ترک خوردن بوده و پایداری کمتری در مبلمان دارند.

ام دی اف ها انعطاف پذیری بسیار پایینی داشته و در نتیجه چکش خوار نیستند. بنابراین نمی توان از آنها در مکان هایی که نیاز به قوس است، استفاده کرد.

در نهایت باید بگوییم که ام دی اف ۱۶ میل با توجه به قیمت پایین و مقاومت قبل قبولی که دارد، در حال حاضر در موارد متعددی به کار گرفته می شود. این نوع ام دی اف در اندازه ها و چگالی های مختلف توسط تولیدی خوگرپلاس تولید شده و شما می توانید محصولاتی با کیفیت بالا را از این تولیدی تهیه کیند.

علاوه بر کیفیت بالا این تولیدی، قیمت و هزینه مقرون به صرفه را نیز تضمین کرده و اقدام به ارائه خدمات جانبی متنوع نیز کرده است. در نتیجه شما می توانید با مراجعه به سایت خوگرپلاس از محصولات متنوع این تولیدی آگاه شده و در صورت نیاز نسبت به سفارش آنها اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد