ام دی اف سینکرونایز

0

ام دی اف سینکرونایز

به گزارش دکوکده : ام دی اف سینکرونایز نوعی از ام دی اف های نسل جدید است که در آن از سیستم شبیه سازی چوب استفاده شده است. در واقع در این ام دی اف می توانید برجستگی هایی را مشاهده کنید که بسیار شبیه به بافت چوب است.

به همین دلیل می توانید با لمس آن حس طبیعی بودن را در آن به راحتی مشاهده کنید. اسامی دیگری که برای این ام دی اف استفاده می شود را می توان، ام دی اف تطبیقی یا ام دی اف برجسته نامید. می توان ام دی اف سینکرونایز را در ابعاد و ضخامت های متفاوتی تولید کرد.

در این نوع از ام دی اف فرآیندی مشابه با سایر ام دی اف ها مورد استفاده قرار می گیرد با این تفاوت که در این فرآیند از کاغذ ملامینه به عنوان روکش بر روی ام دی اف استفاده شده است. در واقع طرح برجسته بر روی روکش ام دی اف سینکرونایز با طرح کاغذ آن هماهنگی دارد و کاملا بر روی یکدیگر منطبق است.

ام دی اف سینکرونایز چه نوع ام دی افی است؟

ام دی اف سینکرونایز در واقع به نوعی از ام دی اف گفته می شود که شما می تواند رگه های برجسته چوب را در آن به راحتی مشاهده کنید. در واقع برجستگی های این ام دی اف به گونه ای است که می تواند به محیط شما زیبایی منحصر به فردی را ببخشد.

از آنجایی که ام دی اف طرح چوب در بیشتر مواقع دارای برجستگی نیست این امر می تواند فضایی مصنوعی را در محیط شما به وجود آورد. اما با استفاده از این محصول در تولید لوازم جانبی داخلی خود می توانید جلوه های بصری ویژه ای را ایجاد کنید.

مراحل ساخت ام دی اف به گونه ای است که در آن از الیاف های چوب بسیار ریز برای این منظور استفاده می شود. این خاک اره ها با بافت های بسیار ریزی که دارند می توانند سطحی صاف و به دور از هیچ گونه گره و ناهمواری را ایجاد کنند.

این الیاف های چوبی از طریق رزین و موم به یکدیگر می چسبند تا  بتوانند برای پرداخت نهایی گسسته نشوند. برای این منظور چسب و رزین می تواند این پوشال ها را در کنار یکدیگر به راحتی نگه دارد. بعد از این مرحله این مواد تحت فشار و حرارت بالایی قرار می گیرند تا بتوانند بدون هیچ گونه فضای اضافی دیده شوند.

در واقع در زمان مخلوط کردن چسب و پوشال ها ممکن است که هوای اضافی در این بین دیده شود که بعد از پرس آن، این هوای اضافی در بین بافت های چوب از بین می رود. حرارت بالا می تواند فشرده سازی و پرداخت نهایی را در سطح آن به خوبی انجام دهد.

روکش هایی که در پرداخت نهایی بر روی سطوح ام دی اف سینکرونایز قرار داده می شود دارای تفاوت هایی با روکش های ام دی اف معمولی است. مهمترین ویژگی بارز این ام دی اف را می توان برجستگی دانست که در سطح ملامین موجود در این ام دی اف وجود دارد.

این فرآیند به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. زیرا این ورق های ملامین باید با طرح کاغذ و برجستگی های آن هماهنگ باشند و بر روی یکدیگر منطبق شوند.

تفاوت چوب طبیعی با ام دی اف سینکرونایز در چیست؟

چوب را می توان یکی از عناصری دانست که می تواند با داشتن ظاهری طبیعی جذابیت های بصری بالایی را در محیط داخلی ایجاد کند. با این وجود استفاده از چوب برای تهیه لوازم داخلی بسیار هزینه بردار است و این امر می تواند در مقیاس بالا هزینه های بالاتری را برای افراد ایجاد کند.

در واقع بودجه هر فرد شاید جوابگوی این حجم از تولیدات نباشد. به همین دلیل تولید کنندگان صنعت چوب به فکر ساخت ام دی افی افتادند که بتواند تا حدودی برجستگی هایی را در سطح خود داشته باشد تا از این طریق افراد مصنوعی بودن لوازم چوبی را کمتر حس کنند.

تولید ام دی اف سینکرونایز برای این منظور در ابعاد گسترده ای ایجاد شد. در واقع اولین هدف از ساخت این محصول را می توان ظاهر جذاب آن دانست. دوم مزیتی که ام دی اف سینکرونایز در مقایسه با چوب دارا است را می توان وزن آن دانست.

در واقع چوب با توجه به بافت سنگینی که دارد، ممکن است ماده ای مناسب برای تولید لوازم خانگی نباشد. به همین دلیل استفاده از ام دی اف سینکرونایز با توجه به وزن سبکی که دارد می تواند جایگزین مناسبی برای چوب عنوان شود.

همچنین این ام دی اف را می توان در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه کرد. لازم به ذکر است که نحوه نگهداری از چوب دارای پروسه سختی است به طوری که برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل آن باید روش های هزینه برداری را برای نگهداری از چوب انجام داد.

حال اینکه در ام دی اف سینکرونایز این امر نمی تواند ایجاد شود. به دلیل اینکه فرآیند ساخت ام دی اف سینکرونایز دارای مراحل فشرده سازی است و از چسب برای چسبیدن قطعات خاک اره استفاده می شود، حشرات نمی توانند به بافت آن نفوذ کنند. در نتیجه نیازی به نگرانی از این بابت نیست.

از این محصول در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

محدودیتی در رابطه با استفاده از این ام دی اف وجود ندارد و از تخته های تولید شده از این ام دی اف می توان برای ساخت و تولید بسیاری از لوازم داخلی استفاده کرد. می توان در ساخت کابینت، دکوراسیون داخلی، دیوارپوش، کف پوش، میز و صندلی، کمد، تخت، قفسه های کتابخانه و بسیاری از لوازم دیگر از این تخته ها استفاده کرد.

برای این منظور تولیدات متنوعی می تواند ایجاد شود که با طراحی بی نظیر و بافتی که در این ام دی اف وجود دارد، زیبایی و جذابیت بالایی را برای فضای داخلی خانه، محیط کار و سایر نقاط دیگر برای ما به ارمغان می آورد.

با توجه به شستشوی راحت ام دی اف سینکرونایز می توانید بدون هیچگونه سختی و تنها با یک اسفنج به سادگی به تمیز کردن این محصول بپردازید.

ورق ام دی اف از جمله محصولاتی که به تفصیل در سایت خوگرپلاس به آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق های ام دی اف به این سایت مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد