پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید

0

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : اتاق خواب شخصی‌ترین مکان برای هر یک از ماست. این موضوع موجب شده تااتاق خواب فضایی برای نشان دادن روحیات افراد باشد. در واقع با نگاهی به فضای اتاق خواب و دکوراسیون آن، به‌راحتی می‌توانید از روحیات افراد آگاه شوید. در این فضا حتی کوچک‌ترین اجزا نیز نقشی مؤثر در زیبایی و جلوه بیشتر دارند که از جمله آنها می‌توان به پاتختی اشاره کرد. با این حال اگر امکان خرید یک پاتختی را ندارید ناامید نباشید چراکه به‌آسانی می‌توانیم قطعاتی دیگر را با کمی خلاقیت جایگزین آن کنید.

بهترین کار برای داشتن یک اتاق دلچسب این است که انتخاب وسایل اتاق را محدود به وسایل ویترینی فروشگاه‌ها نکنیم و کمی هم به خلاقیت خودمان اعتماد کنیم. هر چیزی را می‌توان با کمی خلاقیت تغییر داد و کارکردی جدیدتر به آن بخشید. برای جایگزین کردن وسایل باید به فرم و موارد استفاده‌ وسیله‌ای که می‌خواهیم جایگزینی برای آن پیدا کنید دقت نمایید. این کار موجب می‌شود تا راحت‌تر وسایلی با کارکرد مشابه را انتخاب کنیم و تنوع بیشتری در اطراف خود به وجود بیاوریم.

جایگزینی برای پاتختی

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم دنبال جایگزین مناسبی برای پا‌تختی باشیم. به همین منظور بهتر است قبل از هرچیز وسایل خانه و انبار خود را بازبینی کنید و چنانچه وسیله‌‌ی مناسبی را پیدا کردید از آن استفاده کنید.

برای داشتن یک پاتختی زیبا در اتاق خواب جایگزین‌های زیادی وجود دارد. با این حال همه‌چیز به شما برمی‌گردد که چقدر در ایجاد تنوع حوصله به خرج دهید. می‌توانید با استفاده از جایگزین‌های پیشنهادی برای پاتختی اتاق خوابتان که در ادامه‌ی همین مطلب به شرح آن می‌پردازیم و کمی افزودن چاشنی خلاقیت یک پاتختی زیبا فراهم کنید!

صندوقچه قدیمی خود را دور نیاندازید

شما می‌توانید از یک صندوق قدیمیبه عنوان یک پاتختی مناسب استفاده کنید. استفاده کردن از یک چمدان بزرگ قدیمی به جای پاتختی علاوه بر زیبایی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای جمع کردن وسایل باشد. همینطور این چمدان فضای کلاسیک منحصر به فردی را در اتاق ایجاد می‌کند. برای زیباتر نشان‌ دادن این پاتختی بهتر است وسایلی که روی آن می‌چینید متناسب با رنگ و شکل آن باشد. همچنین قرار دادن یک تابلوی هنری ساده بر روی این صندوقچه نیز گزینه‌ مناسبی به نظر می‌رسد.

از قفسه‌ها برای اتاق‌های کوچک استفاده کنید

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و فکر می‌کنید قرار دادن یک پاتختی در آن باعث می‌شود اتاق کوچکتر به نظر برسد و به همین دلیل از خرید آن صرف نظر کرده‌اید بهتر است این فکر را تغییر دهید. زیرا می‌توانید با نصب یک قفسه روی دیوار کنار تخت این مشکل را به سادگی حل کنید. شما می‌توانید با چند جلد کوچک کتاب و یک قاب عکس یا مجسمه‌ی مورد علاقه‌تان از این قفسه برای تزئین اتاق خود بهره ببرید. لازم نیست در این مورد خود را به قفسه محدود کنید. می‌توانید با استفاده از باکس های کوچک و بزرگ و یا درست کردن یک طاقچه‌ی کوچک و زیبا نیز به راحتی این مشکل را حل کنید.

چند جلد کتاب را روی هم بچینید‌

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : کتاب‌ها جدا از جنبه‌ مطالعه‌ای که دارند در دکوراسیون خانه نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. استفاده از کتاب در دکوراسیون خانه راه حل بسیار خوبی برای تشویق افراد به مطالعه‌ است. بنابراین می توان با کمی خلاقیت کتاب را به عنوان پاتختی نیز به کار برد. اگر قفسه‌ کتابخانه از حجم کتاب‌ها پر شده و دیگر جایی برای اضافه کردن کتاب جدید به آن ندارید به جای فرستادن بخشی از کتاب‌ها به انبار از آن‌ها به عنوان پاتختی جدید استفاده کنید. فقط کافی‌ست تعدادی از کتاب‌های هم اندازه را روی هم قرار دهید و با گذاشتن یک ساعت کوچک و آباژور زیبا به جذابیت آن بی‌افزایید.

سبدهای حصیری زیبا

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : استفاده از یک سبد زیبای حصیری در کنار تخت نیز جایگزین خوبی برای یک پا‌تختی‌ است. یک سبد با ابعاد متوسط را با کمی رنگ آمیزی با رنگ‌های به کار رفته در اتاق خوابتان هماهنگ کنید. می‌توانید از این سبد برای جای روزنامه‌ها و مجلاتتان استفاده کنید و یا چند کوسن کوچک و رنگی را برای وقتی که نیاز دارید در آن نگه دارید.

یک کنده درخت را به اتاق خود بیاورید!

اگر علاقه دارید اتاقتان را با طبیعت تلفیق کنید می‌توانید از یک تنه‌ بریده شده‌ درخت به عنوان پا‌تختی استفاده کنید. تنه‌ درخت را به صورت ایستاده کنار تخت بگذارید و آباژور کوچکتان را روی آن بگذارید. اطرافیان شما با دیدن این پاتختی طبیعی و خلاقانه شگفت‌زده خواهند شد. آوردن طبیعت به داخل خانه جدا از ظرافتی که به اتاق می‌دهد فضا را پر از نشاط و صمیمیت می‌کند.

از میز و صندلی استفاده کنید

میز‌های عسلی کوچک و یا میز مطالعه بسته به میزان جایی که در اتاق دارید می‌توانند نزدیک‌ترین گزینه‌ی مشابه به پاتختی باشند. بنابراین می‌توانید میز‌های قدیمی را با استفاده از کمی رنگ و یا چسباندن یک پارچه‌ی خوش طرح تغییر دهید و جلوه‌ی بهتری به آن‌ها ببخشید و در نهایت یک پا‌تختی دوست داشتنی درست کنید. همچنین شما می‌توانید یک صندلی را نیز به میز خود اضافه کنید و از آن بهره ببرید.

درام قدیمی‌تان می‌تواند یک پاتختی فوق‌العاده باشد!‌

چنانچه از هواداران موسیقی هستید استفاده از تبل، درام و یا تنبک به جای پا‌تختی راه مناسبی برای خلق یک اتاق زیبا و متفاوت است. شما می‌توانید از درام قدیمی خود برای این کار استفاده کنید و یا سری به بازار‌های فروش اقلام دست دوم بزنید و با قیمت مناسبی آن را تهیه کنید. همچنین می توان با اضافه کردن آباژور، کاسه های زیبا و یک قاب عکس کوچک روی درام قدیمیتان پا‌تختی خود را زیباتر نشان داد.

بشکه‌های زیبا به عنوان پاتختی

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : بشکه‌ها در عین سادگی که دارند به دلیل فرم جذاب خود زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. تنها کافی‌ست ترکیب مناسبی برای استفاده از بشکه پیدا کنید و آن را کنار تخت خود به عنوان پاتختی قرار دهید. به این منظور شما می‌توانید هم از بشکه‌های چوبی و هم بشکه‌های فلزی کوچک و سالم بهره ببرید.

یک نردبان کوچک به عنوان پاتختی

نردبان یکی از وسایل پر کاربرد هر خانه است که به دلیل ظاهر آن جایی بهتر انباری برای آن سراغ نداریم. اما بد نیست کمی خلاق باشید و به جای آنکه نردبان کوچکتان را از دید همه پنهان کنید آن را به اتاق خواب ببرید و از آن به عنوان یک پاتختی مناسب برای قرار دادن وسایلتان استفاده کنید. می‌توانید این پاتختی زیبا را با گذاشتن یک گلدان کوچک روی آن زیباتر کنید.

بتن‌های ساختمانی برای استفاده در پاتختی

در دکوراسیون داخلی هیچ چیز بعید به نظر نمی رسد. به عنوان مثال بتن‌های ساختمانی با اینکه ظاهر سخت و خشنی دارند می توانند به عنوان پاتختی استفاده شوند و در کنار یک گلدان زیبا ترکیبی چشم‌نواز را بوجود ‌آورند. ویژگی این طرح وجود فضای زیاد در میانه بتن ها برای قرار دادن وسایل مختلف است.

جعبه‌های چوبی میوه

پاتختی ندارید؟ از این وسایل به جایش استفاده کنید : جعبه‌های چوبی میوه‌ها به هیچ عنوان دور ریختنی نیستند. این جعبه‌ها را می‌توان به عنوان قفسه‌ی کتاب، جایی برای قرار دادن حوله و جا کفشی استفاده کرد. تنها کافی است با کمی روغن جلا و یا استفاده از رنگ‌های متنوع جعبه‌های چوبی را به شکل بهتری تغییر دهید و با توجه به میزان نیاز و فضایی که در اختیار دارید یک تا چند جعبه را با چیدمان‌های متفاوت در اتاق خود به عنوان پا‌تختی یا قفسه استفاده کنید.

همان گونه که مشاهده می کنید جایگزین‌های زیادی برای پاتختی می‌توانید پیدا کنید. صندوق‌، چهارپایه، دراور کوچک و یا یک جا کفشی قدیمی همگی موارد مناسبی برای پاتختی بشمار می‌روند. تنها کافی‌ست کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید تا از پرداخت هزینه‌های زیاد راحت شوید. بنابراین همین امروز دست بکار شوید و از نتیجه‌ی کار خود شگفت‌زده شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد