اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر

0

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر : تصور یک اتاق‌خواب خالی از هرگونه وسایل اضافی که مخصوص یک خواب آرام بعد از یک روز سخت‌کاری است، بسیار لذت‌بخش است. اتاقی که از عطر عودی که در هوایش پخش شده تا روتختی‌ها، قفسه‌ها و … همه و همه به دقت و با وسواس زیادی انتخاب شده‌اند تا فضایی سرشار از آرامش را ایجاد کنند. دکوراسیون کردن چنین اتاقی کار سختی نیست فقط کافی است به جزئیات به قدر کافی توجه کنید. در این مطلب ما چند ایده ساده‌ی طراحی و چیدمان اتاق خوابی برای خواب راحتتر را عنوان کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱-میزهای کوچک کشودار را جدی بگیرید!

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر : کشوهای کوچک میزها و یا پاتختی‌های کوچکی که کنار تخت شما قرار دارند می‌توانند کمک بزرگی برای مرتب کردن ظاهر شلوغ اتاقتان باشند. از این کشوهای کوچک می‌توانید به عنوان فضایی برای نگهداری کتاب، مجله، لوازم‌التحریر، عینک و سایر وسایل خود استفاده کنید.

 ۲-چه وسایلی بر روی پاتختی قرار دهیم؟

همیشه سعی کنید از کمترین وسایل بر روی سطح پاتختی خود استفاده کنید و فقط چند وسیله‌ای که برای زمان خواب به آنها نیاز دارید بر روی سطح میز قرار دهید که همیشه پاتختی شما تمیز و خلوت باقی بماند. گلدان کوچک طبیعی، کتابی که در حال خواندن آن هستید، شمعی معطر، لیوانی آب و یا یک فنجان دم‌نوش آرام‌بخش، وسایلی هستند که می‌شود بر روی پاتختی قرار داد.

۳-آرامش خود را در اولویت قرار دهید

جزئیات و تزئینات بیش از حد، از جمله پولک‌دوزی، منجوق‌دوزی که بر روی روتختی استفاده می‌شود آسایش و آرامش شما هنگام خواب را کم می‌کند، پس ملحفه‌ و روتختی‌های ساده را جایگزین کنید. علاوه بر این هنگام انتخاب ملحفه و روتختی آن را لمس کنید و مطمئن باشید که نرم و لطیف است و از پارچه کتان و یا پنبه استفاده شده است.

۴-ملحفه‌های مناسب فصل را انتخاب کنید

همیشه سعی کنید از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید و از خرید پارچه‌های پلاستیکی که اجازه نفس کشیدن به پوست شما را نمی‌دهد پرهیز کنید. بالا بودن تراکم پارچه‌ها همیشه به این معنی نیست که دارای کیفیت بالایی هستند؛ بنابراین از انگشتان دست خود برای لمس پارچه‌ها و تشخیص لطافت آنها استفاده کنید و به انگشتان خود اعتماد کنید. اگر خرید اینترنتی انجام می دهید فراموش نکنید که اطلاعات مربوط به جنس محصول را با دقت بخوانید و نهایتا نقدهای افرادی که از آن پارچه برای مدتی استفاده کرده‌اند در زیر محصول می تواند به شما کمک کند.

استفاده از پارچه‌هایی از جنس کتان مناسب فصل تابستان است که اگر به خوبی از آن استفاده کنید، برای مدت طولانی دوام می‌آورد. پارچه‌های کتان دو نوع هستند برخی خشن و سفت برخی دیگر نرم و لطیف. اگر شما به دنبال یک پارچه سبک و خنک هستید، پارچه ملحفه‌‌ای از جنس پنبه‌ای ترگال مناسب شماست. این پارچه کلاسیک، صاف و محکم است و از آن دست ملحفه‌هایی است که در تابستان و فصل گرما به خوبی عمل می‌کند. پارچه‌هایی از جنس ساتن بسیار نرم همانند ابریشم نیز انتخاب خوبی برای ملحفه هستند که البته برای فصل تابستان و گرما مناسب نیستند.

۵-اتاق خواب را فرش کنیم یا نه؟

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر : وجود فرش در اتاق خواب حس خوبی هنگام راه رفتن ایجاد می‌کند، مخصوصاً صبح‌ها هنگام بر خواستن از تختخواب و البته قبل از خواب، هیچ چیز بهتر از این نیست که پای خود را روی یک فرش نرم و گرم به جای سرامیک سرد بگذارید. با این حال، اگر به گرد و غبار حساست دارید ممکن است برداشتن مداوم گرد و خاک و پرزها از روی فرش‌ها برایتان کمی سخت باشد. بنابراین اگر حس قدم گذاشتن بر روی فرش را دوست دارید اما لازم است که به طور مرتب کف زمین اتاق خود را تمیز کنید، از یک قالیچه کوچک قابل شستشو برای کنار تخت استفاده کنید تا بتوانید با شامپو فرش‌ها و دیگر شوینده‌ها به سرعت فرش را تمیز کنید.

۶-تلویزیون را از اتاق خواب بیرون برانید.

نور منعکس شده از صفحه‌ نمایش تلویزیون، باعث ایجاد بی‌خوابی می‌شود و خوابیدن را سخت‌تر می‌کند. تلویزیون را از اتاق‌خواب بیرون کنید و همیشه سعی کنید قبل از خواب وقت خود را به مطالعه یک کتاب واقعی نه کتاب الکترونیکی بگذرانید؛ کتابی که بتوانید آن را ورق بزنید.

۷-استفاده از سبدها و قلاب‌های دیواری را فراموش نکنید

نظم و انضباط فضا تاثیر مهمی در نظم ذهنی و آرامش ما دارد، برای تمیز نگه‌داشتن اتاق خود همیشه سعی کنید لباس‌های دم‌دستی، لوازم جانبی و ملحفه‌های اضافی خود را در جایی مشخص قرار دهید. می‌توانید قلاب‌هایی پشت در آویزان کنید و این لباس‌ها و کیف‌ها را که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید، آنجا آویزان کنید.

۸-فضایی برای لباس‌ها در اتاق‌خواب

سریع مرتب کردن اتاق خواب قبل از خواب خیلی ساده‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید؛ به جای قرار دادن لباس‌های پوشیده شده خود بر روی صندلی و یا گوشه اتاق‌خواب و یا حتی بدتر انداختن در کف اتاق، سطل و یا سبدی را مخصوص آنها در گوشه اتاق‌خواب اختصاص دهید. عادت کنید لباس‌هایی را که می‌خواهید قبل از شستن دوباره استفاده کنید را بعد از استفاده در داخل این سبدها بیندازید.

هوای اتاق‌خواب را تمیز کنید و تمیز نگه دارید

۹-هوای اتاق‌خواب را تمیز کنید و تمیز نگه دارید

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر : چه حساسیت و آلرژی داشته باشید و چه نداشته باشید خوب است که در یک اتاق پاک و دارای هوای تمیز بخوابید. اما چطور؟ در زیر چند روش برای تمیز و سالم نگه داشتن هوا در اتاق‌خواب بیان می‌کنیم:

برای تمیز کردن اتاق‌خواب از گرد و غبار و آلودگی از یک تصفیه‌کننده هوا استفاده کنید.

قرار دادن یک یا دو گیاه سبز در داخل اتاق‌خواب پیشنهاد می‌شود.

به هیچ عنوان کفش‌های خود را در داخل اتاق‌خواب قرار ندهید.

سعی کنید اتاق‌خواب خود را در هفته یک‌بار جارو بکشید؛ مخصوصاً زیر تخت‌ها را. اگر آلرژی دارید، سعی کنید بیشتر این کار را انجام دهید.

پنجره‌ها را به مدت نیم ساعت هر روز صبح باز کنید.

از پارچه‌هایی برای ملحفه اتاق خود استفاده کنید که از الیاف طبیعی بافته شده‌اند و حاوی مواد مضر نیستند.

۱۰-قبل از خواب این کارها را انجام دهید:

خوابیدن یکی از مهم‌ترین کارها و بخش‌های زندگی هر انسانی است. پس همیشه باید به کارهایی که قبل از خواب انجام می‌دهیم توجه کنیم تا به آرامش برسیم و انرژی خوبی برای روز بعد داشته باشیم. به جز دکوراسیون اتاق خواب، موارد دیگری هستند که می‌توانید با رعایت آن‌ها خواب

باکیفیت‌تری داشته باشید. مثلا قبل از خواب:

اتاق‌خوابی برای یک خواب راحت‌تر : یک فنجان چای گیاهی بابونه عسل بنوشید.

متنی آرام‌بخش و نشاط‌بخش، همانند چند شعر زیبا و یا یک کتاب الهام‌بخش مطالعه کنید.

سعی کنید یک ساعت مانده به خوابتان چراغ‌های بالای سر خود و آباژورها را خاموش کنید و در آخر فقط یک شمع روشن داشت باشید که در نهایت آن را فوت کنید.

با رایحه آرام‌بخش یا گل رز حمام کنید.

سعی کنید ملحفه و بالش خود را با رایحه اسطوخودوس خوشبو کنید.

گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش را قبل خواب فراموش نکنید.

شما برای داشتن یک خواب راحت و آرام چه کارهایی انجام می‌دهید؟ ایده‌های دکوراسیونی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد