با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟

0

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟ آیا تاکنون از خود پرسیده اید که برای داشتن یک اتاق خواب عالی باید چه چیزهایی داشت؟ یک تخت با روتختی‌های مناسب، دیوارهایی به رنگ مورد علاقه و میز و صندلی‌هایی متناسب با اندازه اتاق خواب همگی از جمله مواردی هستند که به ذهن ما خطور می کنند. اما گاهی با وجود اینکه تمام اجزای یک اتاق خواب را به بهترین شکل ممکن قرار می‌دهیم هنوز هم به نظر می‌رسد که اتاقمان چیزی کم دارد.

احتمالا اگر کمی توجه‌مان را از وسایل و مبلمان دور کنیم ایراد کار را متوجه شویم. کافی است به دیوار ساده و خالی بالای تخت خواب نگاهی بیاندازید! دیوارها نقش بسزایی در دکوراسیون اتاق خواب دارند. اما کمتر کسی توجه به دیوار بالای تخت خواب می‌کند. راهکارهای بسیاری وجود دارند که می‌توان فضای خالی بالای تخت خواب را با حفظ موارد ایمنی به زیبایی آراست.

رنگ کردن دیوار یا استفاده از کاغذ دیواری

رنگ کردن یا استفاده از کاغذ دیواری شاید ساده ترین راه برای ایجاد حالتی غیریکنواخت و جالب توجه در اتاق خواب باشد. اگر تمام دیوارهای اتاق خواب شما سفید هستند تنها کافی است دیوار پشت تخت خواب را به رنگ دیگری درآورید تا دیگر فضای خالی آن به چشم نیاید. رنگ‌هایی که در خود ناخالصی دارند و حالتی هاشور مانند را به دیوار می‌دهند می‌توانند طرح زیباتری به دیوار ببخشند و آن را از سادگی درآورند. شما می‌توانید این رنگ را با بعضی از جزئیات اتاق هماهنگ کنید. برای مثال می‌توانید روکش کوسن‌های روی تخت خواب یا صندلی را به رنگ دیوار پشت تخت خواب انتخاب کنید.

یک پرده روی دیوار بکشید

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟ اگر تمایلی به رنگ کردن دیوار پشت تخت خواب ندارید و از آویزان کردن اشیا بالای آن نیز می‌هراسید نصب یک پرده یا پارچه ای بزرگ و نقش دارد می‌تواند گزینه ای مناسب باشد. یک پرده سبک حتی در صورت وقوع زلزله نیز نمی‌‌تواند به شما آسیبی وارد کند. تنها کافی است یک پرده بلند و طرح‌دار به دیوار خالی پشت تخت خواب خود نضب کنید تا متوجه تغییر اساسی که در دکوراسیون اتاق خواب شما به وجود می‌آید شوید. استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های گرم می‌تواند اتاق شما را صمیمی و پرانرژی کند و سبکی بوهمی به آن ببخشد. شما می‌توانید حتی به جای پرده از قالیچه‌ یا گلیم برای این کار بهره گیرید.

از دیگر مواردی که می‌توانید به دیوار خالی پشت تخت خواب متصل کنید بافت‌های گیپوری هستند. قلاب بافی یا گیپور‌بافی‌های زیبا می‌توانند حس و حالی متفاوت به اتاق خواب ببخشند. حتی می‌توان از روسری‌های چهارگوش با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای اینکار بهره برد. بنابراین به خلاقیت خود اعتماد کنید و آنچه به نظرتان برای اتاق خواب شما زیباتر است انتخاب و استفاده کنید.

استفاده از نقاشی دیواری

درست است که بزرگترها همیشه کودکان را از نقاشی بر روی دیوار منع می‌کنند اما بیایید کمی ذهنمان را نسبت به نوآوری‌ها باز کنیم. شاید یک نقاشی دیواری زیبا بتواند صفحه سفید و خالی پشت تخت خواب شما را به یک اثر هنری و چشم‌نواز تبدیل کند. یک نقشه کره زمین، یک نقاشی از جنگلی زیبا و حتی نمایی از ساحل دریا همگی می‌توانند فضای خالی پشت تخت خواب را به بهترین نحو پر کنند و دکوراسیون اتاق خواب شما را به شکل چشم‌گیری تغییر دهند.

نصب تابلو یا استیکر بر روی دیوار

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟ این مورد حتما مورد اعتراض بسیاری از کسانی است که قصد دارند ایمنی را به بهترین شکل در اتاق خواب رعایت کنند. اما یک تابلوی بزرگ که تا نزدیک زمین ادامه دارد به ندرت در هنگام زمین لرزه سقوط می کند. هرچند اگر خیلی نگران این موضوع هستید بهتر است بر روی بوم تابلو هیچ شیشه یا قابی نیاندازید. پس تنها تابلو بزرگ را پشت تخت خوابتان قرار دهید تا فضای خالی را برایتان به بهترین شکل پر کند. راه بسیار ساده تر و ایمن استفاده از انواع استیکر های بزرگ است که به راحتی روی دیوار می چسبند.

نصب آینه های دکوراتیو روی دیوار

یک آینه در اندازه مناسب می‌‌تواند هم فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهد هم زیبایی خاصی به دکوراسیون محیط ببخشد. اگر در مقابل تخت خواب یک گلدان گل قرار دهید تصویر آن در آینه منعکس می شود به گونه ای که تصور می شود گلدان را بالای تخت خواب قرار داده‌اید. این گزینه به خصوص برای کسانی که علاقه خاصی به گل و گیاه دارند می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای این کار می توانید از انواع آینه های تزئینی که پشت چسب و بدون خطر هستند استفاده کنید.

استفاده از اشیای تزئینی روی دیوار

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟ اگر اتاق خوابی با دکوراسیون مدرن دارید می‌توانید فضای آن را با لوازم دکوراتیو کاغذی کامل کنید. تنها کافی است این عناصر را به دیوار خالی پشت تخت خواب متصل کنید تا یک نقطه کانونی و چشمگیر در اتاق خواب خود ایجاد نمایید. به این شکل نه تنها فضای خالی را پر کرده‌اید بلکه توانسته‌اید آن را به مرکز توجه در اتاق خواب بدل کنید.

قرار دادن گلدان

این گزینه نیز می‌تواند برای دوست‌داران محیط زیست و گیاهان آپارتمانی جالب باشد. تنها کافی است روی دیوار خالی یک طاقچه محکم بنا کنید. سپس این طاقچه را از گلدان‌های مختلف با گیاهان آویزان پر کنید. به این شکل نه تنها فضای خالی را پر کرده‌اید بلکه به تمیزی هوای اتاق نیز کمک می کنید. درست است که می‌توان طاقچه را با چیزهای متفاوتی پر کرد اما حقیقتا چه چیزی آرام‌بخش‌تر و زیباتر از یک تکه از طبیعت درون اتاق خواب می‌تواند باشد؟!

استفاده از آویزهای سقفی

شما می‌توانید از آویزهای سقفی بر روی دیوار خالی پشت تخت خواب خود استفاده کنید. این آویزها می‌توانند از هر جنس و رنگی باشند. ممکن است بخواهید از لامپ‌های ریسه‌ای نیز استفاده کنید یا حتی قفسه‌های چوبی که با طناب به دیوار متصل شده‌اند. همچنین می‌توانید عکس‌های خانوادگی خود را بالای تخت خود آویزان کنید تا عزیزانتان را همواره به خاطر داشته باشید.

استفاده از مصالح متفاوت

همانطور که در بخش نخست گفته شد دیواری که رنگ آن با دیگر دیوارها متفاوت باشد می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را بسیار جذاب‌تر کند. شما می‌توانید این تفاوت را با مصالح مختلف نیز ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید این دیوار را با بتن یا آجری پوشش دهید. یا حتی از تکه‌های چوب در آن استفاده کنید تا طرح و شکلی متفاوت به خود بگیرد.

نورپردازی بر روی دیوار

با فضای خالی بالای تخت خواب چه کنیم؟ چراغ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با نصب آن‌ها بر روی دیوار پشت تخت خواب تاثیری حیرت‌انگیز بر دکوراسیون اتاق خواب گذاشت. نور یکی از عوامل مهم در طراحی داخلی است. با استفاده از چراغ‌های مناسب نه تنها نور کافی برای اتاق خواب فراهم می‌کنید بلکه می‌توانید فضای خالی بالای تخت خواب را نیز پر کنید و جلوه‌ای زیبا و جذاب به اتاق خواب خود ببخشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد