هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟

0

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا الگوهای هندسی روز به روز محبوبیت بیشتری کسب می کنند. در طراحی داخلی خانه، طراحی محل کار، دکوراسیون برنامه‌های تلویزیونی، مجلات و صفحه‌های طراحی داخلی و… از الگو‌های هندسی به‌شدت استفاده می‌شود و ما هر روز این پیشرفت را در آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی یک طراحی داخلی صحیح، تکامل و یک روند درست هنگام چرخش دید است. اگر شما به یک فضا نگاه می‌کنید، باید بتوانید به‌سرعت یک روند هماهنگ و یک ترکیب‌بندی تکامل یافته را در طراحی حس کنید، در غیر این صورت این طراحی مشکل دارد.

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از طرح‌های هندسی استفاده نکنید! طرح‌ها و الگوهای هندسی به اندازه کافی هیجان انگیز و جذاب هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن، آنچه را که یک فرد حرفه‌ای برای کار خود نیاز دارد، در اختیار داشته باشید

ما به شما نشان می‌دهیم که چرا این الگوها به طرز فزاینده‌ای زیاد شده‌اند و شما چطور می‌توانید از این امکان استفاده کنید. فقط کافی است این الگوها را دوست داشته باشید، انتخاب کنید و با به‌کار گرفتن در نقطه مناسب، به یک طراحی منحصربه‌فرد برسید. در ادامه به بررسی موارد لازم برای یک طراحی هندسی و عواملی که آنها را محبوب کرده‌اند، می‌پردازیم.

چرخش هفتاد ساله

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟ در ادامه، درباره روند طراحی داخلی در هفتاد سال اخیر صحبت خواهیم کرد. با دقت به این موارد می‌توان به‌سادگی متوجه شد که طراحی داخلی روند تکاملی خود را طی می‌کند و روز به روز موفق‌تر عمل می‌کند.

همچنین هر طراحی و مدی، به بستر مورد نظر و مفید خود نیاز دارد. هیچ هنری بر پایه و اساس پوچی بنا نشده است. همه عناصری که مد می‌شوند و یا براساس اصول زیبایی‌شناسی در ترکیب‌بندی‌های مدرن قرار می‌گیرند، دارای پایگاه فکری مستحکمی هستند و یا در ترکیب با عناصر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کسانی که چند دهه عمر کرده‌اند، به‌راحتی بازگشت به گذشته را در طراحی داخلی به سبکی جدید مشاهده می‌کنند. درست در زمانی که به محیط می‌نگرند، همان عناصر مورد علاقه کودکی‌شان را در زمان بزرگ‌سالی پیدا می‌کنند. این یعنی هواپیمای زمان در حال دور زدن در باند فرودگاه است!

اما باید توجه کنید که این یک بازگشت به گذشته نیست، بلکه یک حرکت رو به جلو با استفاده از آنچه در اختیار داریم است. این عناصر در طراحی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند و با پیچ و تاب تازه‌ای تفسیر می‌شوند.

استفاده از سبک‌های هندسی، به دلیل استفاده از عناصر ساده‌تر و شفاف‌تر و بزرگ‌تر دوباره روی کار آمده‌اند و یک کشش هنری ویژه‌ای ایجاد کرده‌اند. به‌ خصوص زمانی که رنگ‌های شفاف و یا اشباع شده برای طراحی مدرن در این سبک‌های هفتاد ساله به‌کار می‌روند. به این هفتاد سال، مدرن نگاه کنید. استفاده از این طرح‌ها، می‌تواند یک ترکیب زیبا از مدرن و کلاسیک را به خانه شما هدیه دهد.

ایجاد توجه بصری

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟ اگر می‌خواهید که اتاق شما از صفحه یک مجله زیبا جدا شده باشد و آن‌قدر چشم‌نواز باشد که هیچ‌گاه خسته نشوید، بهتر است از عناصر هندسی استفاده کنید. با چرخش دیوار به دیوار این طرح‌ها می‌توانید به ترکیبی منحصربه‌فرد برای فضا دست یابید.

در مورد اضافه کردن توجه بصری در کمترین زمان، نیاز نیست که شما یک نابغه باشید تا آنچه را که لازم است، پیدا کنید. الگوها کاملاً کلیدی هستند، به‌ویژه الگوهای هندسی که با طراحی داخلی مطابقت دارند و به نظر می‌رسد بسیار مدرن هستند.

در ایجاد توجه بصری، باید به چند مؤلفه دقت کنید تا فضا را درست طراحی کنید:

اول این که الگویی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ موجود در فضای شما باشد و آن را آشفته نکند. دوم این که چاپ درستی انتخاب کنید و مطمئن شوید که به‌درستی انجام شده است. سوم این که باید طرح انتخابی شما طوری باشد که آن را دوست دارید و در این فضا حس بهتری پیدا می‌کنید.

یک حرکت کوچک کافی است

طراحی داخلی برای فضای بزرگ باید به شکلی باشد که همه عناصر درست و دقیق در جای مناسب قرار گیرند. آن‌ها باید به‌عنوان یک کمک کننده باشند و تعادل را در فضا حفظ کنند نه اینکه بر آشفتگی بیفزایند.

در برخی از موارد مانند طراحی اتاق‌های بزرگ، نیاز است که استفاده از طرح های هندسی شما بسیار کم باشد. اگر این حرکت هندسی در حجم زیادی باشد و قسمت زیادی از یک اتاق را به خود اختصاص دهد، چشم شما خسته خواهد شد و جایی برای استراحت وجود نخواهد داشت.

استفاده از یک یا دو قسمت کوچک هندسی در طراحی، به شما ایده بهتری می‌دهد و دست شما را برای استفاده از آنچه که در فضا وجود دارد، باز می‌گذارد. از رنگ‌ها و فرم‌ها در تکمیل این عناصر استفاده کنید. این لمس هندسی کوچک، هم به‌صرفه‌تر و هم زیباتر عمل می‌کند. از شلوغی نامتعارف بپرهیزید!

کاربردی عمل کنید

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟ آخرین چیزی که باید بدانید این است که روی کدام قسمت از طراحی باید تمرکز کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید عناصر هندسی را از دیوار، به وسایل کف منتقل کنید و نگرانی اضافه بودن این عنصر را کنار بگذارید. در این حالت شما می‌توانید قطعات مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و آن را در ترکیب هندسی قرار دهید.

از بالشتک یا پتوهایی با طرح های هندسی استفاده کنید و آن را روینیمکتو یا تخت ساده و تک رنگ خود قرار دهید. از یک سایه‌بان چراغ با طرح هندسی استفاده کنید. اگر عاشق آثار هنری هستید، می توانید از یک قاب با فرم هندسی و یا یک قطعه هنری با ویژگی هندسی استفاده کنید.

با تمام این حرکات اگر شما به دنبال حرکت قوی‌تری هستید، بهتر است از قطعات بزرگ‌تر و وسیع‌تر استفاده کنید. به‌طور مثال می‌توانید از چاپ یک طرح هندسی بر روی کف پوش استفاده کنید که سطح وسیعی از کف اتاقتان را می‌پوشاند، ولی حواستان باشد که تمام سطح کف اتاق با این کف پوش، پوشیده نشود. همچنین می‌توانید از پارچه‌ای با طرح هندسی برای رویهمبلاستفاده کنید و حجم و سطح زیادی را به این امر اختصاص دهید و لهجه‌های هندسی بی‌نظیری به اتاق خود اضافه کنید.

با خواندن این مقاله احتمالا الگو‌های مشخصی به ذهن شما وارد شده است، اما بهتر است بدانید این‌ها تنها به‌عنوان پیشنهادات و اصولی درست برای استفاده از طرح‌های هندسی است و شما نباید خود را به این موارد محدود کنید.

می‌توانید از فرم‌های هندسی در کنار طرح‌های هندسی استفاده کنید، می‌توانید از قفسه‌های مشبک چوبی با طرح‌های هندسی استفاده کنید که به‌عنوان لبه‌های کمد و یا کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. لبه‌های حصیری میز‌های عسلی اتاقتان را با طرح‌های هندسی ترکیب کنید و به زیبایی کلاسیک برسید.

پرده‌ها، پایه‌ها و سایه‌بان‌های آباژور، چیدمان قاب عکس‌ها و تابلوها، دیوارها و … را می‌توانید با لمس ظریفی از طرح‌های هندسی تغییر دهید و به دکوراسیون منحصربه‌فرد خود برسید.

هر روز از محبوبیت بیشتری در دکوراسیون خانه برخوردار می‌شوند؟ حال متوجه شده‌اید که عناصر هندسی تا چه اندازه قدرت دارند و تا چه میزان می‌توانند جذاب و ظریف عمل کنند و به چه علت مورد علاقه مردم قرار گرفته‌اند. برای استفاده از آن‌ها نیاز به هزینه‌های هنگفت نیست، تنها کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از این عناصر در جای درست استفاده کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد