روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه

1

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه : در بخش اول این مطلب باهم درباره تغییر دکوراسیون منزل صحبت کردیم و ۱۲ راهکار را مورد بررسی قرار دادیم. تغییرات کوچک و کم‌هزینه از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردیست که خواهان خانه ای زیبا است. مخصوصا اگر شما فردی هستید که علاقه زیادی به تنوع دارید، بهتر است چند راهکار کوچک و ساده را بدانید. در بخش دوم این مطلب به ۱۰ مورد دیگر برای تغییر دکوراسیون داخلی و طراحی منزل با کم‌ترین هزینه‌ اشاره می‌کنیم.

۱.زیبایی طبیعت را فراموش نکنید:

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه : چرا برای اضافه کردن قطعاتی که طبیعت را به شما هدیه می‌دهند، هزینه زیادی صرف می‌کنید؟ همین الان دست به کار شوید و به محیط اطراف خود دقت کنید. اگر عاشق طبیعت باشید به سادگی می‌توانید از تنه‌های باریک درختان که جدا شده‌اند و دیگر زنده نیستند در دکوراسیون خود استفاده کنید. فقط کافی است کمی به این تکه‌های چوبی رسیدگی کنید.

حتی می‌توانید به‌راحتی با قرار دادن این شاخه‌های نامتوازن بلند در یک گلدان خالی در گوشه اتاق، طبیعت را مهمان خانه خود کنید. همچنین می‌توانید از این چوب‌ها برای ساخت ظرف‌های کوچک و یا قطعات دست ساز استفاده کنید.

البته که طبیعت تنها به چوب ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با چیدمان سنگ‌های خاص و یا آوردن صدف و گوش ماهی به خانه، کارهای منحصربه‌فردی انجام دهید، فقط لازم است کمی به صدای طبیعت با دقت گوش کنید.

۲.آب، عنصری مهم در طراحی:

آب را در لیوان‌های شیشه‌ای و بطری های نوشیدنی بریزید و از آن‌ها به‌عنوان گلدان استفاده کنید. فقط توجه کنید این لیوان‌ها باید به اندازه کافی شفاف باشند. شفافیت این لیوان‌ها باعث می‌شود حتی اگر قدیمی باشند، بازهم درون آن‌ها زیبایی و شفافیت آب به چشم آید.

همچنین می‌توانید از لیوان‌هایی با تراش‌هایی زیبا و یا رنگی استفاده کنید تا انعکاس آب با میزان نور تغییر کند و محیط زیبایی را بسازد. از این لیوان‌ها مجموعه ای بسازید و در اتاق قرار دهید و به میزان‌های متفاوت در آن آب بریزید و نقطه عطف جدید و جالبی را با استفاده از یک عنصر طبیعی مهم ایجاد کنید.

۳.سریع و آسان عمل کنید:

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه : اگر وسایل و اثاثیه شما بسیار ساده هستند، با اضافه کردن یک شال رنگی آن‌ها را به یک طراحی جدید برسانید. در این مورد می‌توانید به مبلمان ساده و یا صندلی‌های اتاق نشیمن چند تکه شال رنگی ساده و یا طرح‌دار اضافه کنید و آنها را از سادگی خارج کنید.

این ترکیب را در کنار تغییرات کوچکی که ایجاد می کنید، استفاده کنید و از فضا لذت ببرید. با اضافه کردن یک گلدان همرنگ و یا چند جلد کتاب در طیف رنگی این شال‌ها، طراحی مخصوص خود را ایجاد کنید. همچنین با تغییر فصل می‌توانید این رنگ‌ها را عوض کنید و از حس و حال جدید آن لذت ببرید!

۴.لباس‌های پنجره:

پرده‌ها از مهم‌ترین عناصر یک خانه هستند که در نگاه اول به بیرون از منزل، مورد توجه قرار می‌گیرند و همانند یک لباس مهم برای پنجره ها عمل می‌کنند.

بهترین راهکار این است که این پرده‌ها را با تزئینات دلخواه به آنچه که به ترکیب‌بندی خانه می‌خورند، نزدیک‌تر کنید. برای بستن پرده‌ها از روسری، کمربند و یا روبان استفاده کنید و آن‌ها را با رنگ‌‌های موجود در طراحی داخلی منزل‌تان هماهنگ کنید. حالا پرده اتاق شما یک کمربند زیبا دارد!

۵.اصولی برای حمام‌ها:

طراحی حمام نیز یکی از مشکلات عمده در طراحی داخلی است. حوله را فراموش نکنید! حوله‌ها از اساسی‌ترین وسایل حمام هستند که لازم است در این فضا قرار گیرند.

حال با ترکیب‌بندی رنگ حوله‌ها و لایه‌ لایه چیدن آن‌ها روی یکدیگر، در نقطه‌ای از حمام تمرکز ایجاد کنید. دیگر وسایل حمام مانند لوسیون‌ها، صابون، خوشبو کننده‌ها و… می‌توانند برای اضافه کردن کاراکتر و شخصیت مخصوص شما، موثر باشند. همه را در ترکیب درست قرار دهید و از حمام کردن لذت ببرید!

۶.پنجره‌های ساده:

سادگی یکی از اصول زیبایی است. اما گاهی سادگی زیاد ما را از ایجاد کاراکتر مخصوص محیط دور می‌کند. گاهی بهتر است تم ضعیفی به این سادگی اضافه شود تا هم در ترکیب‌بندی قرار گیرد و هم منحصر به‌فرد باشد.

می‌توانید بر پنجره کوچک آشپزخانه پرده‌ای ساده و سفید کتانی بزنید که چند خط نوشته بر روی آن چاپ شده است و یا یک طرح یا عکس کوچک که مورد علاقه شماست بر  روی آن قرار گرفته است. این طرح‌های ساده می‌توانند مانند یک آلبوم عمل کنند و فضا را برای شما زیباتر کنند.

۷.اضافه کردن فرم‌ها:

دیوار‌های خالی آشپزخانه را با اضافه کردن فرم‌ها و وسایل آشپزخانه جذاب‌تر کنید. می‌توانید در یک ردیف، تعدادی ظرف مسی زیبا قرار دهید که فرمی جدید در مقابل دیوار بسازند.

همچنین می توانید تجهیزات پخت و پز، گلدان‌ها، تابه‌ها و … را به این طراحی اضافه کنید و از تناسب فضا و فرم در کنار یکدیگر لذت ببرید.

۸.رول‌های حوله و لباس:

گاهی نداشتن قفسه در حمام تبدیل به مشکل بزرگی می‌شود، اما سخت نگیرید و دست به حرکت جدیدی بزنید. نبود قفسه‌های بسته می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تعدادی فایل توری و فلزی پیدا کنید، آن‌ها را کنار هم قرار دهید و داخل این فایل‌ها را با رول کردن لباس‌ها و یا حوله‌ها پر کنید.

شکل لوله شده این حوله‌ها و ترکیب مناسب رنگی آنان چه در حمام و چه در قفسه‌ای در گوشه اتاق، می‌تواند فرمی جالب و زیبا به شما هدیه دهد و عضوی از یک دکوراسیون داخلی باشد، پس به هر مشکلی به‌عنوان یک نقطه شروع جذاب نگاه کنید.

۹.صندلی ناهارخوری آزار دهنده:

اگر صندلی‌های ناهارخوری، چندان باب میل شما نیست، لازم نیست آن‌ها را تعویض کنید. فقط کافی است تعدادی بالش رنگی و نرم برای پشت آن‌ها که کمر شما را آزار می‌دهند، طراحی کنید.

این بالش‌ها با رنگ‌های متعدد و زیبایی که دارند، می‌توانند تنوع بسیار خوبی به اتاق غذاخوری و نشیمن شما دهند.

۱۰.ایجاد سرتخت برای تختخواب:

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه : ممکن است تخت‌ شما از نوع قدیمی باشد و دست شما را در طراحی، کمی بسته نگه دارد. اگر تختتان از نوع فلزی و میله‌ای باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را با قرار دادن یک سرتخت رنگی جذاب به آنچه که مد نظرتان است، نزدیک کنید.

به طور کلی برای ابزار و وسایل قدیمی منزل از راه‌حل‌های ساده و آنتیک استفاده کنید و به هر عنصر به چشم یک عضو مهم نگاه کنید. پشیمان نخواهید شد!

چند نکته کوچک:

روش‌های کم هزینه اما چشمگیر برای تغییر دکوراسیون خانه : نور از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عناصر یک محیط است که با کم‌ترین هزینه و به‌راحتی حتی با بستن پرده‌ها می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.

همچنین بهتر است بدانید هیچ وسیله‌ای برای دور انداختن نیست. همیشه با تغییرات کوچک در رنگ یا فرم آن‌ها و یا حتی تغییر کاربری این وسایل، می‌توانید به کلیدی‌ترین عناصر در یک خانه برسید. شاید صندوق قدیمی مادربزرگتان بتواند میز کوچکی برای اتاقتان باشد. کافی است به محیط به شکلی دیگر نگاه کنید. هیچ وقت برای شروع یک تغییر دیر نیست!

در اینجا با هم به کوچک‌ترین و ظریف‌ترین کارهایی که می‌تواند شما را به آنچه که دوست دارید برساند، اشاره کردیم. شما با اضافه کردن کاراکتر‌های منحصر به‌فرد می‌توانید ویژگی فضا را حفظ کنید و از لحظه لحظه بودن در این مکان‌ها لذت ببرید.

از شروع کردن نترسید. شما میتوانید یک طراح داخلی حرفه ای باشید، فقط کافی است به ویژگی‌های خود تسلط پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد