ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن

0

ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن

ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن : اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین فضاهای هر خانه‌ است، چراکه افراد بیشتر وقت خود را در این محیط می‌گذرانند، بنابراین طراحاندکوراسیون داخلی در چیدمان این اتاق باید توجه زیادی داشته باشند.

دانستن ابعاد و اندازه استاندارد مبلمان و پیوستگی آن با اتاق، می‌تواند در ایجاد محیطی آرام و دل‌نشین به شما کمک زیادی کند. اولین نکته‌ای که برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا در اتاق نشیمن باید بدانید ابعاد و اندازه طلایی مبلمان‌ است که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

با توجه به این نکات در هنگام چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن یک فضای صمیمی و گرم را برای اعضای خانواده ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

فاصله بین میزهای جلو مبلی و مبل‌ها

میزهای جلو مبلی از جمله میزهایی هستند که نقش تکمیل‌کننده را در دکوراسیون داخلی خانه شما ایفا می‌کنند. قاعده کلی فاصله میز جلو مبلی با مبل‌ به این صورت است که میز جلو مبلی در فاصله ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متری در مقابل مبل روبه‌روی خود قرار می‌گیرد. این فاصله بهترین مکان مناسب برای قرار گیری میز و استفاده ی راحت از آن است.

ارتفاع میز جلو مبلی

ارتفاع میزهای جلومبلی تا حد زیادی متفاوت است، اما معمولاً برای دسترسی راحت‌تر به آنها، ارتفاع این میزها را نزدیک به مبلمان در نظر می‌گیرند.

ابعاد و اندازه میزهای جلو مبلی به نسبت اندازه مبل‌ها

معمولاً از لحاظ بصری نسبت میزهای جلو مبلی به مبل‌ها باید حداقل ۱/۲ تا ۲/۳ اندازه مبل باشد. از آنجایی که اندازه‌گیری دقیق غیرممکن است، هنگام خرید کافی است در نظر داشته باشید که اندازه میز جلو مبلی کمی بیشتر از نیمی از اندازه مبل باشد.

فاصله استاندارد بین فضاهای نشستن در اتاق نشیمن

معمولاً چیدمان مبل یا صندلی در دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که نه خیلی از هم فاصله داشته باشند و نه خیلی نزدیک به هم باشند. معمولاً فاصله محل نشستن را برای ایجاد یک محیط صمیمی، نه بیشتر از ۳ متر و نه کمتر از ۱ متر در نظر می‌گیرند. همچنین چیدمان مبل‌ها در کنار هم باید به صورتی باشند که افراد هنگام گفتگو به راحتی صدای هم را بشنوند که این فاصله معمولاً ۱ متر است. این قاعده در مورد مبل های دو یا سه نفره اجرا نمی شود ولی فاصله بین سایر مبل ها با این مبل های چند نفره بهتر است رعایت شود.

مسیر حرکت بین مبلمان‌ها

ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن : یکی از مهم‌ترین اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی اتاق‌های نشیمن توجه به چینش مبلمان‌ است. چینش و قرارگیری  مبلمان‌ باید به صورتی باشد که فضایی بدون مانع برای عبور ایجاد کند. معمولاً عرض این مسیر حرکت را بین ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند.

مساحت استاندارد فرش‌ها در اتاق نشیمن

یکی از مهم‌ترین عناصر مورد استفاده در اتاق نشیمن فرش‌ها هستند. به کار بردن فرش‌ها در دکوراسیون داخلی خانه قواعد و اصول کلی استانداردی دارد. به این صورت که فرش‌های مورد استفاده در دکوراسیون خانه هرگز نبایند کمتر از ۱۵ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشند.

بهترین فاصله فرش‌ها از دیوار در اتاق‌های بزرگ، ۶۰ سانتی‌متر و همچنین همین فاصله در اتاق‌های کوچک از ۳۰ تا ۴۵ سانتی‌متر متغیر است.

فرش‌های مورد استفاده در اتاق‌ها باید به‌اندازه‌ای باشند که دو پایه جلو مبل بر روی فرش قرار گیرد، فرش و مبل به هم متصل شوند و اتاق نشیمن شما را یکپارچه نشان ‌دهد.

ارتفاع تلویزیون

در دنیای امروز، تلویزیون جایگاه خوبی در همه خانه‌ها پیدا کرده است و معمولاً بهترین جایگاه را در محیط خانه برای قرار دادن این جعبه جادویی در دکوراسیون اتاق نشیمن در نظر می‌گیرند.

موارد گوناگونی در نصب تلویزیون باید رعایت شود که از جمله این موارد رعایت ارتفاع تلویزیون است. مرکز صفحه نمایش تلویزیون از پایین ترین ارتفاع صندلی، باید ۷۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.

فاصله تلویزیون نصب شده بر روی دیوار تا مبل

ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن : دومین نکته‌ای که برای نصب تلویزیون باید رعایت شود، فاصله تلویزیون نصب شده بر روی دیوار تا مبل است.

فاصله و اندازه تلویزیون‌ها تا حد زیادی متغیر است و این، بستگی به ابعاد و اندازه خود تلویزیون دارد و با توجه به سلیقه شخصی افراد این فاصله تنظیم می‌شود.

به طور متوسط فاصله تلویزیون و صندلی از قاعده کلی پیروی می کند، به این صورت که برای به دست آوردن بهترین زاویه دید، تلویزیون باید در ارتفاع خط دید افراد در حالت نشسته قرار بگیرد و سر بیننده هم سطح تلویزیون باشد.

معمولاً فاصله بین تلویزیون و مبلی که بیننده نشسته است، ۱/۵ برابر اندازه قطر صفحه نمایش است و این فاصله می‌تواند فاصله دیواری که تلویزیون بر آن نصب شده تا صندلی‌ها باشد

ارتفاع تابلوها و آثار هنری بر روی دیوار

ابعاد و اندازه‌های طلایی در اتاق نشیمن : نصب آثار هنری در دکوراسیون داخلی هم مانند موارد بالا از اصول و قاعده خاصی پیروی می کند. آثار هنری و تابلوها باید با توجه به قد افراد خانه نصب شود.

معمولاً در دکوراسیون داخلی، تابلوها را در حدود ۱۴۵ سانتی‌متر از کف نصب می‌کنند، اما اگر تابلوها را در فضایی که افراد بیشتر برای نشستن استفاده می‌کنند، جایی مانند اتاق نشیمن، نصب می کنید، بهتر است در ارتفاع کمتری قرار گیرد، چرا که بهتر است با سطح چشم افراد نشسته هماهنگ شود.

این اندازه حدوداً ۷۵ سانتی‌متر بالاتر از ارتفاع صندلی است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد