از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید

0

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : بالاخره زمستان از راه رسید! با آمدنزمستان لباس‌های خنک و نازک جایشان را به لباس‌های بافتنی و پشمی می‌دهند و حال و هوای کمد لباس‌ها تغییر می‌کند. اما هیچ فکرش را کرده‌اید که خانه‌تان را هم برای این روزهای سرد زمستانی آماده کنید؟ یک خانه‌ی گرم و دل‌نشین که برای زمستان آماده‌شده است، می‌تواند روزهای برفی استثنایی را رقم بزند.

اگر شما هم طرفدار بافت‌های گرم‌ونرم و رنگ‌های خنثی و سرد هستید یا از بوی شمع، عود و چوب لذت می‌برید، این مطلب را از دست ندهید، از نکات استفاده کنید و از دکوراسیون داخلی زمستانیخودتان لذت ببرید.

اتاق خواب گرم و نرم

با تغییر فصل و تصمیم برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون، یکی از بخش‌های مهم خانه که باید به چیدمان آن توجه شود، اتاق‌خواب است. اتاق‌خواب‌ها از بخش‌های اساسی خانه هستند که اغلب، بیشتر ساعات شبانه‌روزمان را در آن می‌گذرانیم. از همین رو شاید از اصلی‌ترین فضاهایی باشند که تغییرات فصل را به خوبی حس می‌کنند.

برای چیدمان زمستانی، باید از روتختی‌های نازک و خنک دست بکشید و از پتوهای ضخیم و پشمی رونمایی کنید. کوسن‌های خزدار نیز حال و هوای این روزها را بیشتر در اتاق نمایان می‌کنند، از آنها غافل نشوید.

پرده‌ها و فرش‌ها هم از دیگر اجزای مهم هر اتاق هستند که به‌خصوص در فصل زمستان جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کنند. برای دکوراسیون زمستانیمی‌توانید از پرده‌های بافت یا قلاب‌بافی شده استفاده کنید و برای کف‌پوش اتاق از گلیم‌ها و گبه‌های صنایع‌دستی بهره ببرید.

آشپزخانه‌ی زمستانی

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : شاید در چیدمان زمستانی خانه، آشپزخانه و فضای غذاخوری آخرین مکان هایی باشند که برای تغییرات به نظرتان برسد و یا  اصلا ممکن است که ایجاد تغییرات در آن ها را مهم ندانید؛ درصورتی‌که همین فضاها، از پر اهمیت‌ترین اتاق ها برای تغییر چیدمان هستند.

برای روزهای زمستانی می‌توانید در نورپردازی آشپزخانه تغییراتی صورت دهید. آفتاب بی‌رمق روزهای زمستانی، روشنایی اندکی در فضا ایجاد می‌کند، پس بهتر است از لامپ‌های پرنورتر استفاده کنید.

کدوها و پرتقال و نارنگی‌ها با رنگ‌های جذابشان می‌توانند بخشی از چیدمان آشپزخانه‌تان را بر عهده بگیرند. کافی است آنها را در جعبه‌ای چوبی یا سبدی حصیری قرار دهید و بر روی اپن آشپزخانه یا در قسمت ورودی بگذارید.

میزهای غذاخوری زمینه‌ی بسیار خوبی را برای نشان دادن المان‌های مرتبط با دکوراسیون، فراهم می کنند که در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شوند، درصورتی‌که اگر به خوبی با ریتم کلی چیدمان داخلی هماهنگ باشند، جذابیت فوق‌العاده ای به فضای محل غذاخوری می‌بخشند.

برای تزئین میز غذا در دکوراسیون زمستانی، می‌توان از دستمال‌سفره‌هایی با رنگ‌های سرد و خنثی به همراه جزئیاتی از طبیعت استفاده کرد. خزه‌ها و برگ‌های سبز و زنده در پس‌زمینه ای از رنگ‌های آبی و طوسی و کاراملی، فوق العاده زیبا می‌شوند. از شمع‌ها و میوه‌های کاج نیز می‌توان برای تزئین میز استفاده کرد.

در انتخاب رومیزی سعی کنید از طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم استفاده کنید، زیرا وجود اکسسوری های روی میز به اندازه‌ی کافی آن را پر می‌کند و این شلوغی نباید فضا را اشباع کند.

اتاق نشیمن قلب خانه ی شما

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : در شب های بلند زمستانیخانه های گرم و صمیمی پر از صدای خنده و شادی دوستان و آشنایانی می شوند که در دورهمی های شبانه گرد هم می آیند؛ شب هایی که اعضای خانواده را دور هم در اتاق نشیمن جمع میکند و به قلب خانه تان رونق می بخشد. چه بهتر که در این شب های طولانی و صمیمی، بتوانید محیطی گرم تر و دنج تری برای میهمانانتان بسازید.

نورپردازی

ریسه‌های رنگی یکی از ایده های جذاب در نورپردازی هستند که در اتاق نشیمن  و اتاق‌خواب می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ریسه‌هایی را بر روی پرده ها نصب کنید یا آنها را بر روی دیوار از لابه‌لای قاب عکس‌ها بگذرانید و نامنظم به جهت‌های مختلف رهایشان کنید.

شمع‌ها نیز می‌توانند در نورپردازی به کمکتان بیایند و حال و هوای زمستانی را بیشتر در دکوراسیون خانه‌تان وارد کنند.

کوسن‌ها

یکی دیگر از عناصر دکوراتیو که همیشه در فضا نقش به سزایی را ایفا می کند، کوسن‌ها هستند که در فصل زمستان تنوع بیشتری خواهند داشت و می‌توانند از بخش‌های اساسی اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب به شمار روند.

فصل زمستان رنگ و بافت‌های مخصوص خودش را دارد که برای همه‌ی ما ملموس است و حس لطافت و گرمایی که در روزهای سرد نیاز داریم را القا می‌کند. روکش‌های پشمی، خزدار، مخمل، کرک دار از پرطرفدارترین رویه‌های کوسن‌های زمستانی هستند.

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : باکمی خلاقیت می‌توانید روکش‌های کوسن‌ها را خودتان بدوزید. کافی است از پلیور پشمی‌تان که دیگر استفاده نمی‌کنید، به‌اندازه کوسن ببرید و اطرافش را بدوزید و داخلش یک کوسن ساده قرار دهید، یا آن را از الیاف پرکنید و درنهایت قسمت انتهایی آن را بدوزید. همچنین با کاموا می‌توانید روکش‌های بافتنی و قلاب‌بافی برای کوسن‌های ساده‌تان درست کنید.

روکش‌ها و پتوها

پتوهای خزدار و نرم یکی از اجزای روزهای زمستان هستند. اما تاکنون فکرش را کرده‌اید که همین پتوها می‌توانند جزئی از اجزای دکوراسیون منزلتان باشند؟ روکش‌ها و پتوهای نرم و لطیف، خزدار و بافت، از المان‌های دکوراسیون داخلی در زمستان هستند و وجودشان باعث گرم‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

پتوهای نازک و لطیف را بر روی کاناپه‌های تک‌نفره یا آل، به‌صورت نامنظم بیندازید، یا آنها را تا کنید و در یک سبد حصیری در کنار کاناپه‌ها یا شومینه قرار دهید. اگر پارچه‌ی رومبلی شما ساده است، بهتر است از پتوها و روکش‌های خزدار و پشمی استفاده کنید تا نوعی تضاد بین دو بافت ایجاد شود.

کف‌پوش‌ها

اگر خانه‌تان کف‌پوش دارد، بهتر است در زمستان آنها را بپوشانید، حتی اگر زمین خانه‌تان گرم باشد. وجود فرش و گلیمدر چیدمان حرف دیگری میزند، تا اینکه زمین خالی خانه‌تان پیدا باشد. برای فرش‌ها بهتر است از رنگ‌های گرم‌ استفاده کنید تا به همراه رنگ‌های سردی که در چیدمان به‌کار می‌برید، تعادل را در فضا ایجاد کنند.

قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و خردلی‌رنگ های مناسبی برای این روزها هستند تا جلوه‌ی بیشتری به فضای خانه بدهند و در میزان انتقال حس گرما تأثیر بیشتری داشته باشند.

اکسسوری

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : زمستان فصل رنگ‌های سرد و خنثی است. در طبیعت رنگ‌های خاکستری تیره و روشن؛ تنالیته های مختلف رنگ آبی و نیلی به چشم می‌خورند و سفید، رنگ غالب روزهاست. استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی همیشه جذابیت فوق‌العاده‌ای به فضا می‌دهد و حس آرامش را در خانه جاری می‌کند.

در این میان برای خنثی نبودن تمام فضا و یکنواخت نماندن رنگ‌های سرد، بهتر است در جزئیات چیدمان، از رنگ‌های گرم و عناصر طبیعی استفاده کنید تا فضا را به تعادل برسانید.

ظروف مسی یکی از عناصری هستند که در کنار چیدمان سرد رنگ، تضاد ایجاد می‌کنند و یکنواختی را از بین می‌برند. بر روی میز جلوی مبلی یا شلف های دیواری در اتاق نشیمن و اتاق‌خوابتان، می‌توانید از ظروف مسی استفاده کنید. گلدان‌های کاکتوساز جنس مس که امروز طرفداران بسیاری پیداکرده‌اند، می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای روزهای زمستانی باشند.

اکسسوری ها جزئیاتی هستند که تأثیرات بسیار زیادی در هر دکوراسیونی از خود جا می‌گذارند، اما در انتخاب آنها باید به فضای موردنظر، رنگ‌بندی اجزای چیدمان و سبک دکوراسیون داخلی توجه کرد. چراکه اگر بدون هیچ توجهی تنها به دلیل زیبایی و جذابیت اکسسوری ها آنها را انتخاب کنید، می‌توانید تأثیر منفی در چیدمان خانه بگذارید و محیطی شلوغ و خسته‌کننده به وجود آورید.

در چیدمان زمستانی، اکسسوری های فلزی برای قرار گرفتن روی میز گزینه‌های مناسبی هستند. کتاب‌های قدیمی و رنگ و رو رفته می‌توانند در گوشه‌ای از خانه، چیدمان گرم و نوستالژیکی ایجاد کنند.

گلدان‌هایی از گل ها و خزه‌های طبیعی، شمع‌های معطر و ظرف‌های شیشه‌ای که از مرکبات خشک‌شده یا شاخ و برگ‌های تزئینی پرشده‌اند نیز از دیگر اکسسوری های طبیعی و پرطرفدار برای قرار گرفتن بر روی میز یا لبه‌ی شومینه و شلف های دیواری هستند.

از دکوراسیون داخلی زمستانه خود لذت ببرید : همان‌طور که مشاهده کردید، با اندکی تغییرات می‌توانید، ضمن آنکه حال و هوایزمستانی خانهرا حفظ می‌کنید، محیطی گرم و صمیمی را در فضا ایجاد کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد