راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

2

راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی : آیا شما به دنبال یکطراحی داخلی جدید برای منزل خود هستید؟ شاید انتخاب یک سبک مناسب و زیبا برای هر کدام از ما کاری سخت و دشوار باشد چراکه تعداد سبک‌های دکوراسیون داخلیفراوان است و شناخت آنها نیز به زمان قابل توجهی نیاز دارد. با این حال ما در این مطلب کوشیده‌ایم تا به شکلی خلاصه و مفید سبک‌های دکوراسیون داخلی رایج که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما باشید.

سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناویایی ریشه در فرهنگ و سبک زندگی مردم این منطقه دارد اما از سال ۱۹۴۷ با استقبال بسیار خوبی که طراحان معروف بین المللی از آن کردند در تمامی کشورها رایج شده و سبکی محبوب است. در اسکاندیناوی زمستان‌ها طولانی است و روشنایی و نور روز بسیار کم است و رنگ‌های روشن مانند سفید یا آبی کم رنگ می‌توانند کمبود نور را جبران کنند. به همین دلیل یکی از ویژگی‌های سبک اسکاندیناویایی ایجاد فضایی خلوت و آرامش بخش با رنگ های روشن به خصوص سفید است. سادگی و سبکی مبلمان، توجه ویژه به نور ، خلوت بودن فضا و عدم استفاده زیاد از عناصر دکوراتیو و استفاده از رنگ هایی که از طبیعت الهام گرفته شده از سایر ویژگی های این سبک هستند. این سبک را می توان از سبک های وفادار به سادگی و مینیمالیسم برشمرد.

سبک صنعتی

راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی : در سبک صنعتی مواد بکار برده شده خام هستند به این معنا که تمام متریال‌ها بدون کمترین آرایش و پرداختی به شکل اولیه خود در فضا بکار برده می‌شوند. این سبک جزو سبک‌های مدرن محسوب می شود. یک نکته قابل توجه اینکه چراغ یکی از ویژگی‌های مهم در سبک صنعتی است زیرا محیط سرد را تا حد زیادی خنثی می‌کند. مبلمان مورد استفاده در این سبک ساده و مینیمال هستند و از آرایش پیچیده ای بهره نبرده اند. رنگ‌هایی که در سبک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب سرد هستند. همچنین یکی از متریال‌ پرکاربرد در سبک صنعتی فلز است که در ترکیب با چوب باعث می‌شوند  فضا در عین صنعتی بودن گرم و خودمانی شود.

سبک مینیمال

روند مینیمالیستی در اوایل قرن بیستم آغاز شد و پس از آن به‌طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفت. بسیاری در ابتدا تحت تاثیر سادگی این سبک قرار گرفتند. درسبک مینیمالاز خطوط تکراری و منظم و رنگ‌های سیاه و سفید یا خنثی بیشتر استفاده می‌شود. آنچه بیشتر در این سبک به چشم می‌آید استفاده از بافت‌های مختلف بر روی دیوار یکدست سفید است تا آن را از سردی و سکون خارج کرده و فضایی گرم و صمیمی و در عین حال ساده ایجاد کند. حتی در معماری سعی بر این است تا با حذف هندسه‌های تند و اضافی محیط را ساده نشان دهند اگر توجه کرده باشید در این نوع خانه‌ها از طاق‌ها و گوشه‌های تیز و دیوارهایی با قوس‌های زیاد پرهیز شده است.

سبک مدرن

راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی : در واقع وقتی می‌گویند خانه‌ای دارای دکوراسیون با سبک مدرن است انتظار می‌رود که آن خانه جذاب و خالی از هر نوع تزیینات اضافی باشد.درعین حال استفاده از نقوش انتزاعی در چیدمان جز ویژگی‌های خانه‌های مدرن است برای مثال چند قاب خالی را بر روی دیوار نصبمی شود یا تابلوهایی که بیشتر ترکیبی از رنگ و فرم هستند. تمام عناصر بکار رفته در این سبک دارای سادگی هستند و فرم مبلمان این خانه‌ها نیز ال مانند و به دور از هرج و مرج و شلوغی است. در سبک مدرن فرش‌ها ساده‌ هستند و بیشتر از چند رنگ معمولا نزدیک به هم و خنثی در آنها دیده نمی‌شود. استفاده از رنگ گرم در سبک مدرن به دلیل نبود اسباب و وسایل زیاد باعث صمیمی‌تر شدن فضا می‌شود.

سبک کلاسیک

استفاده از وسایل فاخر، پرده‌های بلند، سقف بلند، لوسترها و مبلمان آنتیک و بهره گیری از جزییات زیاد که هر یک ما را به تاریخ و فرهنگ‌های با اصالت گذشته می‌برد از ویژگی‌های سبک کلاسیک است. همچنین یک ویژگی دیگر سبک کلاسیک جفت بودن و تقارن در چیدمان اثاثیه است. گچ‌بری‌ها در این سبک با شکل‌های برجسته و پیچیده استفاده می‌شوند. رنگ‌های بکار رفته در سبک کلاسیک نیز عمدتا قهوه‌ای، سفید و طلایی هستند. این رنگ‌ها همراه با وسایل قدیمی نوعی حس سنگینی و با وقاری را به مخاطب منتقل می‌کند. مبلمان کلاسیک نیز معمولا سلطنتی و دارای نقوش حکاکی شده‌ هستند.

سبک رمانتیک

راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی : سبک رمانتیک یکی از سبک‌های کلاسیک است و بسیاری بر این باور هستند که با روحیات ظریف و حساس خانم‌ها بیشتر مطابقت دارد. زیرا که در این نوع سبک از هر چیزی که استفاده شود نماد آرامش و هارمونی و ملایمت است. در سبک رمانتیک گل مهم‌ترین نقش را به عهده دارد زیرا پیام‌آور مهر و محبت است. از آنجایی که در این سبک از گل طبیعی و مصنوعی استفاده زیادی می‌شود ترجیحا بهتر است گلدان‌ها طرحی نداشته و ساده باشند. هر چند استفاده از شمع‌ها بر روی میز غذاخوری یا به عنوان تزیین در دیگر فضاهای خانه کاربرد زیادی دارد. رنگ‌های ملایمی که در این سبک استفاده می‌شود اغلب سفید، صورتی، کرم و یاسی هستند که حامل آرامش و طراوت هستند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد