چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟

0

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟ با کوچک شدن منازل و به‌ویژه آپارتمان‌ها، آشپزخانه‌ها نیز همانند سایر بخش‌های خانه محدودتر شده‌اند. در حالی که لوازم آشپزخانه طی سال‌های اخیر دائماً بیشتر شده‌اند و ما با مشکلی بزرگی یعنی کمبود فضا مواجهیم. طراحان دکوراسیون آشپزخانه این مشکل را با افزودن کابینت‌های مختلف به فضای آشپزخانه تا حدی رفع کرده‌اند اما هرچه تعداد این کابینت‌ها بیشتر شود فضای آشپزخانه تنگ‌تر به نظر می‌رسد. پس سؤال اینجاست که چگونه می‌توان محیط یک

یکی از دلایل کوچک به نظر رسیدن محیط آشپزخانه به‌هم‌ریختگی ناشی از چینش نادرست وسایل است. احتمالاً در آشپزخانه شما نیز وسایلی وجود دارند که به‌ندرت از آنها استفاده می‌کنید. ممکن است یک دیس بزرگ داشته باشید اما در یک خانه کوچک بیشتر از یک یا دو بار در سال از آن استفاده نمی‌کنید! بنابراین باید فکری اساسی برای چینش لوازم آشپزخانه کرد.

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟ تلاش کنید وسایل آشپزخانه را به دو دسته تقسیم کنید؛ لوازمی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید را در دسترس خود قرار دهید و سایر لوازم را به اعماق کابینت‌های آشپزخانه بفرستید. دقت کنید که قرار نیست تمام سطح اوپن و فضای روی کابینت‌ها را با ظروف و وسایل مورد نیاز خود پر کنید. در واقع بهتر است به‌جای استفاده از سطوح افقی، از فضای عمودی آشپزخانه کمک بگیرید. کمدهای عمودی، شلف،قفسهو نگهدارنده‌ها از جمله تجهیزات ساده‌ای هستند که در استفاده از سطوح عمودی به شما کمک می‌کنند. از این نگهدارنده‌ها برای قرار دادن لیوان، در قابلمه‌ها، دستمال، چاقو و سایر لوازم استفاده می‌شود.

شاید تصور کنید که هر قدر فضای آشپزخانه کوچک‌تر باشد، فرصت‌های شما نیز برای زیباسازی محیط آن کمتر می‌شود. اما این یک تصور اشتباه است. طراحی دکوراسیون هنر پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات مختلف است، بنابراین در یک فضای کوچک نیز می‌توان با استفاده از نور و رنگ زیبایی آفرید. استفاده از نور مخفی در فاصله میان کابینت‌های بالایی و پایینی و نور موضعی در بالای اوپن و جزیره از جمله راه‌های خلق زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک هستند. فراموش نکنید که اگر سقف آشپزخانه شما کوتاه است از لامپ‌های آویز استفاده نکنید، چراکه تأثیر زیادی در کوچک جلوه دادن فضای آشپزخانه دارند.

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟ همچنین تلاش کنید از ترکیب رنگ‌های روشن نظیر سفید و کرم با رنگ‌های شاد مانند قرمز، زرد یا آبی نیز کمک بگیرید. این رنگ‌ها اگر به‌درستی استفاده شوند توجه بینندگان بیش از کوچک بودن فضا، به زیبایی محیط جلب می‌شود. استفاده سطوح منعکس‌کننده نور نیز یکی از روش‌های خلاقانه برای افزایش زیبایی و بزرگ جلوه دادن محیط محسوب می‌شود.

اگر منزل شما از دکوراسیون نسبتاً مدرن برخوردار است، سعی کنید بخش‌هایی نظیر یخچال، هود و گاز را از جنس شیشه و فلز با رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب کنید. با توجه به تعداد زیاد کابینت‌ها در آشپزخانه‌های امروزی، دستگیره کابینت‌ها نیز نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارند.

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟ در انتها بد نیست یادآوری کنیم که به هیچ وجه فضای جلوی پنجره آشپزخانه را به بهانه ایجاد فضای نگهداری بیشتر با کابینت‌های بزرگ نپوشانید. نور طبیعی یک راه حل ارزان و بی زحمت برای بزرگتر جلوه دادن فضای کوچک آشپزخانه شماست.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد