مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید

0

مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید

مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید : دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان اصولی، زیبا و کم هزینه دغدغه بسیاری از آن‌هایی است که به محیط زندگی خود اهمیت می‌دهند. اگر عاشق دکوراسیون هستید و دلتان می‌خواهد دکوراسیون خانه‌تان را خودتان طراحی کنید، این مطلب به شما در این روند کمک می‌کند. البته که کار یک طراح داخلی با توجه به دانش و تجربه‌اش می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد ولی اگر امکان استفاده از طراح را ندارید این نکات به شما کمک می‌کند به یک طراحی حرفه‌ای نزدیک شوید.

سبک دیوارهای شما مهم است

هنگام طراحی یک آپارتمان، سطوح عمودی را فراموش نکنید. آینه یک سلاح مخفی برای آپارتمان‌های کوچک است. آینه‌ها در صورتی که خوب استفاده شوند می‌توانند یک شی پرزرق و برق در بالای یک مبل یا هر جای دیگر خانه باشند که هنر شما را بازتاب می دهند. سعی کنید آینه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا نور طبیعی را به خوبی جذب کنند و این نور را به گوشه‌های تاریک آپارتمان هدایت کنید. یکی دیگر از نکته‌های حرفه‌ای برای دیوارها در فضاهای کوچک، دسته‌بندی لوازم جانبی بر روی دیوار است. دیواری پر از بشقاب‌های تزئینی، نقاشی‌های کلکسیونی و یا ابزار موسیقی برای نمایش زیبایی که باعث جلب توجه می‌شوند.

 ۵ نکته برای اینکه مانند یک طراح حرفه‌ای چیدمان انجام دهید

میز جلو مبلی خود را طراحی کنید

مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید : میز جلو مبلی در یک خانه کوچک به راحتی می‌تواند به هم ریخته شود، بنابراین شروع به مرتب کردن و نظم دادن به آن کنید. اگر نیاز به نگه داشتن مواردی مانند کنترل تلویزیون روی میز جلو مبلی خود داشته باشید، از یک جعبه زیبای در دار برای نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید. کتاب‌های زیبا را روی میز جلو مبلی خود قرار دهید، ازاین کتاب‌ها برای تزیین و البته مطالعه استفاده کنید. روی برخی از کتاب‌های خود گل‌های تازه یا یک آیتم مورد علاقه دکوراسیونی بگذارید. در نهایت سینی بزرگی روی میز جلو مبلی خود را قرار دهید و اشیای سرگردان یا تزئینی را داخل آن قرار دهید. با استفاده از ترکیبی از لوازم جانبی، کتاب‌ها و گل‌ها و راهنمایی‌های ما، می‌توانید یک میز جلو مبلی زیبا داشته باشید.

پارتیشن‌های جداکننده را به کار ببرید

در فضاهای کوچک، به خصوص آپارتمان‌های سوییت‌مانند، استفاده از یک سطح عمودی جدا کننده که اصطلاحا به آن پارتیشن می گویند می تواند به تقسیم فضا و استفاده بهتر از آن کمک کند. این جدا کننده یا پارتیشن می تواند یک سطح ساده یا دکوراتیو باشد. برای همین منظور می توان از یک قفسه که بشود داخل آن کتاب یا وسایل مختلف قرار داد هم استفاده کرد. می توانید از قفسه‌های دو طرفه موجود در بازار استفاده کنید یا با استفاده از چند مکعب قفسه خودتان را بسازید.

تکرار مکعب‌ها روی هم چشم‌نواز است و خوب است که برخی از آن‌ها را با استفاده از چند سبد پر کنید تا نظم بیشتری در قفسه‌ها ایجاد شده و از شلوغی بیش از حد جلوگیری شود. حواستان به عبور نور باشد چون در غیر این‌صورت یک سوی پارتیشن خیلی تاریک خواهد شد. مثلا اگرتعدادی کتاب در بالای قفسه‌ها قرار می‌دهید، از کتاب‌های کم ارتفاع استفاده کنید تا نور بتواند از بالای آن‌ها عبور کند.

میزکار را مرتب نگه دارید

مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید : هنگام تزیین فضای کار، مهم‌ترین معضل، تمیز و مرتب نگه داشتن فضای کار و جدا کردن بخشی برای نگهداری اشیاست. از میز کارتان به عنوان محل تلنبار کردن وسایل استفاده نکنید و حتما فضایی جداگانه برای نگهداری وسایل مورد نیازتان تعبیه کنید. برای بالا رفتن میزان خلاقیت و تمرکز حین کار، تنها چیزهایی روی میز قرار دهید که به آن‌ها علاقه دارید و حواستان را پرت نمی‌کنند. یک گلدان، یک چراغ مطالعه‌ ساده، چند جعبه برای نگهداری اشیا و تعدادی کتاب می‌توانند فضای رویایی شما را ایجاد کنند.

طراحی فضای لباس را جدی بگیرید

محلی که لباس‌هایمان را در آن قرار می‌دهیم یکی از بخش‌های مهم خانه محسوب می‌شوند و نقش مهمی در طراحی خانه بر عهده دارند. اگر از دراور استفاده می‌کنید، روی آن را با یک آینه‌ بزرگ، یک چراغ بلند و ظرفی لوکس برای نگهداری اشیای قیمتی تزیین کنید تا اتاق خوابی چشم‌نواز داشته باشید.

از پاتختی یا میز کنار تخت غافل نشوید

شاید آنقدر درگیر دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی شوید که فضاهای خصوصی تر را یادتان برود. اما از پاتختی یا میز کنار تختتان غافی نشوید. برای طراحی یک میز کنار تخت شیک، با یک آباژور ساده اما زیبا شروع کنید. این لامپ به مطالعه‌ شبانه‌ شما کمک می‌کند پس باید به راحتی قابل دسترسی باشد. یک ظرف سنتی یا مدرن روی میز کنار تخت خود بگذارید و از آن به عنوان محلی برای نگهداری لوازم جانبی که معمولا شبها کنار تختتان می‌گذارید استفاده کنید. استفاده از یک مجموعه گل تازه کنار تخت شما کمک خواهد کرد که به رویاهای شیرین بروید و با یک لبخند بیدار شوید.

آشپزخانه‌تان را تغییر دهید

آشپزخانه‌های آپارتمانی اغلب بسیار کوچک هستند و باید از هر سانتی‌متر آن استفاده کرد. از سطوح آشپزخانه خود برای نمایش اشیای زیبا و در عین حال کاربردی استفاده کنید و هر چیزی را که معیار زیبایی و خاص بودن ندارد، حذف کنید. استفاده از تخته‌های چوب در کنار گیاهان مختلف، پر کردن کانتر با تمام ظروف چوبی، یا نمایش یک مجموعه دوست داشتنی از ظروف نگهداری نمک و فلفل می‌تواند ظاهری شیک و خاص به آشپزخانه‌ی شما بدهد.

حمام هم طراحی نیاز دارد

پس از اینکه حمام را به‌طور کامل تمیز کردید، از یک ظرف فلزی برای نگهداری لوازم آرایشی و برس‌ها استفاده کنید. تعدادی صابون جامد در رنگ‌ها و با ترکیبات مختلف در یک ظرف شفاف شیشه‌ای قرار دهید و به عنوان دکوراسیون حمام از آن استفاده کنید. تعدادی عطر و خوشبوکننده‌ هوا نیز در کنار این وسایل بچینید تا رایحه‌های دلپذیر به ایجاد فضایی آرامش‌بخش کمک کنند.

برای خانه ورودی بسازید

مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای چیدمان کنید : در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک اغلب فضای ورودی وجود ندارد. برای خانه‌تان ورودی‌ای را با استفاده از یک کنسول بلند و باریک مشخص کنید. یک آینه و گل‌های تازه به این میز بیافزایید. در هر دو انتهای کنسول آباژورهای یک شکل قرار دهید. سرانجام روی کنسول را با تعدادی کتاب یا جعبه‌های زیبا تزیین کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد