قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب

1

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب : قرینه سازی، به معنی حفظ تعادل با قرار دادن دو عنصر هم وزن در مقابل یکدیگر است. در طراحی دکوراسیون داخلی، با قرار دادن مبل راحتی به آسانی می‌توانید به تقارن برسید، اما باید توجه داشته باشید که این مبلمان چگونه و کجا قرار می‌گیرند.

قرینه سازی از قدیمی‌ترین و اصولی‌ترین کارها در طراحی داخلی است و به شما امکان داشتن یک فضای امن را می‌دهد. قرینه سازی با مبل راحتی، کار متعارفی نیست اما می‌تواند بسیار جذاب باشد! در اینجا با هم به بررسی چند مورد از قرینه سازی‌ها با مبلمان راحتی می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت چگونه از این ترفند‌ در طراحی دکوراسیون منزل و چیدمان وسایلتان استفاده کنید.

ایجاد یک فضای دوستانه

یکی از کارهایی که شما می‌توانید با مبل راحتی قرینه انجام دهید، ایجاد یک فضای دوستانه و ساده است. کافی است دو عدد مبل راحتی را مقابل یکدیگر قرار دهید و به فرمی ساده برای یک گفتمان دونفره دست پیدا کنید. این حالت از قرار دادن مبل راحتی می‌تواند بسیار کارآمد باشد و همچنین می‌تواند یک فضای خصوصی و جدا از دیگر قسمت‌ها را برایتان فراهم کند. علاوه بر این، با قرار دادن مبلمان راحتی در کنار یک میز عسلی کوچک، در نزدیکی یک پنجره و یا کتابخانه، می‌توانید فضایی اختصاصی برای قهوه، لذت بردن از منظره بیرون و یا مطالعه فراهم کنید.

تقسیم فضا

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب : اگر پذیرایی و یا اتاق نشیمن شما بزرگ است و با وجود وسایل زیاد همیشه احساس خالی بودن فضا را دارید، بهتر است آن را تقسیم کنید. در این روش قرار دادن دو گروه از مبلمان راحتی به ‌شکل قرینه بسیار کاربردی است. شما می‌توانید هر گروه را به شکل متفاوتی، قرینه بچینید و حتی درصورت امکان دو گروه مبل راحتی را نسبت به یکدیگر قرینه قرار دهید. در این صورت هم فضای شما تقسیم می‌شود و هم از قرینه سازی که یک اتفاق جذاب است، در ترکیب مبلمان راحتی استفاده کرده‌اید و فضا را پر کرده‌اید.

قرینه سازی با مبل راحتی در ترکیب با وسایل دیگر

شما می‌توانید مبل راحتی را با وسایل دیگر قرینه کنید. یعنی یک مبل راحتی دو نفره یا چند نفره را در یک‌ طرف قرار دهید و در مقابل این مبلمان راحتی، از هر وسیله دیگری به شکل قرینه استفاده کنید. مثلا می‌توانید مبل استیل، صندلی‌ها، میز کوچک و … را در طراحی‌تان به‌کار برید. در این صورت هم به فرمی قرینه می‌رسید و هم می‌توانید از ترکیبی مناسب برای همه وسایلتان استفاده کنید.

کاملا قرینه استفاده کنید

می‌توانید دو ردیف مبل راحتی را کاملا قرینه مقابل یکدیگر قرار دهید و به شکل دو ردیف نیمکت رو به روی یکدیگر از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از یک فضای کاملا قرینه برخوردار شوید. شما می‌توانید از هر تعداد مبل راحتی که دارید مقابل یکدیگر به صورت کاملا قرینه استفاده کنید و فضایی دوستانه، راحت و مناسب دیدارهای دوستانه بسازید.

استفاده از طرح در قرینه سازی

راه‌کار دیگری که وجود دارد این است که شما از طرح در پارچه‌های مبلمان استفاده کنید. اگر مبلی را به شکل نامرتب ولی تقریبا قرینه قرار می‌دهید، از کوسن‌هایی با پارچه‌های طرح‌دار یک شکل استفاده کنید. زمانی که در مبل‌های راحتی از طرح‌های یکسان کوسن یا قسمتی از پارچه‌های مبلی مشابه استفاده می‌کنید، در هنگام چرخش چشم، به فضایی قرینه خواهید رسید.

از فرم یو (U) شکل استفاده کنید

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب : از یک فرم یو شکل کشیده استفاده کنید. این فرم دارای ترکیبی منحصر به فرد نسبت به دیگر فضاهای قرینه است. شما با استفاده از این فرم در مبل راحتی می‌توانید یک سوی چیدمان را باز بگذارید و سه سوی دیگر را با مبلمان راحتی پر کنید. در این صورت هم به تمرکز در نقطه انتهایی مبلمان خواهید رسید و هم در هنگام عبور و مرور، به راحتی جابه‌جا می شوید و دچار مشکل نخواهید شد. این فرم از ظرافت و پیچیدگی جالبی برخوردار است.

اتاق تلویزیون

در اتاق تلویزیون از مبلمان راحتی استفاده کنید. هر فضایی که از آن برای دیدن تلویزیون استفاده می‌کنید، می‌تواند در ایجاد فضای قرینه به شما کمک کند.

اتاق نشیمن و یا هر اتاقی که تلویزیون در آن قرار دارد، به راحتی می‌تواند تبدیل به یک فضای جذاب با ترکیب‌بندی قرینه شود. کافی است در یک سمت تلویزیون قرار بگیرد و در مقابل آن دو مبل تک نفره راحتی و یا مبلمان راحتی در هر تعداد، به‌صورت نیم دایره و یا مستطیل شکسته گذاشته شود. قرینه سازی مبل راحتی به همراه تلویزیون، خود می‌تواند کمک بسیاری به شما در فرم و فضا کند.

ترکیب مبل راحتی قرینه با میز ناهارخوری در تکمیل سازی فضا

در بسیاری از خانه‌های مدرن کهآشپزخانهبه ‌شکل جزیره ساخته می‌شود و از میز ناهار خوری به‌عنوان جداکننده فضا استفاده می‌شود، شما می‌توانید از قرینه سازی با مبلمان راحتی بهره ببرید. در این صورت کافی است در ادامه میز ناهارخوری و مقابل آن، مبلمان راحتی خود را قرار دهید. این نوع چیدمان به شما امکان قرینه سازی دو وسیله مهم در خانه را می‌دهد، از سوی دیگر به تکمیل شدن فضای خانه کمک می‌کند و میز ناهارخوری به‌عنوان وسیله‌ای اضافه به چشم نمی‌آید.

مبل راحتی و شومینه

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب : شاید برایتان سوال باشد که در خانه‌هایی که شومینه در طراحی آن وجود دارد، بهتر است از چه نوع چیدمانی استفاده کرد. بهتر است بدانید بهترین انتخاب، همان سبک قرینه سازی فضا است.

در قرارگیریمبلمان قرینه در کنار شومینه، شما می‌توانید از حداقل دو فرم چیدمان استفاده کنید. اول این که می‌توانید شومینه را در ضلع پهن مستطیل مبلمان‌تان قرار دهید و در دو سمت دیگر به شکل مستطیل شکسته از دیگر مبل‌های راحتی استفاده کنید.

دوم این که می‌توانید شومینه را در راس اصلی چیدمان خانه قرار دهید و در دو طرف دیگر آن از دو ردیف قرینه و روبه‌روی هم، مبل راحتی استفاده کنید.

در هر دو روش، طراحی مناسب و جایگاه درستی برای شومینه در ترکیب با مبل راحتی قرینه پیدا کرده‌اید.

مستطیل شکسته

مستطیل شکسته خود از فرم‌های قرینه سازی به‌شمار می‌رود. مستطیل شکسته، به فرمی گفته می‌شود که یک طول و دو عرض کوچک مستطیل در دکوراسیون لحاظ می شود و تنها یک طول مستطیل نادیده گرفته می شود. در این فرم نیز ردپایی از حالت قرینه سازی دیده می شود و شما می‌توانید در ضلع دیگر مستطیل از هر وسیله‌ای در چیدمان خود استفاده کنید.

فرم قرینه مستطیل شکسته، به شما در ایجاد فضای بازتر کمک می‌کند و در عین استفاده از امنیت قرینه‌ سازی، فرمی جذاب را به شما ارائه می‌دهد.

 نیم دایره

قرینه سازی با مبل راحتی، نامتعارف اما جذاب : فرم نیم دایره نیز در چیدمان مبلمان از فضاهای قرینه پیروی می کند. اگر به یک فضای راحت‌تر و صمیمی‌تر نیاز دارید، چیدمان قرینه نیم دایره به شما کمک بسیاری می‌کند. این فرم به‌دلیل نداشتن گوشه‌های تیز، از نرمی و راحتی بیشتری نسبت به دیگر فرم‌های قرینه مبل راحتی برخوردار است. اما در این روش مبل‌های تک نفره کاربرد بیشتری نسبت به مبلمان سه نفره دارند.

در این‌جا به بررسی چند شیوه برای داشتن فضای قرینه به‌وسیلهمبلمان راحتی پرداختیم. قرینه سازی به دلیل پیروی از اصول مهم ترکیب‌بندی و تقسیم وزن، تعادل را در فضا به شکل مناسبی ایجاد می‌کند و نسبت به دیگر روش‌های چیدمان مبل راحتی اطمینان بیشتری را به شما می‌دهد. با این حال در چیدمان مبلمان، کم‌تر از فرم قرینه استفاده می‌شود، اما همین نامتعارف بودن می‌تواند در عین حال جذاب باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، شما می توانید از هر فرم دیگری در ایجاد این فضا استفاده کنید، فقط کافی است به فضای موجود تسلط داشته باشید و همه عناصر حاضر در خانه را خوب بشناسید و در ترکیب‌بندی خود درست از آن‌ها استفاده کنید. برای رسیدن به فرم‌های جدید، هیچ‌ وقت خود را محدود نکنید. قرینه سازی را امتحان کنید!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد