دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ

0

دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ

دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ : دکوراسیون تک رنگ؛ وقتی این اصطلاح را می‌شنویم چه تصویری در ذهنمان شکل می‌گیرد؟ شاید تعداد دکوراسیون‌های تک رنگی که با آن‌ها روبرو شده‌ایم انقدر کم باشد که بلافاصله نمونه مشابهی به خاطرمان نیاید، یا حتی فکر کنیم دکوراسیون تک رنگ بیشتر در فضاهای رسمی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما واقعیت این است که اجزای بی‌شماری وجود دارند که می‌توانند یک فضا را زیباتر جلوه دهند، با این حال ذهن ما بنا به عادت بیشتر به تعداد محدودی از آنها توجه می‌کند و از بسیاری نکات دیگر غافل می‌ماند. استفاده متفاوت از رنگ یکی از این نکات مغفول مانده است.

پس بد نیست اگر گاهی برای تنوع سلیقه و رسیدن به ایده‌ای خارج از چهارچوب‌های ذهنی، کمی جستجو کنیم. اگر شما هم در میانه جستجوهای‌تان به این مطلب برخوردید احتمالاً به دنبال یک ایده جدید هستید؛ پس بیایید با هم به سراغ پاسخ مسئله اول برویم؛ چطور یک دکوراسیون تک رنگ را طراحی کنیم و اصلا چرا باید دکوراسیون تک رنگ را دوست داشت؟

چرا دکوراسیون تک رنگ؟

شاید بهترین دلیلی که می‌توان برای محبوبیت طراحی دکوراسیون تک رنگ عنوان کرد ساده‌سازی هدفمند است. به این معنی که برای جلوگیری از بی‌نظمی در فضاهای نسبتاً شلوغ، اجزاء یک رنگ را با همدیگر هماهنگ کنیم. در واقع دکوراسیون تک رنگ به نسبت سایر سبک‌ها بهتر می‌تواند فضاهای پر وسیله را یکپارچه نشان دهد. همین نظم و هماهنگی میان اجزای مختلف موجب می‌شود تا ذهن شما بهتر و سریع‌تر با محیط ارتباط برقرار کند.

۱۰ترفند طراحان برای انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

بر اساس روانشناسی گشتالت هر زمان که ما با یک فضای جدید روبرو شویم، مغز ما به تجزیه و تحلیل فضا و شناخت الگوهای به کار رفته در آن می‌پردازد تا مفهوم محیط را بیشتر درک کند. از این رو، رنگ تکراری به‌عنوان یک الگوی منظم می‌تواند سرعت پردازش مغز انسان‌ها را بالا ببرد و در نتیجه آنها را زودتر به فضای منزل شما عادت دهد. پس اگر از دکوراسیون تک رنگ به‌درستی استفاده کنید می‌توانید امیدوار باشید که اعضا خانواده و مهمانان لذت بیشتری از حضور در خانه شما خواهند برد.

رنگ‌های خود را انتخاب کنید

دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ : نخستین گام برای طراحی یک دکوراسیون تک رنگ، انتخاب رنگ‌هایی است که به آنها تمایل دارید. در این مورد، ما پیشنهاد می‌کنیم که در مجموع از سه رنگ استفاده کنید. بدیهی است که این سه رنگ باید از یک خانواده و نزدیک به یکدیگر انتخاب شوند تا حالتی یکپارچه به فضای منزل شما دهند.

پیشنهاد ما این است که ابتدا از رنگ اصلی که معرف فضای منزل شماست، شروع کنید. سپس با انتخاب رنگ‌های تیره و روشنِ نزدیک به آن، مجموعه رنگ خود را کامل کنید. در این مورد نیز توصیه می‌کنیم که یکی از رنگ‌ها روشن‌تر و دیگری تیره‌تر باشد.

الگو و بافت را به فضا اضافه کنید

اگرچه یکپارچگی و هماهنگی یکی از مزایای دکوراسیون تک رنگ است اما گاهی اوقات این یکپارچگی ممکن است به یکنواختی ختم شود و حس و حالی کسل‌کننده به فضای منزل شما دهد. به‌خصوص هنگامی‌که عناصر به کار رفته دردکوراسیون منزلشما به یکدیگر شباهت زیادی داشته باشند. از این رو، افزودن الگو و بافت یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از یکنواختی دکوراسیون تک رنگ محسوب می‌شود. این بافت‌ها و الگوها در عین حال که به طور هدفمند تغییراتی در محیط ایجاد می‌کنند، نباید حتی ذره‌ای هماهنگی میان اجزا را قطع کنند.

خلاقیت با مواد مختلف

دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ : قسمت جذاب ماجرا از اینجا شروع می‌شود. اگرچه بخش قابل توجهی از عناصر یک دکوراسیون تک رنگ باید از یک الگوی خاص پیروی کنند اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همه چیز باید با هم مطابقت داشته باشد. در واقع لوازم دکوراتیو و قطعات جانبی از جمله اجزایی هستند که شما می‌توانید کمی درباره آنها خلاقیت به خرج دهید و در انتخاب آنها چندان به اصول دکوراسیون تک رنگ پایبند نباشید.

دلایلی برای انتخاب دکوراسیون تک رنگ : با توجه به تصویر بالا، با وجود آنکه میز جلو مبلی از ساختاری فلزی برخوردار است، چندان موجب ناهماهنگی فضای اتاق آبی رنگ نشده چراکه الگو و رنگ آن تا حدودی در چراغ، آباژور و قاب نصب‌شده بر روی دیوار تکرار شده است. افزون بر این، کوسن‌ها، نقاشی، قاب عکس‌ها و گلدان‌ها نیز از دیگر عناصری هستند که می‌توانند طرح و رنگی متفاوت از سایر اجزای دکوراسیون تک رنگ داشته باشند. این تکنیک در کنار حفظ یکپارچگی محیط، موجب انعطاف‌پذیری فضا نیز می‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد