این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند

0

این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند

این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند : گیاهان آپارتمانی یکی از مهمترین عناصر تزئینی در دکوراسیون داخلی منازل هستند. نگهداری و پرورش این گیاهان دست کم می‌تواند برای مدت زمان کوتاهی شما را از استرس و فشارهای روحی دور کند و طراوت و نشاط بیشتری به فضای بی روح و کسل کننده منازل آپارتمانی بدهد. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی که دارند هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند. در این مطلب ۱۰ گیاه مناسب برای منازل آپارتمانی را معرفی می کنیم. اگر علاقه‌مند به نگهداری گیاهان هستید اما دارای آپارتمانی کوچک و بدون حیاط هستید و فضایتان از نور محدود برخوردار است با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

۱-پوتوس (Pothos)

پوتوس گیاهی تزئینی با برگ‌های سبز است که در آپارتمان ها به عنوان یک گیاه بالارونده و در گلدان های آویز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا را دارد و مواد سمی مانند فرمالدئید که در اغلب خانه‌ها وجود دارد را جذب می‌کند. این گیاه مقاوم در شرایط مختلف محیطی زنده می‌ماند و به نور زیادی نیاز ندارد، اما باید توجه داشته باشید که نور کم ممکن است تغییراتی در رنگ برگ‌های آن ایجاد کند.

۲-گیاه سانسوریا (Sansevieria Trifasciata)

این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند : سانسوریا از مقاوم‌ترین گیاهانی است که شرایط آب و هوایی مختلف را تحمل می‌کنند. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های ابلق  توانایی زیادی در جذب نور خوردشید دارد اما در مکان‌های نیمه روشن نیز رشد می‌کنند. همچنین سانسوریا برای رشد به آبیاری زیادی نیاز ندارد. از جمله مزایای این گیاه تصفیه هوا و جذب مواد سمی فرمالدئید است.

۳-زامیوکالکاس (Zamioculcas Zamiifolia)

گیاه زامیوکالکاس یکی از گیاهان بومی کشور زنگبار واقع در شرق آفریقا است. این گیاه دارای ساقه‌های ضخیم و آبدار است و برای رشد، نیاز به نور مستقیم خورشید دارد اما در نور کم نیز می تواند رشد کند، گیاه زامیوکالکاس در ماه های زمستان ۳ بار و در باقی فصول هنگامی که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متری خشک شد آبیاری می‌شود. زامیوکالکاس از جمله گیاهانی است که به ندرت آفت می‌گیرد.

۴-برگ عبایی (Aspidistra Elatior)

گیاه برگ عبایی دارای برگ های سبز تیره است و یکی از زیباترین و مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود که در هر شرایط آب و هوایی و حتی در تاریکی دوام می‌آورد. این گیاه می‌تواند با مقدار اندکی آب و حتی در خاک ضعیف نیز زنده بماند به طوری که به گیاه فولادی معروف شده است.

۵-کاکتوس (Cactaceae)

کاکتوس‌ها یکی از زیباترین و متنوع‌ترین گیاهانی هستند که به راحتی می‌توان در فضای آپارتمانی از آنها نگهداری کرد. کاکتوس‌ها در شکل‌های گوناگون و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. مراقبت از آنها بسیار راحت و آسان است و برای رشد به مقدار کمی نور و آب نیاز دارند. کافی است کاکتوس‌ها را در کنار پنجره آپارتمان خود قرار دهید و هنگامی که خاکشان خشک شد کمی به آنها آب دهید.

۶-ساکولنت (Succulent)

این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند : ساکولنت یا گیاه گوشتی در طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی میان آپارتمان‌نشین‌ها پیدا کرده است. این گیاهان مقاوم به ندرت خراب می شوند و برای رشد تنها به مقدار کمی نور خورشید و آب نیاز دارند. ساکولنتها آب را در برگ و ساقه خود ذخیره می‌کنند. بنابراین آبیاری بیش از حد موجب خراب شدن و پوسیدگی این گیاه می‌شود. همچنین آبیاری کم نیز باعث می‌شود تا رشد گیاه متوقف شده و شروع به برگ‌ریزی کند.

۷-گیاه عنکبوتی (Spider Plant)

گیاه عنکبوتی و یا گندمی با اسم علمی Chlorophytum Comosum جزو دسته گیاهان مناسب برای آپارتمان‌های کم نور است چرا که این گیاه می تواند با هر میزان نور به رشد خود ادامه دهد. هرچند تابش مستقیم نور خورشید برای این گیاه مناسب نیست زیرا باعث سوخته شدن نوک برگ‌های آن می‌شود. گیاه عنکبوتی رشد سریعی دارد و مهمان خوبی برای منازل کوچک شما محسوب می شود.

۸-بامبو (Bamboo)

بامبو که این روزها طرفداران زیادی در ایران دارد برای زنده ماندن تنها به آب و سایه نیاز دارد و از این حیث برای منازل آپارتمانی بسیار مناسب است. برای نگهداری بهتر بامبو، آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

۹-فیکوس بنجامین (Ficus benjamina )

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی، فیکوس بنجامین نام دارد. این گیاه پر برگ زیبایی و طبیعتی که منزل کوچک شما به آن نیاز دارد را فراهم می‌کند. فیکوس بنجامین نیاز به رسیدگی مداوم ندارد ولی شادابی و سبز ماندن برگ‌هایش ارتباط مستقیمی با میزان نور خورشید و آبیاری مداوم دارد. در حالی که فیکوس به عنوان یک گیاه بسیار رایج در محیط داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد اما از آن در خارج از منزل نیز نگهداری می‌شود. این گیاه در طبیعت می‌تواند تا ۵۰ فوت بلند شود. فیکوس بنجامین یکی دیگر از گیاهانی است که قابلیت تصفیه هوای خانه را دارد.

۱۰-گل اسپاتی فیلوم (Spathiphyllum )

این ده گیاه همدم خوبی برای آپارتمان‌نشین‌ها هستند : گیاه زیبای اسپاتی فیلوم دارای برگ‌های تیره سبز رنگ و گل‌های سفید است و برای آپارتمان های کم نور گزینه ایده آلی محسوب می شود. این گیاه برای رشد به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد. در واقع، نور مستقیم خورشید می‌تواند به شاخ و برگ اسپاتی فیلوم آسیب برساند. این گیاه پر برگ نیازی به آبیاری زیاد ندارد و تنها در صورتی که لایه سطحی خاک آن خشک شد باید آبیاری شود. اگر از جمله افرادی هستید که آبیاری گل‌ها را فراموش می‌کنید گیاه اسپاتی فیلوم گزینه مناسبی برای شما است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد